رفتن به محتوای اصلی

نیروهای پیشمرگه برای کمک به ی.پ.گ وارد "روژاوا" شدند
21.09.2014 - 00:48

برخی گزارشها حاکی است که  واحدهای "ضد ترور" نیروی پیشمرگه اقلیم کردستان به منظور کمک به "یگانهای مدافع خلق، ی.پ.گ وارد روژاوا شده اند؛ گزارشهای دیگری نیز از ورود حدو 1500 گریلای حزب کارگران کردستان به روژاوا خبر داده اند.

سایت خبری "شارپرس" در اقلیم کردستان، گزارش داده است که روز شنبه 20 سپتامبر یک کاروان از نیروهای "ضد ترور" وابسته به اتحادیه میهنی کردستان به همراه تجهیزات نظامی خود وارد غرب کردستان شده اند.

بنا به این گزارش، این نیروها از طریق گذرگاه مرزی "پیشخابور- سیمالکا" میان جنوب و غرب کردستان، وارد کانتون جزیره شده اند.

این سایت همچنین گزارش داده است که واحد دیگری از نیروهای "ضد ترور" نیز در شهر سلیمانیه به حالت آماده باش درآمده اند تا درصورت لزوم آنها نیز راهی "روژاوا" شوند.

در همین رابطه ویدیویی نیز در شبکه یوتیوب با عنوان "ورود نیروهای پیشمرگه به غرب کردستان" منتشر شده است. در این ویدیو عبور کاروانی از پیشمرگه ها دیده می شود و به نظر می رسد که در نقطه ای در نزدیکی مرز در  روژاوا گرفته شده باشد.

با این حال هنوز هیچ منبعی رسمی صحت این ویدیو را تایید نکرده است و مسئولان اتحادیه میهنی و مقامات وزارت پیشمرگه اقلیم کردستان اظهار نظری در این خصوص نکرده اند.

سایتهای خبری کردی اقلیم کردستان همچنین خبر داده اند که حدود 1500 نفر از گریلاهای حزب کارگران کردستان، پ ک ک، هم به جبهه های نبرد با داعش در غرب کردستان رسیده اند و قرار است 750 گریلای دیگر نیز به آنها ملحق شوند.

در پی هجوم همه جانبه گروه داعش به کانتون کوبانی در روژاوا، غرب کردستان، نیروهای ی.پ.گ از احزاب پ.ک.ک، اتحادیه میهنی و حزب دموکرات کردستان عراق، در خواست کمک کرده بودند.

مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان، وزارت پیشمرگه، پارلمان اقلیم کردستان و اتحادیه میهنی کردستان در بیانیه های جداگانه ای ضمن تاکید بر حمایت خود از "کوبانی" از مجماع جهانی و کشورهای متحد خواستند برای کمک به کوبانی هر چه سریعتر اقدام کنند.

داعش در موج جدید حملات خود که از پانزدهم سپتامبر آغاز شده است، همزمان از پنج محور مختلف در سه جهت شرق، جنوب و غرب به کانتون کوبانی حمله کرده است.

در پی این حملات هزاران نفر از کردهای ساکن روستاهای اطراف کوبانی به سمت مرز ترکیه فرار کرده اند.

ترکیه تا روز جمعه مانع ورود این آوارگان به داخل مرزهای خود بود، ولی دیروز سرانجام مرزهایش را به روی آنها گشود. گفته می شود که تاکنون بیش از ده هزار نفر وارد خاک ترکیه شده اند.

برخی منابع از جمله "سازمان نظارت بر حقوق بشر سوری" که مرکز آن در لندن است، از اشغال 21 روستای توسط نیروهای داعش خبر داده اند. برخی گزارشهای تایید نشده شمار روستاهای اشغال شده را حتی 60 روستا اعلام کرده اند.

با این حال نیروهای ی.پ.گ گزارشها در خصوص سقوط این تعداد از روستاها را تایید نکرده اند و گفته اند که درگیریها در آن مناطق به شدت ادامه ادامه دارد.

ع.س

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی
NNSROJ

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.