رفتن به محتوای اصلی

فوریه 2021

28.02.2021 - 20:34
کیانوش توکلی
اعتراض بازنشستگان در تجمع‌های سراسری؛ تا گرفتن حقمان اعتراض می‌کنیم /ایران پیشنهاد اروپا برای گفتگو با آمریکا درباره برجام را رد کرد است' / جدال لفظی میان ایران و ترکیه بر سر عراق امروز/ بازی ماهرانه تهران با برگه هسته‌ای برای تسلط بر منطقه /ورود رسمی حوزه علمیه به تالیف کتب درسی /
28.02.2021 - 16:40
-ارزیابی‌های ارتش اسرائیل نشان می‌دهد در حالی که کشتی در نزدیکی تنگه هرمز در حال حرکت بود سپاه پاسداران یک یا دو موشک به سمت آن شلیک کرده است.
-روزنامه کیهان چاپ تهران: این کشتی جاسوسی در پوشش کشتی تجاری حرکت می‌کرده که هدف «یکی از شاخه‌های محور مقاومت قرار گرفته»!


28.02.2021 - 16:31
مغز آموزش و پرورش سازمان تألیف کتب درسی است و حوزه‌های علمیه در تمامی گروه‌های درسی نماینده دارند.
28.02.2021 - 16:09


جدال لفظی میان ایران و ترکیه بر سر عراق امروز (یکشنبه ۲۸ فوریه/۱۰ اسفند) با احضار سفیران ایران و آنکارا به وزارتخانه های امور خارجه دو کشور ادامه یافت.
28.02.2021 - 15:25
درحالیکه غول‌های دارویی ظرفیت تولید خود را در رقابت برای واکسیناسیون جهان علیه کرونا بالا می‌برند، یک شرکت در این میان پیشتاز است. "موسسه سرم هند" (اس‌آی‌آی) نام چندان شناخته شده‌ای نیست، اما بزرگترین شرکت تولیدکننده واکسن در جهان است.
28.02.2021 - 15:21
بدیع یونس
پس مهم‌ترین پرسشی‌که اکنون مطرح می‌شود، این است که چرا ایران سعی دارد با این برگه نظامی بازنده بازی ‌کند؟ پاسخ این است که ایران می‌خواهد این برگه نظامی بازنده را به یک برگه سیاسی برنده تبدیل کند و تا حد زیادی هم در این هدف موفق بوده است.
28.02.2021 - 15:16
مریم سلطانی
افشا گری مکانیزم کلاه برداری زندانیان با همکاری مقامات زندان از مردم عادی به همراه اسامی سرشبکه ها و مقامات زندان رجایی شهر
28.02.2021 - 13:38
علی شاکری زند
در این که ریشه ی عمیق حوادث سالهای ۵۶ و ۵۷ فقدان آزادی سیاسی و حکومت قانون بوده و حوادث بنام اعترض به آن آغاز شده نمی توان شک کرد. اما چگونه می توان فهمید که اعتراض به نبود آزادی خود به جایی برسد که همان آزادی های موجود، آزادی های فردی و اجتماعی و نیمه آزادی های فرهنگی را نیز از میان بردارد؟
28.02.2021 - 12:24
پس از یک سال از امضای توافقنامه صلح میان نمایندگان آمریکا و طالبان موسوم به "توافقنامه آوردن صلح به افغانستان" دورنمای صلح در این کشور هنوز روشن نشده است.

در توافقنامه صلحی که در ۲۹ فوریه ۲۰۲۰ (دهم حوت/اسفند) در دوحه قطر امضا شد، آمریکا متعهد به خروج سربازانش از افغانستان تا اول ماه می ۲۰۲۱ شد و طالبان نیز متعهد به قطع رابطه با شبکه‌های تروریستی از جمله القاعده شد.
28.02.2021 - 11:31
استان سیستان وبلوچستان که اکثریت جمعیت سه ملیون نفری آنرا بلوچها تشکیل میدهند فقیر ترین وتوسعه نایافته ترین استان ایران است واز عقب ماندگیهای دیرینه رنج میبردوافزون برآن ستم ملی ومذهبی نیزبرآنان روا میشود وهمسایگی با افغانستان عمده ترین کشور تولید کننده مواد مخدرنیز عاملی است که سالانه صدها بلوچ بیکار وفقر زده را بکام مرگ میکشانددراین 42 سال حاکمیت اسلامی سهم مردم بلوچ از درآمد سرشار نفت فقر، تبعیض واعدام بوده است،
28.02.2021 - 09:22
امیر امیری

در جهانی که پیچیدگی های سیاست به اندازه‌ای گسترش یافته و پویایی اش عملاً همه چیز را تحت تأثیر خود قرار داده است، اجرایی کردن و پیشبرد فرآیندهای هر تغییری در هر زمینه‌ای هر لحظه دشوارتر میگردد، و زمان مناسب و معقول برای آغاز اقدامات منسجم در این راستا میتواند به همان سرعت به تأخیر افتد و یا از دست برود.

یک سیاست کارآمد در برابر رژیم اسلامی که بتواند حس منسجم بودن را به مردم، بعنوان یک واقعیت آشکار و در چهارچوب یک اجماع ملی انتقال د
28.02.2021 - 07:28
درحالی که پنجمین روز اعتراضات در سیستان و بلوچستان شامگاه شنبه به شکل پراکنده در مناطقی از زاهدان، ایرانشهر و چابهار ادامه داشت، نت بلاکز قطع و اختلال شدید اینترنت همزمان با اعتراضات سیستان وبلوچستان را تایید کرد و شاهزاده رضا پهلوی نیز تاکید کرد که دیکتاتوری حاکم بر ایران با قطع اینترنت تلاش‌ می‌کند تا جنایاتش علیه مردم را مخفی کند.
28.02.2021 - 07:08
این دومین سفر وزیر امور خارجه عراق به تهران طی یک ماه گذشته است. فواد حسین ۱۵ بهمن ماه برای دیدار با مقامات ایران به تهران سفر کرده بود. او در سفر بهمن ماه با حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، محمدجواد ظریف و علی شمخانی و چند مقام دیگر دیدار و گفت‌وگو کرد. فواد حسین این بار نیز قرار است با روحانی دیدار و گفتگو کند.
28.02.2021 - 06:52
نامه محمد خاتمی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری به آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران، مورد توجه محافل سیاسی و خبری قرار گرفته‌، نامه‌ ۳۷ صفحه‌ای که چنانکه گفته شده حاوی چند پیشنهاد و راه‌حل ‌است.
28.02.2021 - 01:55
محمد امیدوار
سیمای چپ انقلابی در دوران ما: بحثی اولیه پیرامون اسناد هفتمین کنگره حزب توده ایران

فایل های صوتی جلسه پرسش و پاسخ تلگرامی
با محمد امیدوار، سخنگوی کمیته مرکزی حزب توده ایران
27.02.2021 - 23:45
فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا در خاورمیانه، سنتکام، با اشاره به شرایط دی ماه سال گذشته و حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد در عراق، هشدار داد که شرایط در این مقطع زمانی به گونه‌ای است که اگر درست اقدام نکنیم، ممکن است ما را به سمت جنگ سوق دهد.
27.02.2021 - 23:34
نوذر آزادی، بازیگر تئاتر و سینما و کمدین ایرانی که پیش از انقلاب در تلویزیون ایران با خلق شخصیت جعفر قاطبه شهرت یافت، در سن ۸۲ سالگی در آلمان درگذشت.

نام اصلی‌اش نوذر فیروز بود اما در عرصه هنر خود را با نام خانوادگی مادر کرمانشاهی اش (آزادی) معرفی می کرد، شاید از آن رو که پدر اراکی اش که افسر ارتش بود، چندان میانه ای با فعالیت هنری فرزندش نداشت.
27.02.2021 - 20:17
English documentary about Sistan and Baluchestan region in Iran and fuel carrying for survive

مستندی بزبان انگلیسی در باره زندگی در استان سیستان و بلوچستان در ایران و چگونگی حمل بنزین برای کسب درآمد
27.02.2021 - 17:56
نرگس محمدی، نایب رئیس کانون مدافعان حقوق بشر ایران، با انتشار یک ویدیو و نیز بیانیه‌ای مکتوب، نسبت به "تعرض" به زندانیان زن در بازداشتگاه‌های ایران هشدار داده است. خانم محمدی، که در ۱۷ مهر گذشته از زندان آزاد شده، با اشاره به شکایت های عده ای از زنان زندانی از آزار جنسی در بازداشتگاه‌های امنیتی، از بی نتیجه ماندن این شکایات و متهم شدن برخی شاکیان به "تشویش اذهان عمومی" انتقاد کرده.
27.02.2021 - 16:16
سخنرانی #بهمن_امیرحسینی معاون دبیر کل حزب مشروطه ایران (لیبرال دمکرات) در دفتر پژوهش حزب
موضوع : حرکت تاریخی رضا شاه بزرگ‌ در روز سوم اسفند ۱۲۹۹ ؛ زمینه ها - نقش آفرینان و نتایج
27.02.2021 - 15:42
به دنبال انتشار خبر ارسال نامه محمد خاتمی رییس جمهوری پیشین ایران به خامنه‌ای که در آن بر «وفاداری» اصلاح‌طلبان به رهبر و تلاش آنان برای «حفظ نظام» تاکید شده، برادر و رییس دفتر محمد خاتمی اصل نامه را تایید کرد.

27.02.2021 - 15:39
مقام‌های اندونزی اعلام کرده‌اند که در نفتکش ایرانی که در منطقه ساحلی پونتیانک در آب‌های این کشور توقیف شده، «اسلحه و مهمات» کشف کرده‌اند. دولت اندونزی پیش‌تر این نفتکش را به نقض مقررات از جمله نشان ندادن پرچم ملی، خاموش‌کردن سامانه ناوبری و راداری و انتقال غیرقانونی نفت متهم کرده بود.

27.02.2021 - 15:25
شبکه ۱۳ اسرائیل گزارش داد مقام‌های این کشور معتقدند انفجار در یک کشتی متعلق به این کشور در دریای عمان کار ایران بوده است یک کشتی مخصوص حمل خودرو، متعلق به شرکت «هلیوس رِی» اسرائیل که با پرچم باهاما حرکت می‌کرد، در دریای عمان دچار انفجار شده است. شرکت «عملیات تجاری دریایی» بریتانیا روز جمعه با اعلام این خبر گفته است حادثه روز گذشته در ساعت ۲۰:۴۰ به وقت گرینویچ اتفاق افتاده و هنوز معلوم نیست علت آن چه بوده است. این شرکت از کشتی‌هایی که در منطقه تردد می‌کنند، خواسته است احتیاط کنند.
27.02.2021 - 15:20
تقی روزبه
اگر انقلاب مشروطه در اساس برای کنترل و مشروط کردن اقتدار و استبدادپادشاهان و گشودن دریچه تجدد و پیشرفت دنیای جدید به روی کشور بوده است، امری که ظاهرا و لااقل به شکل رسمی کسی آن را انکار نمی کند، دیگر در همان حال نمی توان با چرخاندن نوک قلم ( و یا گردش زبان) وقتی به دوره کودتا و مسکوت گذاشت نقش امپراطوری بریتانیای کبیر در این کودتا و استبداد رضاخانی می رسیم، تغییرریل داده و آن دوره و شخص رضاشاه و عروج استبدادبی امان او را تبلور انقلاب مشروطیت قلمدادکنیم و قهرمان واقعی آن!
27.02.2021 - 13:30
اقبال اقبالی
قاتلان شهروندان ایران در بلوچستان، کردستان، لرستان، خوزستان … و سراسر کشور، در تهران مخفی شده اند. باید آنها را از بیت های فساد بیرون کشید و روی صندلی های دادگاه های عادلانه نشاند. جامعه شهروندی ایران از چنان آگاهی و شعور سیاسی برخوردار شده تا محاکمه مجریان حکومتی را به محاکمه رژیم اسلامی و سران آن تبدیل کند.
27.02.2021 - 11:14
اظهارات آقای حدادعادل متاسفانه زیاد در راستای رفع دغدغه‌های مردم در انتخابات ۱۴۰۰ نیست. حتی می‌توان گفت، این عمل به نوعی مؤید آن است که ایشان با وجود نداشتن جایگاه قانونی، از رد صلاحیت‌شده‌ها مطلع است پس ایشان خیال همه را را راحت کند و اسم رد صلاحیت‌شده‌ها را بگوید. باید به آقای حداد گفت، شما چطور ادعای سیاستمداری می‌کنید و در قالب لیدر یک جریان ریشه‌دار ادبیات غیرمنطقی دارید. انگار آنها این پیام را می‌دهند که حتی می‌توانند روی تصمیم شورای نگهبان تاثیرگذار باشند. آن هم در شرایطی که در میان عامه
27.02.2021 - 11:10
ویتالی شوچنکو
کرملین دهه‌هاست که از منابع معدنی از جمله نفت خود برای برقراری روابط دوستانه با سایر کشورها استفاده می‌کند. دولت‌های مختلف، از بلاروس گرفته تا کوبا، طی سال‌ها از روسیه نفت ارزان قیمت وارد کرده و در ازای آن با مسکو همسو شده‌اند.
27.02.2021 - 09:27
محسن کردی
آقای تجلی مهر در مقاله شان به نکات مهمی اشاره داشته اند. در کل مقاله را مانند مقالات پیشین ایشان روشنگر یافتم. اما نقدی بر بخشی از مقاله دارم که خطاب به ایشان در زیر می آورم
27.02.2021 - 06:32
در این کشور برای زبان انگلیسی و عربی و آلمانی و فرانسه و… کلاس داریم؛ ولی نمی‌آییم برای زبان ترکی، کردی، لری، بلوچ و… کلاس بگذاریم. کلاس را بگذار! مشکلی ندارد که. برای آن انگلیسی و آلمانی و فرانسوی هرجا هست می‌توانند کلاس بگذارند، ولی برای این زبان‌ها اجازه نمی‌دهیم کلاس بگذارند و انگی می‌چسبانیم که «شما می‌خواهید جدایی‌طلبی کنید». ولی وقتی شما زبان من را، زبان آن قومیت من را نخواهید قبول کنید، من چرا باید تو را قبول کنم؟! این چیزی است که در نتیجه‌ی اثرات سمی رفتار در جامعه خود را بروز می‌دهد.