رفتن به محتوای اصلی

اطلاعیه در باره نشست بخشی از اعضای سازمان اتحاد فدائیان خلق ایران
19.08.2016 - 17:31

اخیرا بخشی از اعضای سازمان اتحاد فدائیان خلق ایران نشستی تحت عنوان "کنگره ۱۳" تشکیل داده و خبر آن را به نام "کمیته مرکزی" سازمان منتشر نموده اند و این نشست را که حدود نیمی از اعضای سازمان حضوری و مجازی (پالتاکی) در آن مشارکت داشتند، بدون توجه به اساسنامه سازمان، کنگره ۱۳ اعلام کرده اند. 

بر طبق اساسنامه سازمان ما که هم اکنون در سایت اتحاد کار موجود است، کنگره سازمان با حضور دو سوم اعضا و یا نمایندگان آن ها رسمیت می یابد. در فصل سوم اساسنامه به صراحت آمده است که:

«کنگره متشکل از اعضاي سازمان و يا نمايندگان منتحب آنان است که هر دو سال يک بار برگزار مي شود و با ‏حضور دو سوم اعضاي سازمان – که امکان شرکت در کنگره را دارند- و يا نمايندگان آن ها رسميت دارد.»

در این نشست نه تنها حدود نیمی از اعضای سازمان شرکت نکرده اند، بلکه تعدادی از شرکت کنندگان نیز به رسمیت آن به عنوان «کنگره» رای نداده اند. ما با استناد به اساسنامۀ سازمان اتحاد فدائیان خلق ایران چنین "کنگره ای" را به لحاظ حقوقی، مغایر اساسنامه سازمان و نتایج و تصمیمات آن را برای اعضای سازمان اتحاد فدائیان خلق ایران بی اعتبار و غیر قابل اجرا می دانیم. همچنین به عنوان نیم دیگر سازمان اتحاد فدائیان خلق ایران که علیرغم امکان شرکت، در این نشست حضور نداشتیم، اعلام می کنیم که ارگان کمیتۀ مرکزی منتخب این نشست و تصمیمات آن غیر دمکراتیک و غیر قانونی است. ما از رفقایی که در این نشست شرکت کرده اند، می خواهیم که نامی متناسب با تعداد و وزن شرکت کنندگان برای نشست خود برگزینند و روی عواقب و نتایج تصمیمات خود بیشتر مکث و تامل نمایند. 

ما همچنان بر پیشنهاد خود مبنی بر به تعویق انداختن کنگرۀ سازمان پافشاری کرده و معتقدیم تنها تصمیمات یک کنگرۀ قانونی بر اساس اساسنامۀ سازمان می تواند برای همگی اعضای سازمان معتبر باشد. 

طرفداران ادامۀ پروژۀ وحدت در سازمان اتحاد فدائیان خلق ایران
جمعه ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹ اوت ۲۰۱۶

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی
برگرفته از:
عصر نو

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.