رفتن به محتوای اصلی

چرا صادرکنندگان سلاح شیمیائی محاکمه نمی شوند؟
12.09.2013 - 11:32

براستی تولید کنندگان سلاح های شیمیائی کدام کشورها هستند که تاکنون بدست دولت های ضدبشری رسیده است؟

چراتاکنون به این معظل بسیار حساس توسط سازمان ملل و دادگاه لاهه رسیدگی نشده است؟

بالاخره بشار اسد پس از کشمکش های بسیار زیاد تا آستانه جنگ خانمانسوز ،مجبور شد تا سلاح اتمی خویش  را در اختیار نهاد های بین المللی بگذارد تا مانع حمله نظامی بدان کشور گردد.

در همین راستا همه نهاد های بین المللی در حین کنترل سلاح شیمیائی ، بایستی با تحقیقات گسترده به مبداء ارسال سلاح های مرگبار نیز پی ببرند و عاملان آنرا به محاکمه بکشانند!

دولت های صادر کننده  سلاح اتمی و شیمیائی معمولا همه تقصیرات را به گردن شرکت های خصوصی می اندازند تا خود را تبرئه کنند اما نیرنگ دیگر هیچ اعتباری ندارد.

برای مثال هنگامی که پاکستان در سال 1988 به سلاح اتمی دست یافت ، با رضایت خاموش امریکا رو برو شد ـ چرا که دولت دست نشانده ضیاء الحق به کارگیری سلاح اتمی علیه کشورهند وشوروی ملزم شده بود اما این روزها دولت امریکا ،از اینکه سلاح اتمی پاکستان بدست نیروهای طالبان و القاعده راه یابد شب و روز ندارد!؟

اگر صدام نیز مانند بشار اسد ازلجبازی دست برمی داشت ، اینک مردم عراق نیز به سرنوشت دیگری  دچار می شدند اما دست های پنهان در تلاشند تا آتشی افروخته شود تا تنور آنها داغ شود!

حکومت های استبدادی همواره بعنوان خریداران سلاح های هولناک و شیمیائی از دولت های اروپائی محسوب می شوند اما سئوال اساسی در اینجاست چرا دولت های مدعی حقوق بشر ، اقدام به فروش سلاح های ضد انسانی به رژیم های غیر دمکراتیک می نمایند و سپس حاکمان مستبد را مظنون به استفاده سلاح شیمیائی کرده و خود را ماموررسیدگی بدان جلوه می دهند؟

برای مثال ارتش عراق در طولجنگ ایران و عراق به طور گسترده از جنگ افزار شیمیایی علیه نیروهای ایرانی استفاده کرد اما از جانب دولت های غربی هیچ اعتراضی بعمل نیامد.

جنایت جنگی صدام علیه کردهای عراق که با سلاح های شیمیائی دریافت شده از آلمان صورت گرفت ،خود سندی است برای محاکمه کشورهای صادر کننده سلاح اتمی که تاکنون به اجراء درنیامده است!

 

استفاده از گازهای سمی، میکروبی و شیمیایی بر اساس مفاد پروتکل 17 ژوئن 1925 ژنو ممنوع شده است اما سابقه نشان می‌دهد از تاریخ تصویب پروتکل تاکنون موارد متعددی از این سلاح‌های کشتار جمعی مرگبار استفاده شده است، نظیر کاربرد آن توسط ایتالیا در لیبی و اریتره، فرانسه در مغرب و تونس، ژاپن در منچوری چین، مصر در یمن، آمریکا در ویتنام و هند و چین، شوروی سابق در افغانستان و گسترده‌ترین جنگ شیمیایی علیه ایران توسط رژیم صدام که حاصل جنگ شیمیایی در جهان بیش از 6 میلیون مصدوم و معلول و صدها هزار کشته از مردم بی‌گناه کشورهای مختلف است.

استفاده از مواد سمی و سلاح شیمیایی علاوه بر تصریح ممنوعیت در پروتکل 1925 ژنو در اساسنامه دیوان بین‌المللی کیفری لاهه در زمره جنایات زنگی محسوب می‌شود و همچنین براساس مفاد کنوانسیون چهارگانه 12 اوت 1949 و پروتکل‌های دوگانه الحاقی 8 ژوئن 1972 ژنو، نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت به شمار می‌رود و نیز در کنوانسیون شیمیایی 13 مارس 1993 پاریس که تاکنون 188کشور به عضویت آن درآمده‌اند، استفاده از این سلاح‌ها به شدت ممنوع اعلام شدهده و سازمان منع سلاح‌های شیمیایی OPCW که مقر آن در لاهه است، نیز بر این امر نظارت دارد که در ماه جاری سومین کنفرانس بازنگری کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی نیز در مقر لاهه تشکیل شد و ریاست دوره‌ای آن با ایران است.

برای مثال دولت آلمان از یک جانب به کشورهای عراق ، لیبی و سوریه بعنوان دشمنان کشور اسرائیل ، سلاح های شیمیائی صادر کرده است و از طرف دیگر به اسرائیل سلاح های بازدارنده ارسال می نماید!

بر اساس گزارش تلویزیون آلمان، سیستم‌های ای بی سی، در مبارزه با مسمومیت‌ها و آثار مواد شیمیایی به جا مانده از سلاح‌های شیمیایی استفاده می‌شود.

کریسیتان اشمیت، مدیر کل وزارت دفاع آلمان، اعلام کرد: در صورتی که پایان دوره بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه فرا برسد، مساله سلاح‌های شیمیایی سوریه و گازهای سمی این کشور برای تل‌آویو معضلی بزرگ خواهد شد و اسرائیل می‌تواند به کمک این سامانه‌ها خطرات حملات شیمیایی احتمالی را بکاهد.

گزارش بیلت از یک کشف جدید کمک آلمان به ایران برای ساخت بمب!

شرکت آلمانی، مظنون به‌ تلاش برای فروش تیوپنتال به ایران!

به گزارش "بیلد ام زونتاگ" اداره گمرک شهر آخن هم‌اکنون درباره شرکت "زیگبورگر شمینوویس" تحقیق می‌کند. این شرکت مظنون است که با قصد فروش داروی اعتراف‌گیری تیوپنتال به ایران، علیه بخشنامه مقابله با شکنجه آلمان عمل کرده است.

حکومت ایران، فن‌آوری کلیدی تولید سلاح بیولوژیک و شیمیایی از آلمان قاچاق می‌کند.

http://www.kurdpa.net/farsi/index.php?cat=idame&i…

سیل صادرات غیر قانونی سلاح از آلمان به ایران -

به نقل از مجلۀ آلمانی فوکوسFocus– شماره 13، سال 2013کارخانجات آلمانی بطور سیستماتیک به کشورهای بحران زده و درگیر جنگ و نیزبه جمهوری اسلامی ایران اسلحه و تجهیزات نظامی غیر قانونی فروش و ارسال میکنند.[1] بخش بزرگی از این تجهیزات، قابلیت تولید و گسترش سلاحهای شیمیایی واتمی را در اختیار خریداران می گذارند. این خبر که 23 مارس 2013 در مجلۀفوکوس منتشر شد ریشه در گزارش سالیانۀ بخش جنایی ادارۀ گمرکآلمانZollkriminalamt دارد که آشکارا از افزایش صادرات و انجام این نوع دادو ستدها پرده برداشته است. هولناکتر اینکه آمار و ارقام نشان می دهند کهمقصد ¾ این صادرات در سال 2012 جمهوری اسلامی بوده است. سخنگوی ادارۀ گمرکآلمان همچنین عنوان کرده: "تکنولوژی ساخت آلمان که در بخش تولید سلاحهایاتمی نیز قابلیت مصرف دارد و نیز سیستمهای حامل[کلاهک اتمی] در ایران به ویژه طرفدار و مشتری دارند."

صادرات اسلحه به کشورهای عربی توسط آلمان ادامه دارد .دولت آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان بدليل فروش کم سابقه تسليحات نظامي به کشورهاي عرب حاشيه خليج فارس، عليرغم کارنامه ضعيف حقوق بشر آنها، آماج انتقادات قرار گرفته است.

همانطوریکه که قبلا در مقاله ائی نوشته بودم.آقای گراس! از هر طرف کشته شود به سود آلمان هست!

http://news.gooya.com/politics/archives/2012/04/1…

همواره در طول تاریخ ـ دولت های غربی خود موجب قدرت گیری رژیم  های سیاسی غیر دمکراتیک در جهان سوم بوده اند و سپس خود را نیز بعنوان مخالف آن دولت ها جا زده اند تا در میان مردم خود و خارج محبوبیت کسب نمایند اما به همان اندازه با دولت های غیر دمکراتیک به معاملات بزرگ تجاری دست زده اند تا به بهای خون بی گناهان به ثروت های افسانه ای دست یابند!

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.