رفتن به محتوای اصلی

به کشتار مردم بی‌گناه خاتمه دهید
01.11.2023 - 21:16

   

 

نزدیک به سه هفته است که جنگی خانمان سوز با حمله نیروهای تروریستی حماس به خاک اسرائیل آغاز شده است. دولت اسرائیل اعلام کرده که قصد نابودی سازمان افراطی حماس در غزه را دارد. در پی آن حملات نظامی به آن منطقه آغاز شد.

طی زد و خوردهای نظامی که در دوطرف به وقوع پیوست، هزاران نفر کشته و ده ها هزارنفر زخمی شده اند. در کنار این فاجعه فراگیر، مناطق مختلف مسکونی، بیمارستانها، مدارس و جاده ها با خاک یکسان شدند. حتی امکاناتی چون آب، دارو، برق، غذا و شبکه های ارتباطی چون اینترنت در نوار غزه قطع شده و بسیاری از کودکان، زنان و غیرنظامیان دو طرف درگیری در این جنگ کشته و زخمی شده‌اند.

سازمان تندرو و تروریستی حماس تونلی با بیش از ۵۰۰ کیلومتر در زیر منطقه ۳۶۵ هزار کیلومتر مربعی غزه ایجاد کرده است. این تونلها در زیر مناطق مسکونی، مساجد، بیمارستانها و مدارس ساخته شده است. با حمله نظامی سنگین اسرائیل به این مناطق کشتار غیرنظامیان به مراتب افزایش یافته است. حتی مراکز رسانه های بین المللی از این وضعیت خلاصی ندارند و تاکنونی بیش از ۲۰ خبرنگار و چندین مرکز رسانه های خارجی توسط دولت اسرائیل بمباران شده اند.

در این رابطه عدم همکاری دولتهای مصر،‌ اردن و اسرائیل در ایجاد پناهگاههای امن و خروج غیرنظامیان از منطقه درگیری،‌ باعث بالارفتن میزان شدت کشتار افراد بی پناه گشته است. از این گذشته عدم موفقیت راهکارهای نهادهای بین المللی و حقوق بشر برای یاری رسانی به مردم این منطقه، باعث کشتار بیش از پیش بی گناهان گشته است. حتی سازمان ملل، جامعه اروپا و دیگر نهادهای تاثیرگذار نتوانستند راهکارهای درخوری برای حمایت از مردم بی پناه فلسطین فراهم سازند.

مردم اسرائیل و فلسطین در میان جنایات جنگی دولت راستگرای اسرائیل و اقدامات تروریستی سازمان های افراطی جهان اسلام و حماس نابود می شوند.

با توجه به حمایت مالی، سیاسی و لجستیک جمهوری اسلامی از نیروهای نیابتی در خاورمیانه و از جمله حمایت از جریان افراطی حماس، که گفته می شود حتی آموزش نظامی آنها در ایران صورت گرفته است، بیم تلافی طرفداران دو طرف رویاروی جنگ و گسترش درگیری و تبدیل آن در سطح خاورمیانه موجب می شود که نهادهای بین المللی (شورای امنیت و دیگر نهادهای حقوقی سازمان ملل)، نتوانند بر اساس رویه‌های حقوقی به حل مشکل مردم فلسطین با دولت اسرائیل بطور غیرجانبدارانه اقدام نمایند.

شورای ملی تصمیم ضمن محکوم نمودن هردو سوی جنگ خواهان کوتاه کردن دست دولتهای حامی جنگ بویژه جمهوری اسلامی در این درگیری است. از این جهت باور دارد تا براساس مصوبات حقوق بشری و گفتمان انسانگرا، جنگ در فلسطین هرچه سریعتر متوقف شود و از مجامع بین الملل و حقوق بشر سازمان ملل می خواهد که در سریعترین وقت ممکن به راهکار عملی برای محافظت از مردم بی پناه منطقه درگیری دست یابد. ما بر این باوریم که مناقشه بیش از ۷۰ سال بین مردم فلسطین و اسرائیل به هیچ وجه راه حل نظامی ندارد و تنها راهکار ممکن حل مسالمت آمیز مناقشه و  شناسائی دو طرف یکدیگر را بر مبنای سیاست دو ملت و دو دولت مستقل است.

 

شورای ملی تصمیم

۱۰ آبان ماه ۱۴۰۲ - ۱ نوامبر ۲۰۲۳

https://shora.org

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

احد قربانی دهناری
برگرفته از:
https://shora.org/archive/253997

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.