رفتن به محتوای اصلی

۱۶ آذر باید به آغاز حرکت واحد و هماهنگ جنبش‌های مختلف ایران تبدیل شود

۱۶ آذر باید به آغاز حرکت واحد و هماهنگ جنبش‌های مختلف ایران تبدیل شود
اخبار کوتاه جنبش انقلابی

مهدی عالی در شهر اراک زمانی که قصد داشت دختری را از دست سرکوبگران نجات دهد، مورد اصابت گلوله های ساچمه ای قرار گرفت.

مهسی امینی

براساس تصاویر و مطالب منتشر شده در شبکه های اجتماعی، امروز جمعه یازدهم آذرماه جوانی ورزشکار و بدنساز به نام مهدی عالی در شهر اراک زمانی که قصد داشت دختری را از دست سرکوبگران نجات دهد، از ناحیه سر و صورت و از فاصله نزدیک مورد اصابت گلوله های ساچمه ای قرار گرفت.

گفته شده است او با به خطر انداختن خود در نهایت موفق شد که دختر را فراری دهد اما خودش به شدت آسیب دید و به بیمارستان منتقل شد.

این قهرمان پرورش اندام از سال ۸۹ در مسابقات چندین مدال بدست آورده و در کارهای خیریه هم همیشه پیش قدم بوده.

 

جوانان محلات سنندج: ۱۶ آذر باید به آغاز حرکت واحد و هماهنگ جنبش‌های مختلف ایران تبدیل شود

جوانان محلات سنندج با صدور فراخوانی برای حضور گسترده مردم در اعتصابات و اعتراضات ۱۴، ۱۵ و ۱۶ آذر، تاکید کرد: «۱۶ آذر امسال می‌تواند و باید به یک نقطه اتکا برای آغاز یک تحرک سراسری واحد و ایجاد هماهنگی میان جنبش‌های مختلف جامعه تبدیل شود.»

دیوارنوشته‌ای برای دعوت به فراخوان‌های ۱۴ تا ۱۶ آذر

در آستانه فرا رسیدن موعد فراخوان‌های اعتصاب و اعتراض برای روزهای ۱۴ تا ۱۶ آذرماه، موج دیوار‌نویسی‌ها و دعوت به این فراخوان در شهرهای مختلف ایران در حال گسترش است. یکی از این دیوار‌نویسی‌ها با پیامی درباره رسیدن به آزادی در صورت مقاومت و تبدیل شدن به کره‌شمالی در صورت تسلیم است

در خطر بودن جان زندانیان سیاسی بیمار

تصویر

پایگاه خبری هرانا نیز گزارش داد هژیر باخویشی، دانش‌آموخته مهندسی کامپیوتر دانشگاه شریف، که در سه مهر به دست نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان فشافویه منتقل شد، به داروهایش دسترسی ندارد و جان او در خطر است.

از سوی دیگر، حساب توییتر «۱۵۰۰ تصویر» گزارش داد که بهراد علی‌کناری، خواننده رپ اهوازی و ۲۸ ساله که در جریان اعتراضات سراسری در کرج بازداشت شده، از سوی دادگاهی در استان البرز متهم به «افساد فی‌الارض» شده و جان او در خطر قرار دارد.

همچنین بر اساس گزارش‌های رسیده به ایران اینترنشنال فرشاد رستمی، نوازنده کمانچه و آهنگساز ساکن استان کرمانشاه، حدود ۱۰ روز پیش بازداشت شده و همسر او که به سرطان مبتلا است و پس از بازداشت او وضعیت نامناسبی دارد.

در همین حال، هرانا گزارش داد نازی (فاطمه) حبیبی، بازیگر و گرافیست معترضی که از سوم آذر در زندان قرچک ورامین زندانی است، از دریافت داروهای خود محروم است و خانواده‌اش نسبت به وخامت حال او ابراز نگرانی کرده‌اند. طبق این گزارش، مسئولان زندان از دریافت داروهای او خودداری کرده‌اند.

همچنین منابع آگاه گزارش دادند یاشار توحیدی، دانشجوی زندانی، در جریان حمله ماموران جمهوری اسلامی به بند ۷ و ۸ اوین، ۳ گلوله جنگی خورد اما مسئولان زندان رجایی شهر از درمان او امتناع می‌کنند. بر اساس گزارش‌ها، عفونت پاهای او به‌حدی است که توان رفتن را از او گرفته و جان او در خطر جدی قرار دارد.

مرگ جان خراش مهران سماک با نوای سام منتظری

براهیم رئیسی: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران «هیچ بن بستی ندارد»

ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری ایران گفته است در سفر او به آفریقا، یک استاد حقوق که با نلسون ماندلا «رفاقت نزدیک» داشته، به او گفته است قانون جمهوری اسلامی ایران، «مترقی‌ترین» قانون اساسی دنیا است.

آقای رئیسی در یک سخنرانی به مناسبت روز قانون اساسی گفت قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران «هیچ بن بستی ندارد و تنظیم، تدوین و نهایی شدن آن به نحوی است که در اجرای قانون اساسی و اجرای امور کشور با بن بست مواجه نخواهید شد.»

در هفته‌های اخیر و پس از چند ماه اعتراض سراسری در ایران، برخی چهره‌ها و گروه‌ها، خواهان برگزاری رفراندوم و همه پرسی شده‌اند.

اخیرا معاون حقوقی رئیس جمهور، احتمال آزادی حجاب و تغییر جمهوری اسلامی با همه پرسی را ناممکن خواند.

 

نگاه كنيد ، اين زن چگونه مقابل ٤ ولگر د ديوس از خود دفاع مي كند

ادامه نگرانی‌ها از وضعیت سلامت یاشار توحیدی در زندان اوین

نگرانی‌های بیشتری در مورد وضعیت سلامتی یاشار توحیدی، دانشجوی بازداشتی در زندان اوین مطرح شده است. یاشار توحیدی که دانشجوی هوا و فضا علوم تحقیقات است، در بند ۸ اوین زندانی بوده و گفته شده در شب آتش‌سوزی زندان اوین تیر خورده و زخمی شده اما از درمان مناسب محروم بوده است. چند روز پیش بخشی از مکالمه تلفنی یاشار توحیدی از زندان اوین منتشر شد که او از درد شدید پایش می‌گوید. 

مشاور سابق میرحسین موسوی: نظام چاره‌ای جز تشکیل مجلس مؤسسان ندارد

علیرضا حسینی بهشتی، مشاور سابق میرحسین موسوی، نخست‌وزیر سابق و فرزند محمد بهشتی اولین رئیس دستگاه قضایی جمهوری اسلامی خواهان تشکیل «مجلس مؤسسان» شده و گفته است نظام چاره‌ای جز این پیش رویش ندارد.

آقای بهشتی گفته است «نظام باید بین دو چیز انتخاب کند، اگر می‌خواهد ایران باقی بماند تن به این راهکار بدهد یا اینکه بگوید برایش مهم نیست که ایران باقی بماند.»

او گفته است «راه این است که یک مجلس مؤسسان فراگیر از همه سلایق و علایق در فضایی که بحث آزاد در آن صورت بگیرد تشکیل شود.»

او از جمله افرادی بود که در پی انتخابات جنجالی که محمود احمدی نژاد در آن پیروز اعلام شد، بازداشت و زندانی شد.

بررسی اعتراضات ضد حکومتی در ایران با حضور «مقامات اطلاعاتی و امنیتی» در مجلس شورای اسلامی

اعتراضات سراسری و ضد حکومتی در ایران در کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی با حضور وزیران کشور، اطلاعات و فرماندهی کل انتظامی و رئیس سازمان اطلاعات سپاه بررسی می‌شود.

خبرگزاری ایرنا می‌گوید «وقایع اخیر کشور» در جلسه روز دوشنبه با حضور احمد وحیدی، وزیر کشور اسماعیل خطیب، وزیر اطلاعات و فرماندهی کل انتظامی و رئیس سازمان اطلاعات سپاه بررسی خواهند شد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید