رفتن به محتوای اصلی

کشتار تروریستی هم‌میهنان‌مان در کرمان را محکوم می‌کنیم!
04.01.2024 - 01:08
گل فداييان خلق ايران (اكثريت)

کشتار تروریستی هم‌میهنان‌مان در کرمان را محکوم می‌کنیم!

سازمان فداییان خلق ایران (اکثریت) همواره  چنین عملیات تروریستی‌  را كه نه تنها جان‌های بی‌شماری را قربانی می‌کند، بلکه ثمره‌ای جز افزایش خشونت و تقویت استبداد ندارد، محکوم کرده است.  انفجار بمب در میان جمعیتی انبوه، با هر توجیهی صورت گیرد، جنایتی است  هولناک و نابخشودنی.

هیئت سیاسی ـ اجرایی سازمان فداییان خلق ایران (اکثریت)

 

بعدازظهر امروز انفجار دو بمب پی‌درپی در میان شرکت کنندگان در چهارمین سالگرد ترور قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران، جان بیش از صد هم‌وطن‌مان را گرفت و بیش از دویست نفر را نیز مجروح کرد که حال تعدادی از آنان وخیم گزارش شده است. هرچند تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این انفجارها را بر عهده نگرفته و در مورد شیوۀ انفجار نیز اخبار دقیقی در دست نیست، اما در تروریستی بودن این عملیات تردیدی نیست.

سازمان فداییان خلق ایران (اکثریت) در وهلۀ نخست  تاثر عمیق خود از قربانی شدن جان هم‌میهنان‌مان را اعلام داشته، به بازماندگان تسلیت گفته و آرزوی بهبودی برای زخمی‌های این جنایت دلخراش دارد. سازمان ما همواره  چنین عملیات تروریستی‌  را که نه تنها جان‌های بی‌شماری را قربانی می‌کند، بلکه ثمره‌ای جز افزایش خشونت و تقویت استبداد ندارد، محکوم کرده است.  انفجار بمب در میان جمعیتی انبوه، با هر توجیهی صورت گیرد، جنایتی است  هولناک و نابخشودنی.

اینکه این جنایت در بحبوحۀ جنگ غزه و تنها یک روز پس از ترور رهبران حماس در لبنان توسط اسرائیل صورت گرفته است، نگرانی‌ها نسبت به اهداف چنین بمب‌گذاری‌ای و به‌ویژه خطر گسترش جنگ به کشورهای منطقه و از جمله ایران را بیش از پیش افزایش می‌دهد.

طی سال‌های گذشته اسرائیل با کمک عوامل نفوذی خود در دستگاه‌های امنیتی ایران، بارها دست به عملیات تروریستی در کشورمان زده و جان‌های بی‌گناه بسیاری را قربانی اهداف خود کرده است. چنین پیشینه‌ای و در عین حال تلاش‌‌های هفته‌های گذشتۀ اسرائیل برای گسترش جنگ به منطقه و به‌ویژه کشاندن پای ایران به جنگ، بر احتمال دست داشتن دولت و سازمان‌های جاسوسی این کشور در بمب‌گذاری امروز می‌افزاید.

طی سه ماه گذشته، امریکا به عنوان بزرگ‌ترین مانع به ثمر نشستن تلاش در راه توقف جنگ و جنایات اسرائیل، در عمل دست اسرائیل را برای گسترش جنگ باز گذاشته است، این بمب‌گذاری نیز می‌تواند جنایتی ناشی از تاثیرات این حمایت نامحدود بوده باشد. تحریک ایران به واکنش متقابل و در پی آن، کشاندن پای امریکا به جنگ، می‌تواند یکی از مهم‌ترین  اهداف چنین جنایتی در شرایط بحرانی منطقه باشد.

در عین حال، پرسش بزرگ دیگر این است که در چنین شرایط حادی، درست یک روز پس از حمله به فرماندهان حماس در لبنان، در مراسمی که هزاران تن از شهروندان‌ کشورمان در آن حضور دارند، چگونه خلاء امنیتی به این بزرگی ممکن می‌شود؟ پرسش آن است که آیا لانه کردن جاسوسانی در بالاترین نهادهای امنیتی- حفاظتی، انجام چنین عملیاتی را سهل و ممکن می‌کند؟

حکومتی که در هنگامۀ جنگی ویران‌گر در منطقه و در شرایطی که به اشکال گوناگون، به عنوان یکی از طرف‌های غیرمستقیم جنگ معرفی می‌شود، مراسمی به این بزرگی برگزار می‌کند، مسئولیت بسیار بزرگی در حفظ جان حاضران بر عهده دارد. قصور در این امر بخشودنی نیست.

سازمان فداییان خلق ایران (اکثریت)، ضمن محکوم کردن بی‌چون‌وچرای این بمب‌گذاری و ابراز هم‌دردی دوباره با خانواده‌های جان‌باختگان و مصدومان این فاجعه، خواهان رسیدگی شفاف و روشن به علل این جنایت، بررسی نقش مسئولان امنیتی و حفاظتی مراسم و گزارش شفاف به مردم است.

 

چهارشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۲ (۳ ژانویه ۲۰۲۴ میلادی)

هیئت سیاسی – اجرایی سازمان فداییان خلق ایران (اکثریت)

 

برگرفته از نشریه کار:   http://kar-online.com?p=84436

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

حمید احمدزاده
برگرفته از:
نشریه کار http://kar-online.com/?p=84436

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.