رفتن به محتوای اصلی

گزارشی از گردهمایی ایرانیان لندن از مادران عزادار ایران
08.09.2009 - 21:36

 ویدوئو کلیب حمایت از مادران عزادار در لندن

روز شنبه 5 سپتامبر 2009همزمان با گردهمایی مادران عزادار در پارک لاله تهران، حدود 200نفر از ایرانیان مقیم لندن در مقابل پارلمان بریتانیا گردهمایی گرم وپر شوری را درحمایت و همبستگی با مادران داغدار بعمل آوردند. عکس واسامی جانباختگان بر پوسترهای بزرگی چاپ شده بود، پرچمهای سبز که نماد جنبش کنونی مردم ایران است بهمراه 150 بادکنک سبزکه اسامی جانباختگان و آزادی برای ایران بر آنها نوشته شده بود، توجه بسیاری از توریست های لندن را بخود جلب کرد.آنها با گرفتن عکس، فیلم و امضاء دفتر یاد بود، همبستگی خود را ابراز می کردند.

Missing media item.

شعارها در حمایت از مادران داغدار و برقراری دموکراسی در ایران بود. پروازبادکنکها بطور همزمان و چرخش آنها دور ساعت معروف بیگبن، بطور یقین خاطره ای به جاماندنی را برای تمام کسانی که در این محله پر رفت و آمد لندن در حرکت بودند بجای خواهد گذاشت. در دقایق آخر این گردهمایی، در حالیکه همه شرکت کنندگان یک شاخه گل میخک در دست داشتند بطرف پل وست مینستر راهپیمایی کردند تا شاخه های گل را بیاد تمامی جانباختگان راه آزادی و دموکراسی برای کشورمان به رودخانه تایمز بسپارند.

 گزارش «لباس شخصی های بی بی سی»

Missing media item.

نکته قابل توجه اینکه، علیرغم کمک و همیاری بسیاری از ایرانیان مقیم لندن، فقط بی بی سی این ارگانی که وقت وبیوقت، وکم یابیش شبیه صدا وسیمای جمهوری اسلامی میشود، تنها اکتفا به پخش قسمت بسیار کوتاهی از این برنامه کردو ابتدا با تقلیل وکوچک کردن آمار شرکت کنندگان، سعی در الغاء عدم شرکت ایرانیان کرد، و سپس با پخش قسمتهای کوتاه و دلخواه خود از مصاحبه باشرکت کنندگان، سیاست سانسور خودرابرای خوش آمد حکومت ایران به نمایش گذاشت. آری، جمهوری اسلامی با لباس شخصی های چماق بدست به تجمع مادران حمله میکند و بی بی سی با قیچی سانسور« لباس شخصی» هایی که معلوم نیست درآنجا چکارمیکنند.

Missing media item.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.