رفتن به محتوای اصلی

خلاصه اخبار چهار شنبه شش آپریل در سوئد
06.04.2022 - 13:49
برگردان:
مهرداد سید عسگری

سوئد تحقیقات درباره جنایات جنگی اوکراین را آغاز کرد

به گفته دادستان ها، سوئد روز سه شنبه تحقیقاتی را در مورد جنایات جنگی مشکوک در اوکراین آغاز کرد و شاهدان و قربانیان را تشویق کرد که به منظور تأمین شواهد برای محاکمه های احتمالی آینده، به دادگاه بیایند.

مقام دادستانی سوئد در بیانیه ای اعلام کرد: با توجه به اطلاعات موجود در مورد وضعیت اوکراین، دلایلی وجود دارد که باور کنیم جنایات جنگی جدی در حال انجام است.

دولت می خواهد ساخت نیروگاه های بادی را آسان تر کند

دولت با پیشنهادی برای تسریع روند تصویب سایت های جدید مزارع بادی پیش می رود. یک تحقیق همچنین چشم انداز پرداخت پاداش به شهرداری هایی را که با ساخت نیروگاه های بادی موافقت می کنند، در نظر خواهد گرفت.

وزیر محیط زیست آنیکا استراندال امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی در مورد این پیشنهاد بحث خواهد کرد.

به گفته دولت، انتظار می‌رود این پیشنهاد، نه گفتن به مزارع بادی جدید را در مراحل پایانی فرآیند برای شهرداری‌ها سخت‌تر کند، که به گفته دولت، برنامه‌های جدید را قابل پیش‌بینی‌تر می‌کند.

با این حال، موضوع بحث برانگیز است و مخالفت با انرژی باد افزایش یافته است. در عین حال، به عنوان نقش مهمی در تغییر از نفت به انرژی های تجدید پذیر برجسته شده است.

بر اساس گزارشی از سازمان انرژی، حدود نیمی از پروژه‌های مزرعه بادی که از سال 2014 برنامه‌ریزی شده بودند، تصویب شدند، اما مخالفت‌ها در سال‌های اخیر افزایش یافته است.

استراندل در ماه مارس به  SVT Nyheter گفت: «پول باید به شهرداری‌هایی برسد که نیروگاه‌های بادی می‌سازند، و من می‌خواهم تحقیقات سریعی را درباره پیشنهادات تشویق اقتصادی برای شهرداری‌ها و جوامع محلی آغاز کنم.

سوئد سه دیپلمات روسی را در اعتراض به جنایات جنگی اخراج کرد

آن لینده، وزیر امور خارجه سوئد، در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که "روشن است که جنایات جنگی در بوچا و دیگر شهرهای اوکراین مرتکب شده است" و گفت که تصاویر اجساد اجساد که در روزهای اخیر منتشر شده است "عمیقاً" است. تکان دهنده».

او گفت که این سه دیپلمات به این دلیل انتخاب شده اند که "کاملا واضح است که آنها در فعالیت های جاسوسی غیرقانونی در سوئد دست دارند". در نتیجه، او گفت که آنها مطابق با کنوانسیون وین در مورد روابط دیپلماتیک کار نمی کنند.

سوئد علاوه بر اخراج دیپلمات ها، سفیر روسیه را نیز به وزارت خارجه احضار کرده است.

این تصمیم سوئد را دهمین کشور اتحادیه اروپا می کند که دیپلمات های روس را در اعتراض به جنایات جنگی ادعایی که توسط سربازان روسیه در شهرها و شهرهایی که در اوکراین اشغال کرده اند، اخراج می کند.

والدین با نام های خارجی هنگام انتخاب مدارس مورد تبعیض قرار گرفتند

یک مطالعه جدید از دانشگاه اوپسالا نشان می دهد که والدین با تحصیلات عالی و والدین با نام سوئدی هنگام تماس با مدارس برای کسب اطلاعات، پاسخ مثبت تری دریافت می کنند.

در یکی از بزرگترین آزمایش‌های تبعیض‌آمیز که تا به حال در سوئد انجام شده است، با 3430 مدرسه ابتدایی از طریق ایمیل توسط والدین دروغینی که می‌خواستند درباره مدرسه بیشتر بدانند، تماس گرفته شد. والدین اطلاعاتی در مورد نام و حرفه خود گذاشتند.

جوناس لارسون تقی زاده، محقق علوم سیاسی در دانشگاه اوپسالا به TT newswire گفت: «والدین با تحصیلات عالی پاسخ های دوستانه و خوشایندتری دریافت کردند.

اغلب به آنها گفته می شد که مکانی در مدرسه وجود دارد و اطلاعات مثبت بیشتری در مورد مدرسه دریافت می کردند.

در ایمیل، والدین کاذب اظهار داشتند که علاقه مند هستند فرزندشان را در مدرسه بگذارند، و سؤالاتی در مورد مشخصات مدرسه، طول صف و نحوه عملکرد فرآیند درخواست پرسیده شد. والدین یا با تحصیلات پایین (دستیار پرستار) یا تحصیلات عالی (دندانپزشک) بودند. برخی از والدین نام‌های سوئدی و برخی دیگر نام‌های «عربی» گذاشتند.

تقی زاده گفت: «تجربه های تبعیض زیادی در سوئد و خارج از کشور در رابطه با بازار کار انجام شده است، و تحقیقات زیادی در مورد تبعیض قومی انجام شده است، اما در مورد مدارس، آموزش و پرورش و تبعیض های اجتماعی و اقتصادی بسیار کمتر است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

مهرداد سیدعسگری
برگرفته از:
THE LOCAL.SE

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.