رفتن به محتوای اصلی

ترس مسلمانان مقیم فرانسه: ما قربانی بعدی خواهیم بود
10.01.2015 - 03:20
ترجمه و تلخیص:
راشل زرگریان

 

فرانسه کشوری که بیشترین تعداد مسلمانان در اروپا را دارد, هم اکنون بسیاری از آنها پس از قتل عام در دفتر "شارل هبدو" بعد از موجی از حملات خشونت آمیز تروریستها, مسلمانان آنجا میگویند: برای ما خیلی بد خواهد شد, هم اکنون فرانسویها مشروعیت دارند که از ما نفرت داشته باشند.

 

پس از قتل عام در دفتر "شارلی هبدو" در پاریس در تصویر دیده میشود که چگونه سرتاسر راهرو با خون رنگ آمیزی ظاهر میشود. پس از این حمله تروریستی شواهد کاملا دلسرد کننده است.

 

در دفتر در پاریس هیئتی 20 نفری از امامان مسلمان حضور یافتند وقتل عام غیرانسانی کاریکاتوریستها و خبرنگاران را محکوم کردند. یکی از همین امامان گفت: این خرابکاران وحشی, بربری وشیطانی هستند. از نظرمن اصلا اینها مسلمان نیستند. نفرت آنها, بربریت آنها, هیچ ربطی به اسلام ندارد. همه ما فرانسوی و انسان هستیم. ما باید در شان وتحمل زندگی کنیم.

 

 משרדי "שארלי הבדו", יום אחרי ()

 دفتر کار "شارلی هبدو" در پاریس

 

אימאמים מגיעים למשרדים בפריז. מימין: הפילוסוף מארק הלטר (צילום: Getty Images)

امامهای مسلمان که در اداره در پاریس حضور یافتند. دست راست فیلسوف "مارک هالتر" (تصویر از Getty

 

فرانسویها در مقابل این کشتار برای انتقام از جهادیستها به یک مسجد در "لامانز" سه نارنجک پرتاب کردند. این مسجد در جنوب فرانسه قرار دارد ودر آن لحظه از اشخاص که برای نماز حاضر میشوند خالی بود. روی دیوار آن نوشتند: "مرگ بر اعراب".

 

در شرق فرانسه, در نزدیکی شهر لیون ,در یک کباب پزی که مقابل مسجد قرار دارد در غرفه آن انفجاری رخ داد اما کسی آسیب ندید. رئیس کمیته اسلامی به خبرگزاری فرانسه AFP گفت: او نگران حمله های پی درپی ضد اسلامیهاست که درهمین روزهای نزدیک اتفاق خواهد افتاد.

 

דוכן הקבב הבוקר (צילום: AFP)

 غرفه کباب پزی (تصویر از AFP

 

מחוץ לבית תפילה שספג אש (צילום: AFP)

 مردم  خارج از مسجد پس از پایان نماز تصویر از AFP

یک ارشد بزرگ در مسجد بنام "دلیل بابا کور" گفت: در حال حاضر در فرانسه نفرت بی پایان علیه مسلمانان وجود دارد. شبکه های اجتماعی مسلمانان هم اکنون از انتقام ترس دارند. من حتی مایل نیستم در اینجا بمانم. بازنده های اصلی در این حملات, ما مسلمانان فرانسوی هستیم. به ما لقب های ناشایست میدهند. مردم حتی بدون دلیل از ما ترس دارند.

מגדל אייפל מוחשך לזכר הקורבנות (צילום: EPA)

 برج آیفل خالی وتاریک بیاد قربانیان حمله تروریستی تصویر از EPA

 

 

"رشید عبدالرحیم" دانشجوی 22 ساله, گفت: در ابتدا فقط به قربانیان وخانواده هایشان فکر کردم اما پس از اینکه متوجه شدم که خرابکاران مسلمان هستند ترس مرا فرا گرفت. حالاست که برای ما خیلی بد شود. قبل از این حملات عادت داریم که مردم مسلمانان را دوست نداشته باشند. اما هم اکنون خیلی بدتر میشود. فرانسویها برای نفرت,تبعیض و پرخاشگری دلیل خوبی دارند. بخود میگویند: ما حق داریم از مسلمانان نفرت داشته باشیم زیرا که آنها نرمال نیستند. این جوان 22 ساله اینها را با غم روی چهره شرح میدهد.

 

"سمیر" جوانی 27 ساله با ترس به "نیویورک تایمز" گفت: هنگامیکه برخی از مردم تروریستها را می بینند آنها را با مسلمانان عادی قاطی میکنند. اسلام هراسی (Islamophobia  (بیشتر وبیشتر میشود وهمین باعث میشود که دست راستیهای افراطی از این موضوع بهره مند شوند.

 

"سامی دباخ" یا شاید "سامی دباغ" رئیس هیئت علیه اسلام هراسی در فرانسه گفت: مسلمانان ساکن فرانسه هیچ ربطی به حمله کنندگان وحشی ندارند. ما مسئول آنها نیستیم, نه شخصی ونه جمعی. همچنین امام "تارک اوبار" گفت: این واقعه 11 سپتامبر فرانسه است.

براساس یک نظر سنجی که در رسانه ای بنام "Aindifnt" منتشرشد, 72% از مردم فرانسه مسلمانان را چاپلوس تلقی میکنند در مقایسه با آن 28% در ایتالیا و 58% در آلمان. امامهائی که در صحنه قتل حضور یافتند به 6 میلیون مسلمان ساکن فرانسه اعلام کردند که ضد حملات تروریستی اعتراض و تظاهرات بپا کنند.

 

یک روز پس از حملات تروریستی احزاب دست راست در اروپا اخطار دادند که با مهاجرت مخالفند. زیرا که افزایش مسلمانان در این قاره خطرناک است. در انگلستان "نایگل فرج" رهبر دست راستی UKP در قبال مهاجرت گفت: قتل عام در پاریس نتیجه مهاجرت اشخاصی است که از فرهنگ غرب نفرت دارند.

 

"مارین لافن" رهبر جبهه ملی  به فرانسویها اظهارکرد که بیدارشوید. دیگر غیرممکن است که انکار کرد ونادیده گرفت. باید مجازات اعدام که در سال 1981 باطل شد برگردانده شود.

 

 

"להחזיר את עונש המוות". לה פן (צילום: MCT)

 "مارین لافن" مجازات اعدام برگردانده شود تصویر از MCT

بسیاری از واکنش های شدید در مقابل ترور اخیر در پاریس از طرف آلمانیها شنیده شد. جبهه ملی NPD آلمانی, طرفداران خود را فرا خواند که ضد اسلامگرایان اعتراض کنند. اودر شهر سدن گفت: این فاجعه در پاریس اتفاق افتاد میتواند در برلین نیز اتفاق بیافتد. ما به فعالین خود اعلام میکنیم ضد اسلامیست ها تظاهرات بپا کنند.

 

"حزب Fgida" آلمانی که با مهاجرت اسلامیست ها به غرب مخالف است پاسخ حمله در پاریس را این چنین داد: این حادثه نشان دادن شرارت اسلامیهاست که قبلا این جنبش به آن اشاره کرده است. اخیرا در حزب "ّFgida" تعداد حمایت کنندگان آن درسرتاسر آلمان رو به افزایش است.

 

10.01.2015

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

راشل زرگریان
برگرفته از:
Ynet
اسرائیل

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.