رفتن به محتوای اصلی

برادر علی افشاری ، زندانی محکوم به اعدام: برادرم در حالت وخیم جسمی قراردارد

برادر علی افشاری ، زندانی محکوم به اعدام: برادرم در حالت وخیم جسمی قراردارد

علی افشاری به همراه برادرش حبیب الله افشاری از سوی دادگاه انقلاب مهاباد به اتهام محاربه از طریق فعالیت تبلیغی و عضویت در یک حزب مخالف نظام از سوی دادگاه انقلاب اسلامی مهاباد به اعدام محکوم شده است حکم صادره در دی ماه سال گذشته به وی در زندان ارومیه ابلاغ شد که چند روز پیش دیوان عالی کشور حکم اعدام این دو برادر را که خواستار تجدید نظر در حکم شده بودند را تائید کرد.

بنا به گزارشات رسیده ، علی افشاری و حبیب افشاری دو برادر مهابادی محکوم به محارب(اعدام) که از طرف دادسرای ارومیه شعبه 32 حکم قطعی اعلام شده که علی افشاری به خاطر تیراندازی از طرف مأ موران رژیم ایران 75 درصد از بدنش فلج شده است و مسئولین زندان  از بردن وی به بیما رستان خوداری می کنند وهر روز که می گذرد عفونت بدن وی بیشتر می شود. از طرفی دیگر دو تن از برادرانش به نامهای جعفر افشاری و ولی افشاری که هر کدام به 5سال حبس محکوم شده اند که هر چهار براذر افشاری همگی در زندان ارومیه به سر می برند.

در تماسی تلفنی رشید افشاری برادر این زندانیان سیاسی کرد به کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی گفت که متافسانه سال گذشته چهار برادرم به اتهام سیاسی و اینکه وزارت اطلاعات برای آنها پرونده سازی کرده بود در دادگاه که دو تن از آنها به نامهای علی افشاری و حبیب افشاری به اعدام و دو برادر دیگرم به نامهای جعفر و ولی افشاری که به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به 5 سال زندان محکوم شدند.

نامبرده افزود که چندی پیش دیوان عالی کشور حکم اعدام دو برادرم علی و حبیب افشاری را تایید کرده و از همه مهمتر وضیعت وخیم جسمانی علی باعث نگرانی خانوادم شده و وعلی افشاری به خاطر تیراندازی از طرف مأ موران رژیم ایران 75 درصد از بدن وی فلج شده که از بردن وی به بیما رستان خوداری می کنند وهر روز از عفونت بدن وی بیشتر می شود. بطوری که دیگر قادر به حرکت دادن یکی از دستهای خود نیست و این امر موجب نگرانی خانوادم شده است.

برادر این زندانیان سیاسی محکوم به اعدام  در پایان مکالمه خود می گوید: "از تمام نهادها و مدافعین حقوق بشر، از افکار عمومی داخلی و خارجی می خواهم که در راستای اثبات بی گناهی و پایین کشیدن طناب دار از گردن برادرانم تلاش کنند.

 

کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید