رفتن به محتوای اصلی

جواد روحی، کیمیا جوادی و مهدی محمدی‌فر، سه معترض باز‌داشت‌شده، به اعدام محکوم شدند

جواد روحی، کیمیا جوادی و مهدی محمدی‌فر، سه معترض باز‌داشت‌شده، به اعدام محکوم شدند
آخرین اخبار جنبش انقلابی ایران

تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی

به گزارش هرانا، شماری از دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی، در حمایت ازاعتراضات اخیر و همچنین در اعتراض به بازداشت و صدور حکم علیه دانشجویان، امروز (سه شنبه ۲۰ دی) دست به تجمع اعتراضی زدند.

جواد روحی، کیمیا جوادی و مهدی محمدی‌فر، سه معترض باز‌داشت‌شده، به اعدام محکوم شدند

تصویر

جواد روحی، کیمیا جوادی و مهدی محمدی‌فر، سه شهروند باز‌داشت‌شده در جریان خیزش انقلابی علیه جمهوری اسلامی در نوشهر به اعدام محکوم شدند.

خبرگزاری قوه قضاییه روز سه‌شنبه ۱۰ دی اعلام کرد جواد روحی، از افراد بازداشت‌شده در نوشهر، به اتهام «افساد فی الارض» و «محاربه» به اعدام محکوم شده است. این رای در دیوان عالی کشور قابل فرجام‌خواهی است.

دبیر گروه سیاسی روزنامه اعتماد با قید وثیقه از زندان بیرون آمد

روزنامه اعتماد در توییتر خود خبر داده که مهدی بیک دبیر گروه سیاسی این روزنامه که هفته گذشته از سوی ماموران بازداشت شده بود، با قید وثیقه از زندان بیرون آمده است.

آقای بیک در گزارشی در روزنامه اعتماد با پدر محمد مهدی کرمی ا معترضان بازداشت شده که هفته گذشته اعدام شد، مصاحبه کرده بود. او گفته بود وکیل تسخیری پاسخ تلفن آنها را نمی دهد و از قول پسرش گفته بود که بی گناه است و حکم اعدام او ناعادلانه است.

آقای بیک پیش از به دارآویختن محمد مهدی کرمی بازداشت شد.

 

 

دختر جمشید شارمهد از برگزاری هشتمین جلسه دادگاه پدرش خبر داد

تصویر

غزاله شارمهد، دختر جمشید شارمهد، شهروند ربوده شده ایرانی-آلمانی که در ایران زندانیست، از برگزاری هشتمین جلسه دادگاه محاکمه پدرش در امروز (سه‌شنبه ۲۰ دی ماه) خبر داده است.

او این دادگاه را «نمایشی» خوانده است.

او در توئیتر نوشته پدرش به «افساد فی‌الارض» متهم شده که حکم اعدام را برای او بهمراه دارد و یک طومار اینترنتی برای توقف این حکم معرفی کرده است.

در مرداد ۹۹ رسانه‌های داخلی ایران از دستگیری جمشید شارمهد خبر دادند.

آقای شارمهد پس از فرود فولادوند دومین رهبر «گروه انجمن پادشاهی» بود که وزارت اطلاعات ایران او را در خارج از مرزهایش ربود و به داخل کشور برد.

حکومت ایران انجمن پادشاهی را گروهی «تروریستی» می‌خواند که شاخه‌ای مسلحانه به عنوان «تندر» دارد.

این گروه هدف خود را «براندازی جمهوری اسلامی» عنوان کرده است

 

سندیکای کارگران شرکت واحد حکم ۶ سال زندان کیوان مهتدی را محکوم کرد

Image removed.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در اطلاعیه‌ای حکم شش سال زندان کیوان مهتدی نویسنده، مترجم و فعال کارگری را محکوم کرد.

بنابر اطلاعیه سندیکای اتوبوسرانی، کیوان مهتدی، فعال کارگری و عضو‌ کانون نویسندگان ایران، هشت ماه پیش به همراه همسرش آنیشا اسداللهی دستگیر شد و با گذشت بیش از ۲۴۵ روز همچنان به صورت بازداشت موقت در بند ۴ زندان اوین به سر می‌برد.

اردیبهشت ماه امسال، در پی دور تازه اعتراضات صنفی و سیاسی در ایران، موجی از بازداشت کنشگران کارگری و فعالان چپ‌ آغاز شد. در آن زمان، کیوان مهتدی هم در آستانه روز کارگر و همراه با چند فعال صنفی ودو شهروند فرانسه در تهران بازداشت شدند.

نهادهای امنیتی ایران در صدا و سیما پس از بازداشت این افراد و حتی پیش از محاکمه آنها، تصاویری از دوربین‌های مداربسته و شنود صدای بازداشتی‌ها را پخش کردند. نهادهای مستقل صنفی این اقدام را «پروژه و سناریونویسی وزارت اطلاعات» خواندند.

سندیکای اتوبوسرانی نیز در تازه‌ترین بیانیه خود نوشته «ازجویی، انفرادی‌های طولانی مدت و سناریو‌سازی کاذب و بی پایه و اساس علیه فعالین کارگری و‌ معلمی همگی نمایش ناتوانی و عجز در برابر فعالیت‌های به حق تمامی فعالین کارگری از جمله کیوان ‌مهتدی است».

 

تهران - بانگ شبانه مردم در لویزان✊ مرگ بر خامنه‌ای✊ مرگ بر دیکتاتور 19 دی 

 

‌در این ویدیوها که امروز ۱۹ دی، از محله‌های مختلف تهران در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، شهروندان از خانه‌های خود شعارهای ضد حکومت ایران را فریاد می‌زنند.اعدام دو معترض دیگر در سحرگاه روز ۱۷ دی با اعتراض‌های گسترده داخلی و بین‌المللی همراه بوده است.

 

 

تجمع اعتراضی در صادقیه و زیباشهر تهران ؛ دوشنبه 19 دی 

 

عفو بین الملل تصمیم دیوان عالی کشور مبنی بر تایید حکم اعدام محمد بروغنی ا محکوم می کند

تصویر

عفو بین الملل تصمیم دیوان عالی کشور مبنی بر تایید حکم اعدام محمد بروغنی که در ارتباط با اعتراضات در ایران پس از یک محاکمه ساختگی محکوم شده بود را محکوم می کند. مقامات باید فوراً هرگونه طرحی برای اعدام او و لغو حکم اعدام او را متوقف کنند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید