رفتن به محتوای اصلی

اسرائیل خود را برای حمله به ایران آماده می کند
18.04.2009 - 09:12

به نوشته روزنامه تایمز چاپ انگلیس ، بنا به اطلاعات بدست آمده از سوی منابع اطلاعاتی اسرائیل ، ارتش اسرائیل خود را آماده می سازد تا در صورت صدور دستور العمل از سوی دولت جدید این کشور ، عملیات گسترده هوایی را برای حمله به تأسیسات اتمی ایران آغاز کند.

در این زمینه یک مقام بلند پایه وزارت دفاع اسرائیل متذکر شده است که اسرائیل می خواهد بداند در صورت اخذ چراغ سبز از سوی دولت ، آیا ارتش خواهد توانست ظرف چند روز ، یا چند ساعت ایران را مورد هدف قرار دهد؟

به همین دلیل ارتش اسرائیل درآماده باش کامل است. پیام ما به ایران این است که تهدید تنها در حرف نیست و میتواند جامه عمل به خود گیرد.

مقامات نظامی اسرائیلی معتقدند که باید بیش از دوازده مکان استراتژیک را در ایران مورد هدف قرار دهند. در این میان مهمترین آنها عبارتند از تأسیسات نطنز در شرق کشور ، جائیکه هزاران دستگاه سانتریفوژ مشغول غنی سازی اورانیوم هستند ، اصفهان جائیکه 250 تن گاز در تونل های زیر زمینی آن ذخیره شده است و سر انجام اراک ، جائیکه دولت جمهوری اسلامی ایران در آن مشغول ساختن یک رئاکتور آب سنگین برای تولید "پلوتونیوم" است.

همچنین یک مقام اطلاعاتی اسرائیلی در این زمینه افزود که اسرائیل هیچگاه بدون داشتن امکانات لازمه ، ایران را تهدید نمی کرد ولی اخیرأ عملیات بسیاری انجام گرفته و پیشرفت های حاصله نمایانگر نیت واقعی اسرائیل است برای اقداماتی جدی علیه ایران.

البته به گفته همین مقام اطلاعاتی ، بعید است که اسرائیل بدون موافقت دولت آمریکا به ایران حمله کند ، دولتی که اخیرأ با مقامات جمهوری اسلامی لحن ملایم تری پیدا کرده است.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال
برگرفته از:
رادیو فرانسه

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.