رفتن به محتوای اصلی

پانصد و پنجاه گلوله ساچمه ای در بدن زن جوانی که در تظاهرات مسالمت آمیز شرکت کرده بود

پانصد و پنجاه گلوله ساچمه ای در بدن زن جوانی که در تظاهرات مسالمت آمیز شرکت کرده بود

 

حمله نیروهای امنیتی به معترضان در شهرک اکباتان تهران

ویدیوهایی که روز چهارشنبه - ۲۷ مهر - از شهرک اکباتان در غرب تهران منتشر شده، حمله نیروهای امنیتی با هدف سرکوب معترضان در این شهرک را نشان می‌دهد.

اکباتان در ۳۳ روز گذشته از آغاز اعتراضات سراسری در ایران، یکی از کانون‌ها اصلی شعارهای شبانه بوده است و در ویدیویی که امروز از این شهرک منتشر شده جمع زیادی از معترضان در خیابان‌ها در حال شعار دادن دیده می‌شوند و دقایقی بعد تعدادی از آنها دیده می‌شوند که در حال فرار هستند و همزمان صدای تیراندازی و گازاشک‌آور شنیده می‌شود.

خلاصه

  1. دیده‌بان حقوق بشر می‌گوید در حمله سپاه به اقلیم کردستان، به مناطقی حمله شده که احزاب مخالف کرد هیچ فعالیت نظامی در آنجا ندارند
  2. سپاه می‌گوید در سومین روز مانور نظامی در پشت مرزهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان، یگان‌های زرهی و مهندسی نیروی زمینی سپاه از روی رود ارس عبور کرده‌اند
  3. اسرائیل، درخواست اوکراین را برای فروش سیستم دفاع موشکی با قابلیت مقابله با پهپادهای ایرانی، رد کرد
  4. رویترز به نقل از سه دیپلمات گزارش داده که مقام‌های اتحادیه اروپا بر سر تحریم هشت فرد و نهاد ایرانی به دلیل ارسال پهپاد به جنگ اوکراین، به توافق اولیه دست یافتند
  5. رضا اکوانیان که روز چهارشنبه از احضار خواهرش به اداره اطلاعات دهدشت خبر داد، به بی‌بی‌سی فارسی گفت که این اتفاق بعد از یک هفته ارسال پیام‌های تهدید برای او و خانواده‌اش رخ داده است
  6. فایلی صوتی از پدر متین قنبرزهی، معترض ۱۸ ساله کشته شده در «جمعه خونین» زاهدان به دست بی‌بی‌سی رسیده است که او در آن لحظه شنیدن خبر کشته شدن پسرش را توصیف می‌کند
  7. پدر متین قنبرزهی می‌گوید: «ای‌کاش تیر به من می‌خورد. این حادثه برای من اتفاق می‌افتاد و برای این بچه نه. سن و سالی نداشت.»
  8. رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در مورد مذاکرات احیای برجام گفته است که این مذاکرات «در بن بست» است
  9. گزارش ها از ایران حاکی از ادامه اعتراض‌ها در اهواز و در منطقه کوروش این شهر است
  10. الناز رکابی سنگ‌نورد ایرانی بعد از شرکت بدون حجاب در مسابقات سئول درحالی وارد تهران شده که جمعیت بزرگی به استقبال او رفته است
  11. گوهر عشقی در ویدیویی اعتراضی گفت «بعد از هشتاد سال برای این دینی که می‌خواهد مردم را بکشد، من این حجاب را از سرم برمی‌دارم»‌

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان سه روز عزای عمومی اعلام کرد

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران روزهای پنجشنبه تا شنبه (۲۸ تا ۳۰ مهر) را به «دادخواهی از خون‌های به ناحق ریخته عدالت خواهان خصوصا قتل فجیع دانش آموزان ایران زمین» عزای عمومی اعلام کرده است.

این بیانیه با عنوان «از خون جوانان وطن می نوشند!!!» خطاب به حکومت می نویسد: «شما آمران و عاملان سرکوب سیستماتیک، در این روزهای تاریخ ساز مردم جان به لب رسیده، تعدادی از دانش آموزان بی گناه این مملکت را با دل هایی پر از کینه و دستانی به خون آغشته کشتید و به آن می بالید.»

این شورا از دانش آموزان، فرهنگیان و مردم می خواهد «به هر روش ممکن ما را در این برهه شرف آفرین یاری رسانند.»

در جریان اعتراضات سراسری ایران که برای بیش از یک ماه در جریان بوده، دانش آموزان بسیاری در مدارس، به خصوص دختران، با شعارهای «زن، زندگی، آزادی» و «مرگ بر دیکتاتور» به آن پیوسته اند.

در بسیاری از شهرهای ایران مدارس صحنه اعتراضات بوده و برخی از معلمان کلاس ها را تعطیل کرده اند.

کاترین راسل، مدیرعامل صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف)، هفته پیش از «گزارش های مستمر درباره کشته و زخمی و بازداشت شدن کودکان و نوجوانان در ناآرامی های عمومی فعلی در ایران به شدت» ابراز نگرانی کرد.

سازمان غیردولتی عفو بین الملل هم روز ۱۳ اکتبر گزارش داد که نیروهای امنیتی و پلیس در جریان اعتراضات سراسری در ایران، دست کم ۲۳ کودک - ۲۰ پسر و ۳ دختر - را با شلیک تیر یا سایر روش های خشونت بار به قتل رسانده اند.

 

عکس بی‌حجاب الناز رکابی در رقابت‌های آسیایی بر روی صفحه اول گاردین

مهسی امینی

روزنامه گاردین در شماره امروز خود به داستان الناز رکابی صخره‌نورد ایرانی پرداخت که در مسابقات قهرمانی آسیا در کره جنوبی بدون حجاب شرکت کرد.

روز گذشته پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر توقیف گذرنامه‌ او و حضور او در سفارت ایران در سئول، استوری در اینستاگرام الناز رکابی منتشر شد که در آن نوشته شده بود حجابش «سهوا» از سرش افتاده بود. ‌

خیلی‌ها با توجه به تاریخچه اعترافات اجباری و استوری و پست‌های اجباری در ایران، این استوری را هم اجباری تلقی کردند. ‌

بسیاری معتقد هستند الناز رکابی به دلیل تحت فشار بودن مجبور به انتشار این پست بوده است.

خلاصه

  1. گزارش ها از ایران حاکی از ادامه اعتراض‌ها در اهواز و در منطقه کوروش این شهر است.
  2. روز سه‌شنبه شهرهای استان خوزستان علاوه بر این اعتراضات، شاهد پیوستن گروه‌های مختلف کارگری به اعتصاب‌ها هم بود.
  3. الناز رکابی سنگ‌نورد ایرانی بعد از شرکت بدون حجاب در مسابقات سئول درحالی وارد تهران شده که جمعیت بزرگی به استقبال او رفته است.
  4. وب‌سایت حقوق بشری هه‌نگاو در روز سه‌شنبه ۲۶ مهر از بازداشت دستکم ۸ نفر در آبدانان ایلام که صحنه تظاهرات بوده خبر داده است.‌
  5. گوهر عشقی در ویدیویی اعتراضی گفت «بعد از هشتاد سال برای این دینی که می‌خواهد مردم را بکشد، من این حجاب را از سرم برمی‌دارم»‌.
  6. دولت آمریکا می‌گوید گام‌های «عملی» برای دشوارتر کردن فروش هواپیماهای بدون سرنشین نظامی و موشک از سوی ایران به روسیه برخواهد داشت.
  7. همزمان به گزارش رویترز آمریکا، بریتانیا و فرانسه قصد دارند ارسال پهپاد از ایران به اوکراین را در یک جلسه غیرعلنی شورای امنیت سازمان ملل مطرح کنند.

 

پانصد و پنجاه  گلوله ساچمه ای  در بدن زن جوانی که در  تظاهرات مسالمت آمیز  شرکت کرده بود

مهسی امینی

شما برای منافع شخصی، ابتذال اخلاقی و شرارت شلیک می کنید. مخالفان شما که با دست های خالی و بی هیچ سلاحی به غیر از اراده و خواست برای تغییر رژیم به خیابان ها آمدند می میرند.

البته جانشان را می گیرید.این زن نمونه ای از سند جنایت رژیم ایران طی روزهای گذشته است.

ما از همگی نیروهای که برای سرکوب مردم به خیابان ها آمده اند و در شکنجه شدن و کشتن مردم سهیم هستند می خواهیم هرچه سریعتر تفنگ ها را زمین بگذارند و صدای مردم را بشنوند و به آنها بپیوندند.

بگذارید راهی باشد فردای آزادی بتوانیم از مجازات های بدون خشونت برای شما هم دفاع کنیم. بگذارید جنایت هایتان بی انتها نباشد. بترسید از این خشم و‌نفرتی که در دل مردم ایجاد کردید. بترسید از اینکه صاحبان قدرت تنهایتان بگذارند.

به مردم بپیوندید.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید