رفتن به محتوای اصلی

احمدی نژاد در جزیره بالی دمکرات می شود و«ستار بهشت » زیر بازجویی جان می بازد

احمدی نژاد در جزیره بالی دمکرات می شود و«ستار بهشت » زیر بازجویی جان می بازد
تفسیر از:
کیانوش توکلی

احمدی نژاد جزیره بالی(اندونزی) گفت: دموکراسی هرگز از لوله تفنگ و دیگر شیوه های تحمیلی مستقر نخواهد شد. اما  احمدی نژاد  رئیس جمهوری کشوری است  که اجازه بازدید از زندانهای ایران ندارد . همین دو روز پیش بود که  جوان وبلاگ نویسی  در زمان بازجویی  به دلیل شکنجه های قرون وسطایی جان می بازد  .شما باید به این تناقص پاسخ دهید وقتی از سفر بالی برگشتید ؛  خواهان تحقیق در مورد  قتل  "ستار بهشتی" شوید تا مردم ایران به سخنا ن تان نخندند و  شمارا جدی بگیرند. دیروز خانواده ستار بهشتی در گفت و گو با خبرنگار کلمه می گویند ماموران امنیتی تهدیدشان کرده اند که حق ندارند در زمان تغسیل جنازه او حضور داشته باشند

 بنابر نوشته ایرنا خبر گزاری جمهوری اسلامی - ˈمحمود احمدی نژادˈ جزیره بالی(اندونزی)طی سخنانی در پنجمین ˈاجلاس دموکراسی بالیˈ اظهار داشت: امروز دمکراسی به عنوان اخرین دستاورد بشر تنها شیوه شناخته شده ای است که می تواند راهی به سوی زمامداری صالح محسوب شود.او  با بیان اینکه استقرار کامل و حقیقی دموکراسی جز در سایه تعهد عمومی به عدالت، پاکی و آزادگی ممکن نیست، گفت: دموکراسی هرگز از لوله تفنگ و دیگر شیوه های تحمیلی مستقر نخواهد شد.

 رییس جمهوری ایران، با بیان اینکه دمکراسی آن قدر جاذبه دارد که بسیاری آن را قله دستاوردهای بشر معرفی می کنند، گفت: دمکراسی امیدهای فراوانی را برانگیخته است و مبارزات گسترده ای صرف تبیین و استقرار آن در جای جای جهان شده و می شود.

وی با طرح این سووال که اما آیا مشکلات جامعه بشری برطرف شده و سعادت انگونه که مورد نظر بوده، حتی در کشورهایی که مدعی پرچمداری و کمال دمکراسی هستند استقرار پیدا کرده است، گفت: امروز شاهدیم که روند برده داری و استعمار در تضییع حقوق انسان ها به شکل های جدیدی ادامه دارد.

رییس جمهوری اظهار داشت: در حکومت دموکراسی واقعی حاکمان باید در جهت اجرای عدالت و استقرار پاکی و آزادی خود را تنها متعهد به مردم بدانند و تمام ظرفیت حکومت را در راه این اهداف بکار گیرند.

احمدی نژاد در بخشی دیگر از سخنانش اشغال سرزمین فلسطینان و آواره و اسیر کردن مردم بومی سرزمین فلسطین را نمونه بارز استعمار و تضییع حقوق انسان ها در جهان امروز دانست و ادامه داد: لشکرکشی و کشتار در عراق، افعانستان و پاکستان، خفقان و سرکوب و نقض گسترده آزادی ها و حقوق اساسی ملت ها، تروریسم، ایجاد پایگاه های نظامی و اطلاعاتی قدرت های مسلط جهانی و چپاول سیستماتیک ملت ها و تحمیل عقب ماندگی بر انها از جمله دیگر موارد استعمار نوین و نقض حقوق ملت است و.....

ولی اقای احمدی نژاد شما رئیس جمهوری کشوری هستید که اجازه بازدید از زندان اوین را به شما نمی دهد همین دو روز پیش جوان وبلاگ نویسی زیر شکنجه در زندان کشور تان کشته می شود .شما باید به این تناقص پاسخ دهید وقتی از سفر بالی برگشتید ؛ طرح کنید که خواهان تحقیق در مورد  "ستار بهشتی" شوید تا مردم ایران به سخنا ن تان نخندند و  شمارا جدی بگیرند
 
 
شایان ذکر است که دیروز خانواده ستار بهشتی در گفت و گو با خبرنگار کلمه می گویند ماموران امنیتی تهدیدشان کرده اند که حق ندارند در زمان تغسیل جنازه او حضور داشته باشند. ماموران گفته اند که خودشان کار شست و شوی جنازه را انجام خواهند داد. در حالی که خانواده ستار بهشتی روز گذشته گفته بودند ماموران پلیس امنیت اطلاع داده اند که این زندانی جوان، جان خود را از دست داده و آنها باید روز آینده برای دریافت پیکرش مراجعه کنند، اظهارات اعضای این خانواده حاکی از آن است که شوهر خواهر وی صبح امروز به پزشکی قانونی کهریزک مراجعه کرده است، اما هنوز خبری درباره رویت جنازه و برنامه های تشییع و تدفین احتمالی او در دست نیست. با این حال یک منبع موثق در پزشکی قانونی کهریزک به کلمه اطلاع داده که جنازه جوانی که بر اثر شکنجه کشته شده بود، دیشب در این محل بوده است. نام پزشکی قانونی کهریزک، با نام دهها تن از کشته شدگان حوادث پس از انتخابات گره خورده است که جنازه های آنها در این محل به خانواده هایشان تحویل داده می شد. یک منبع مطلع دیگر هم از مسئولان پلیس فتا نقل کرده که ستار بهشتی طاقت بازجویی ها را نداشته! و به این خاطر درگذشته است. به گفته این منبع، گفته شده که وی همکاری نمی کرده و به این خاطر تحت فشار بوده است. اما تلاش خبرنگار کلمه برای تماس با پلیس فتا در تایید یا تکذیب این خبر تاکنون ناکام مانده است. خانواده ستار بهشتی هیچ اطلاعی از محل نگهداری وی در دوره بازداشت و بازجویان و اتهامش ندارند و تنها افرادی که خود را مامور پلیس امنیت معرفی کرده اند، با آنها تماس گرفته و درگذشت ستار را به آنها اطلاع داده اند. خواهر ستار بهشتی صبح امروز به خبرنگار کلمه گفت که ماموران در تماس با همسرش از وی خواسته اند با مدارک شناسایی ستار بهشتی و مادرش به سردخانه کهریزک مراجعه کنند. به گفته وی، ماموران همچنین تاکید کرده اند که مراسم شست و شوی ستار بهشتی توسط آنان انجام خواهد شد و هیچیک از اعضای خانواده حق حضور ندارند. وی که منتظر تماس تلفنی همسرش از بهشت زهرا بود، می گفت که مطمئن است ستار را کشته اند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید