رفتن به محتوای اصلی

تاکید رضا پهلوی بر ضرورت «همبستگی»؛ شکاف در صفوف متحد، کمک به جمهوری اسلامی است

تاکید رضا پهلوی بر ضرورت «همبستگی»؛ شکاف در صفوف متحد، کمک به جمهوری اسلامی است

«چون هرگز طالب قدرت و هیچ مقام سیاسی نبوده ام، نیستم و نخواهم بود؛ و چون، در انتخابات آینده، مبلغ و حامی هیچ حزب و سازمان، و یا شکل حکومت در مقابل دیگری نخواهم بود. اگر بودم، حق داشتید

هرچه را می گویم، حمل بر منافع سیاسی شخصی بدانید. همه تئوری‌ها و اشکال حکومت دموکراتیک برای من محترمند. آنچه برایم اهمیت دارد، پیروزی حاکمیت مردم است.»

آقای پهلوی که روز پنجشنبه - ۲۰ اکتبر - در واشنگتن دی‌سی و یک کنفرانس خبری شرکت کرده بود گفت: «روزی می‌رسد که پیکان قدرت از دست رژیم خارج خواهد شد و از هم اکنون باید برای آن آماده باشیم. روشن است که دولت موقت جایگزین، پیش از هر چیزی، باید حقانیت و مقبولیت داشته باشد؛ به ویژه از سوی شما نسل امروز که با جنبش انقلابی خود، پایه‌های رژیم را به لرزه در آورده‌اید».

شاهزاده رضا پهلوی در پاسخ به سوالی از سوی مهرنوش پورضیایی،بی‌بی‌سی، گفت: «من دغدغه حکومت و مسئولیت و تصمیم‌گیری ندارم. یکی از دلایلی که هم‌میهنانم به من اعتماد دارند، این است که درگیری بازی‌ها و رقابت‌های سیاسی حزبی نیستم. این‌گونه نقش من خیلی مفیدتر خواهد بود برای ساخت دموکراسی در ایران.»

آقای پلهوی یکی از اقدامات خود را کمک به تاسیس صندوق‌هایی اعلام کرد که از طریق جمع‌آوری کمک‌های مالی به یاری معترضان و اعتصاب‌کنندگان در داخل ایران خواهند رفت. آقای پهلوی گفت: «پول درون این صندوق‌ها به مصارف مختلف خواهد رسید. مانند کمک به اعتصاب‌کنندگان. یا تامین هزینه ارسال سخت‌افزارهای اینترنت استارلینک.»

ولیعهد سابق ایران در کنفرانس خبری روز پنجشنبه خود به اختلاف‌ها و تندروی‌هایی که در میان مخالفان جمهوری اسلامی به ویژه در شبکه‌های اجتماعی و طی ۵ هفته گذشته اوج گرفته هم اشاره کرد و گفت: «در اینجا می‌خواهم تاکید کنم که امروز، هر کس، به هر شکلی، در صفوف متحد مردم نفاق بیفکند، تنها به عمر جمهوری اسلامی می‌افزاید و خواسته یا ناخواسته کمک می‌کند که این رژیم خون‌ریز و متوحش، جان‌های بیشتری را بگیرد.»

به گفته آقای پهلوی در «فردای براندازی» حتی یک نفر نباید بدون محاکمه دقیق و اجرای کامل قانون، مجازات شود و تاکید کرد که در نظام سیاسی بعدی، دستگاه قضایی باید کاملا از سیاست مستقل باشد. او همچنین از حقوقدانان دعوت کرده در ارتباط با استقلال قوه قضائیه ایده‌هایشان را ارائه کنند.

او همزمان از قانون‌دانان خواسته برای تهیه‌ پیش‌نویس قانون اساسی جدید ایران دست به کار شوند.

خلاصه

  1. شاهزاده رضا پهلوی گفت که از نظر او، آلترناتیو رژیم ایران، یک نظام سیاسی دموکراتیک خواهد بود. او گفت که برای خودش در نظام سیاسی آینده، «هیچ نقشی» نمی‌بیند و به دنبال رسیدن به پست خاص نیست.
  2. خبرگزاری رویترز به نقل از تعدادی از زندانیان می‌گوید که آتش‌سوزی زندان اوین دو روز پس از اعزام پلیس ضد شورش به زندان آغاز شد
  3. مصطفی نیلی، وکیل دادگستری در توییتر خبر داده است که اعزام محمد خانی، زندانی سیاسی به بیمارستان صورت نگرفته است.
  4. کارزار مسیح علی‌نژاد برای تعلیق فوتبال ایران از جام جهانی قطر: درخواست رسمی از فیفا
  5. روز چهارشنبه تجمع های اعتراضی از جمله در سنندج، اراک، کامیاران، جاده ساوه، دره شهر در ایلام و نقاطی در تهران گزارش شده است
  6. بنابر گزارش‌ها، محمدرضا پناهی، برادر نوجوان اسرا پناهی، به علت خودکشی در بیمارستان بستری شده است
  7. ورود گلوله ساچمه‌ای به کبد و کلیه علت مرگ ابولفضل آدینه‌زاده، ۱۷ ساله، در مشهد
  8. کانادا سه نهاد دیگر حاکم بر ایران را تحریم کرد. چند مقام کنونی یا پیشین جمهوری اسلامی از جمله عزت الله ضرغامی هم تحریم شدند
  9. شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان سه روز عزای عمومی اعلام کرد

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید