رفتن به محتوای اصلی

احمدی نژاد خداوندگار انکار است!
22.04.2010 - 15:12

می خواستم برای ستونم در روز آنلاین که هر بار باید خطاب به شخصی نوشته شود، اینبار دوباره خطاب به رییس دولت انکار بنویسم . ولی دیر بود و تا آن یک شنبه صبر کردنم نیامد. با خانواده های زندانیان سیاسی گپ و گفتی کردم . حرف های خود آنها بهترین خطابه است به خطاکار بزرگی که هنوز در چشم در چشم رسانه های دنیا به دروغ می گوید ایران آزاد ترین کشور جهان است.

متن گفتگوی منتشر شده در جرس اگر چه بیشتر شبیه رنج نامه خانواده های زندانیان سیاسی است اما قدرتمند تر از فخرنامه های احمدی نژاد به دل می نشیند وقتی هنوز امید وار و مقاوم ایستاده اند.

خانواده زندانیان سیاسی : احمدی نژاد قدرت انکار زندانیان سیاسی را ندارد

جرس:محمود احمدی نژاد رییس دولت مستقر ایران، در مصاحبه اختصاصی با شبکه تلوزیونی «آر.تی. ال» آلمان برای چندمین بار وجود زندانیان سیاسی در زندان های ایران را انکار کرد و در عین حال گفت: ندا آقاسلطان در هیچ تظاهراتی حضور نداشته است و در ایران نیز هیچ کس به دلیل مخالفت در زندان نیست. پیش از این مادر ندا آقاسلطان و بسیاری دیگر از کشته شدگان، به همراه خانواده های برخی از زندانیان سیاسی به کرات با رسانه ها مصاحبه کرده و تاکید کرده اند که عزیزانشان به دلیل شرکت در راهپیمایی های اعتراضی به شهادت رسیده و یا زندانی شده اند.

احمدی نژاد نیز مکرر و با خونسردی به رسانه های خارجی می گوید در ایران هیچ کسی به دلیل مخالفت و یا اعتراض به انتخابات در زندان نیست، همه مخالفان او آزاد هستند و به راحتی حرف خودشان را در ایران بیان می کنند.

هیچ یک از خانواده های شهدا و زندانیان دیگر حرف های احمدی نژاد را به تعبیر خودشان جدی نمی گیرند. در تماس امروز جرس با خانواده های شهدا و زندانیان نخستین واکنش به سخنان احمدی نژاد همین بود که اساسا صحبت های احمدی نژاد را دیگر دنیا جدی نمی گیرد .

در همین رابطه با خانواده چند تن از زندانیان سیاسی گفتگویی کوتاه انجام شده است تا ارزیابی مصاحبه اخیر احمدی نژاد با شبکه تلوزیونی «آر.تی. ال» آلمان را از زبان کسانی بخوانیم که زندانی بودن اعضای خانواده آنها توسط رییس دولت ایران یا انکار می شود و یا غیرسیاسی عنوان می شود:

همسر زید آبادی: احمدی نژاد نه از قانون چیزی می فهمد و نه از عدالت

مهدیهمحمدی، همسر احمد زید آبادی از رنجی که فرزندان این زندانی سیاسی در این دوره ده ماهه حبس پدر تحمل می کنند یاد می کند و معتقد است مشکل اصلی فهم احمدی نژاد از قانون و عدالت است.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار جرس مبنی بر اینکه آیا اتهاماتی که علیه زید آبادی مطرح شده است با توجه به گفته های اخیر احمدی نژاد غیر سیاسی به شمار می رود، می گوید: تمامی مواردی که به عنوان اتهام علیه زید آبادی مطرح کرده اند، سیاسی است و همین نشان می دهد که ایشان را به عنوان یک منتقد سیاسی دستگیر کرده اند . بنابراین شیوه ای که خودشان در پیش گرفته اند و تمامی معترضان را دستگیر کرده اند نشان می دهد که آقایان هر گونه اعتراضی را براندازی نظام تلقی کرده و حاضر نیستند کوچکترین صدای اعتراضی را تحمل کنند.

وی ادامه می دهد: به عنوان مثال دعوت زید آبادی به عنوان یک فعال رسانه ای از عبدالله نوری برای کاندیداتوری در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یکی دیگر از موارد اتهامی وی محسوب می شود که تحت عنوان «تبانی جهت ایجاد اغتشاشات» از آن یاد شده است. وقتی آقای زید آبادی در دفاع از خود یادآور می شود که اساسا در جریان انتخابات و آنچه آنها به عنوان اعتشاشات از آن یاد می کنند ایشان هیچ نقشی نداشته و در زندان بوده است ، قاضی پیرعباسی با صراحت به ایشان می گوید: آنچه در ذهن شما می گذرد مهم است نه آنچه که شما در مقاله هایتان نوشته اید و سعی کرده اید سرقانون را کلاه بگذارید، شما در ذهن تان تبانی کرده اید برای ایجاد اغتشاش در جریان انتخابات و برای ما همین مهم است.

مهدیه محمدی با برشمردن مثال های متعدد سعی می کند به احمدی نژاد یاد آور شود که حتی موارد اتهامی مطرح شده در پرونده زیدآبادی نیز مشخصا مواردی بوده که آقای زید آبادی را به عنوان مخالفت با سیاست های احمدی نژاد به عنوان مجرم شناخته دستگیر کرده اند.

وی اشاره می کند: به احمد زید آبادی گفته اند شما در یکی از مقالات خود نوشته اید « آن روزنامه مجیز گوی دولت» و این تبلیغ علیه نظام محسوب می شود، زید آبادی به آنها گفته است چه ربطی دارد، مگر کیهان یا چند روزنامه هوادار دولت ،همه نظام محسوب می شوند که شما یک نقد ساده به روزنامه هوادار دولت را به عنوان جرم علیه بنده مطرح کرده اید.

همسر زید آبادی در پاسخ به پرسش دیگری پیرامون وضعیت خانواده های زندانیان و نقش دولت ایران برای بهبود این وضعیت ، تاکید می کند: برای دولت ایران نه تنها بخش های منتقد جامعه ایرانی از هیچ حق و حقوقی برخوردار نیستند بلکه خانواده های این زندانیان نیز جزو فراموش شدگان این کشور به حساب می آیند. به عنوان مثال در هر جامعه معمولا به خانواده های زندانیان توجه ویژه می شود و دولت احساس مسولیت می کند تا در یک نگاه کلی نسبت به بهبود وضعیت جامعه کمک شود، در اینجا بحث من حتی خانواده های زندانیان سیاسی هم نیست، احمدی نژاد به جای انکار زندانیان سیاسی بهتر است به داد خانواده های همان زندانیان معمولی در ایران برسد.

وی ادامه می دهد: بی توجهی نسبت به خانواده های زندانیان معمولی تا اندازه ای است که گاهی نان آور یک خانواده سالها در زندان است و خانواده او با فقر و بدبختی وحشتناکی روبرو هستند. دزد ها و قاتل ها را به زندان می اندازند بعد با خانواده ها و بچه های آنها به گونه ای رفتار می کنند که از دل همان خانواده ها دوباره قتل و فساد و دزدی در جامعه شکل می گیرد. حالا که مدام زندانیان سیاسی را انکار می کنند ، خب حداقل به جای مصاحبه های آنچنانی به داد خانواده های زندانیان معمولی برسند .

وی با اشاره به اینکه موهبتی نصیب خانواده های زنداینان سیاسی شده است که حداقل مردم به خانواده های زندانیان سیاسی محبت می کنند، تاکید می کند: مردم به مصاحبه های آقای احمدی نژاد کاری ندارند، آنها این روزها همه چیز را با چشم های خودشان دارند نگاه می کنند و به خانواده های زندانیان سیاسی لطف دارند، مردم ما را دوست دارند و این دولت است که هیچ اهمیتی برایش ندارد که بر سر ما چه می آید.

همسر زید آبادی ادامه می دهد: وقتی تنها نان آور خانه مرا ده ماه زندانی کرده اند من چه کار باید بکنم، چگونه باید شکم سه بچه ام را سیر کنم. نه تنها به این فکر نمی کنند تازه بر مشکلات ما اضافه هم می کنند. یعنی برای وثیقه پانصد میلیون تومانی، ما باید یک میلیون تومان پول کارشناسی سند می دادیم که بعد از اضافه کردن این هزینه باز هم آقای زید آبادی را آزاد نکرده اند و اصلا برایشان مهم نیست که جوابگو باشند و اصلا برایشان اهمیتی ندارد که مردم گرسنه باشند.

وی در پایان با اشاره به نحوه مصاحبه احمدی نژاد با رسانه های دنیا گفت: دلم می خواست فهم احمدی نژاد را از عدالت بدانم، اما حالا فکر می کنم ایشان حتی قانون را هم نمی فهمد تا چه برسد به عدالت . فکر می کنم ایشان اصلا ریاست جمهوری کردن بلد نیست و خیلی نمی فهمد که چه کار دارد می کند .

امین احمدیان: همسرم بهاره هدایت به دلیل انتقاد از احمدی نژاد در زندان است

بهاره هدایت فعال دانشجویی و عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت است که این روزها در زندان به سر می برد.

امین احمدیان همسر بهاره هدایت به خبرنگار جرس می گوید: مانده ام بگویم خنده دار است که احمدی نژاد می گویدهیچ کس به دلیل مخالفت و انتقاد در زندان نیست یا تلخ است وقتی کسی این همه زندانیان سیاسی را می بیند اما به راحتی می گوید مخافان در ایران آزاد هستند و آزادانه دارند حرف هایشان را می زنند در حالی که همسر من نیز همانند بسیاری دیگر از زندانیان تنها به جرم حرف زدن در زندان است.

وی تاکید می کند: از شانزده مورد اتهامی که بهاره هدایت به خاطر آنها در زندان است، یکی از آنها مشخصا مصاحبه با رسانه های خارجی و انتقاد از رییس جمهور(احمدی نژاد) عنوان شده است. در حالی که صحبت های بهاره همیشه شفاف بوده و من نمی دانم اینکه کسی به رییس یک دولت نقد کند آیا باید آن را مصداق توهین بر شمرد و با انتقاد کننده به عنوان مجرم برخورد کرد.

مصاحبه جرس با احمدیان به دلیل قطع تلفن نیمه تمام باقی ماند.

ساجده عرب سرخی : احمدی نژاد به جای رسانه های خارجی با خانواده های زندانیان سیاسی گفتگو کند

ساجده، دختر عرب سرخی از زاویه دیگری به این پرسش که چرا احمدی نژاد وجود هر گونه مخالف سیاسی در زندان را انکار می کند پاسخ می دهد: پدرم در بازجویی های خودش گفته است، در راهپیمایی های پس از انتخابات، شرکت کرده است، و حتی در بازجویی ها هم تاکید کرده بود که بیانیه های سازمان مجاهیدن انقلاب اسلامی در خصوص اعتراض به انتخابات را هم پذیرفته است بنا براین، شیوه ای که پدرم در پیش گرفته بود مصداق بارز انتقاد است و حتی مخالفت هم تعبیر نمی شود که ظاهرا همین انتقاد را هم تاب نیاورده اند.

وی ادامه می دهد: مدنی ترین شیوه اعتراض به یک انتخابات، انتقاد است و پدرم نیز همین مشی را برگزیده بود که الان به هیمن دلیل در زندان است، با این توصیف اگر احمدی نژاد همچنان معتقد است که هیچ منتقد یا مخالفی در زندان های ایران نیست، پس بهتر بود به جای گفتگو با رسانه های خارجی به جمع خانواده های زندانیان سیاسی می آمد و با آنها گفتگو می کرد.

ساجده عرب سرخی که پدر خود را پس از ده ماه زندان تنها در یک دوره کوتاه مرخصی پنج روزه ملاقات کرده است می گوید: احمدی نژاد به خوبی خبر دارد که در زندان های ایران چه می گذرد ولی به جای آنکه این همه بحران را ندیده بگیرد شاید بهترین شیوه هیمن است که بیاید در جمع خانواده های زندانیان سیاسی و اگر باز اعتقادی به حرفش داد همان را تکرار کند نه آنکه در مقابل خبرنگاران خارجی مصاحبه هایی را انجام دهد که تنها مصرف خارجی دارد و در داخل ایران هیچ توجهی به آن نمی شود .

وی تاکید می کند: پدرم سی سال به عنوان مدیر در همان نظام کار کرده است و حالا بیش از ده ماه است که در زندان است ولی همچنان معتقد است راهی که انتخاب کرده درست بوده است.

فاطمه آینه وند: احمدی نژاد عادت دارد گرانی را انکار کند، زندانی سیاسی را انکار کند، بدبختی را انکار کند

فاطمه آینه وند،همسر عبدالله مومنی با طرح این پرسش که چرا احمدی نژاد معتقد است در ایران هیچ کسی به جرم مخالفت در زندان نیست، می خندد و با همان خنده تلخ ادامه می دهد: احمدی نژاد که عادت دارد همه چیز را انکار کند، وقتی می گوید در کشور گرانی نداریم، در حالی که مردم با تمام وجودشان با گرانی دست و پنجه نرم می کنند، چه انتظاری داریم که زندانی بودن عزیزان ما را انکار نکند. حالا اگر هیچ مخالفی در زندان نیست احمدی نژاد لطف کند بگوید پس ما و خانواده های بسیاری از زندانیان سیاسی که حتی خیلی از آنها ناشناس هستند و اسمی از آنها به گوش احمدی نژاد نرسیده است در تمام این ده ماه ، در راهروهای زندان و دستگاه قضایی کشور دنبال چه می گردیم؟ عبدالله مومنی و احمد زید آبادی و دیگرانی که ماهها در زندان هستند جرم شان چیست؟

وی با اشاره به دشواری هایی که این روزها خانواده های زندانیان سیاسی تحمل می کنند، یاد آور می شود : ما به عنوان خانواده همان زندانی سیاسی که این روزها در زندان از طبیعی ترین حق و حقوق خود محروم است، اتفاقا خوشحال هم می شویم که حرف احمدی نژاد راست باشد ولی متاسفانه واقعیت چیز دیگری است که ایشان چشم هایشان را به روی واقعیت ها می بندد و می نشنید جلوی دوربین ها و هرچه دلشان می خواهد را به عنوان مصاحبه به دنیا می گوید . ظاهرا نمی داند که در جهان دیگر کسی حرف ایشان را جدی نمی گیرد، همه دارند می بینند در ایران چه خبر است و اینکه یک نفر همه چیز را انکار کند به نظر من خودش را بیشتر زیر سوال می برد.

پرستو سرمدی: همسر من به جرم مخالفت با احمدی نژاد هشت ماه در زندان است

حسین نورانی نژاد رییس شاخه اطلاع رسانی حزب مشارکت نیز هشت ماه در زندان است و تاکنون از حق مرخصی هم محروم بوده است.

پرستو سرمدی همسر این زندانی سیاسی به خبرنگار جرس می گوید:

بهتر است احمدی نژاد توضیح دهند که چرا اکثر کسانی که در یک سال گذشته به زندان ها افتاده اند و تحت فشار قرار گرفته اند از مخالفان ایشان و از حامیان آقایان موسوی و کروبی و نامزد های رقیب ایشان هستند، روزنامه نگاران و فعالان سیاسی اصلاح طلب ، فعالان جنبش زنان و تشکل های مدنی و جوانانی که مخالفان دولت احمدی نژاد را تشکیل می دهند، آیا حتی یک نفر از زندانیان سیاسی را می توانند نام ببرند که از مخالفان ایشان نباشند؟ منظورشان از اینکه مخالفان من آزاد هستند یعنی چه کسانی؟ شاید اگر زندان های ایران جا برای همه مخالفان داشت همه کسانی که منتقد ایشان بودند را هم دستگیر می کردند؟.

این روزنامه نگار ادامه می دهد: حسین نورانی نژاد هشت ماه است که در اوین به سر می برد از مجموع این مدت، نزدیک به سه ماه در سلول انفرادی و تحت فشار بوده است تنها به این دلیل که رییس کمیته اطلاع رسانی حزب مشارکت از احزاب اصلاح طلب مخالف آقای احمدی نژاد است. به او اجازه ندادند که حتی تعطیلات نوروز را در کنار خانواده بگذراند. جرم همسرم تبلیغ علیه نظام از طریق مشارکت در سایت نوروز( سایت حزب مشارکت) و برپایی اجتماع علیه نظام از طریق تشکیل مراسم های دعا خوانی در حسینیه دارالزهرا که نزدیک به اصلاح طلبان و مخالفان آقای احمدی نژاد است عنوان شده است، یعنی مخالفان آقای احمدی نژاد حتی حق ندارند مراسم مذهبی برگزار کنند.

مهسا امرآبادی: بازداشت اکثر زندانیان سیاسی انتقام جویی شخصی احمدی نژاد از منتقدان است

مهسا امربادی که به همراه همسرش مسعود باستانی پس از انتخابات دستگیر و سپس آزاد شد، معتقد است بسیاری از دستگیری های پس از انتخابات انتقام گیری شخصی احمدی نژاد از منتقدان بوده است.

این روزنامه نگار که به تازگی روزنامه ای که در آن مشغول به کار بوده است( بهار) توسط وزارت ارشاد تحت نظارت دولت احمدی نژاد توقیف شده است، به خبرنگار جرس می گوید: شاید از یک منظر حرف احمدی نژاد درست باشد. چون اکثر افرادی که در این ده ماه در زندان بوده و یا به قید وثیقه آزاد شده اند به دلیل مخالفت نبوده، دلیل بازداشت افرادی مانند ما تنها انتقاد از شیوه حکومت کردن و اداره کشور از سوی احمدی نژاد بوده است و هیچ وقت قصد و حتی ادعای مخالفت نداشته ایم. بسیاری معتقدند که این بازداشت ها انتقام شخصی خود ایشان است به این معنا که هرکه در چهار سال دولت نهم انتقاد کرده ، در این دوره با مشکلاتی مواجه شده است.

وی ادامه می دهد: همسرم مسعود باستانی اکنون ده ماه است که در زندان است و از بهمن تا کنون نیز بدون ارائه دلیلی از سوی مراجع قضایی به زندان رجایی شهر منتقل شد و اکنون در میان زندانیانی با جرایم خطرناک مانند قتل نگه داری می شود.اتهام همسرم تبانی برای ایجاد اغتشاش و اقدام تبلیغی علیه نظام عنوان شده است.

این روزنامه نگار در پاسخ به این پرسش که آیا پاسخی نسبت به اظهارات اخیر احمدی نژاد در مورد زندانیان دارید، می گوید: واقعیت این است که چند ماه پیش دوست داشتم حرف هایم را به احمدی نژاد بزنم الان اصلا دلم نمی خواهد با ایشان صحبت کنم حتی از راه دور و از طریق رسانه ها.

وی با بای بیان اینکه زندگی شخصی من و بسیاری از نزدیکان و دوستانم و از سوی دیگر وضعیت کشورم آنقدر تحت تاثیر سیاست های ایشان قرار گرفته که دیگر دلم نمی خواهد حتی از راه دور هم با ایشان حرفی بزنم، تا کید می کند: اما دلم می خواهد به مخاطبانی که سخنان احمدی نژاد را می شنوند بگویم: ما تنها برای پیشرفت کشورمان در روزنامه ها می نوشتیم و فعالیت می کردیم اما چنین برخوردهایی که با ما صورت گرفت به هیچ وجه قابل تصور نبود.

مهسا امرآبادی که تاکنون موفق به دیدار همسرش حتی در یک مرخصی چند روزه هم نشده است، می گوید: اکنون بسیاری از ما و دوستانمان دچار مشکلاتی شده ایم که آقای احمدی نژاد سعی دارد با خونسردی از کنار آن بگذرد و اصلا توجه نمی کند که ما بچه های همین نظام هستیم، در همین نظام درس خواندیم و بزرگ شدیم و دانشگاه رفتیم و کار کردیم.

این روزنامه نگار تاکید می کند: شاید آقای احمدی نژاد بخواهد چشمش را بر روی ما بندد و ما را نبیند اما ما هستیم و وجود داریم. ایشان اگر هم بخواهد و اگر هم با همه رسانه های دنیا مصاحبه کند و بگوید که هیچ زندانی سیاسی در زندان نداریم، اما واقعیت بیش از آن چیزی است که ایشان می گوید و من مطمئنم ایشان قدرت پوشاندن حقیقت را ندارد. هیچ کس همچین قدرتی ندارد. قدرت حقیقت و واقعیت بیش از تصور احمدی نژاد است و به نظر من اصلا نیازی نیست که برای اثبات خلاف واقع گویی احمدی نژاد ما خودمان را به زحمت بیاندازیم و برایش مثال بیاوریم.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال
برگرفته از:
weblog مسیح علی نژاد

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.