رفتن به محتوای اصلی

پیکر سه ملی‌پوش «تیم فوتبال قطع عضو ایران» پیدا شد

پیکر سه ملی‌پوش «تیم فوتبال قطع عضو ایران» پیدا شد

پس از چهار روز بیخبری از سرنوشت حامد مطرودی، مهدی سعیداوی و محمدرضا میراحمدی سه فوتبالیست ایرانی که عضو تیم مالاتیا در ترکیه بودند، امروز اعلام شد که جسد آنها پیدا شده است.

به گزارش ورزش ۳،‌ جعفر عسگری، رییس انجمن فوتبال قطع عضو ایران گفت که با انجام عملیات آواربرداری هتل فروریخته در ترکیه، پیکر مهدی سعیداوی، محمدرضا میراحمدی و حامد مطرودی بی جان از زیر آوار بیرون آمده است.

پیشتر آقای عسگری گفته بود «هتل محل اقامت این ورزشکاران که سایر اعضا و همچنین ورزشکاران دیگری نیز در آنجا حضور داشتند، در زلزله اول فرو ریخته است. در شرایطی که مسئولان محلی در حال آواربرداری هتل بودند، ساختمان کناری هم به ‌روی آوار هتل فرو ریخته است، همین مسئله کار امداد رسانی را با مشکلات زیادی مواجه کرده است.»

صبح امروز فیلمی از ریزش هتل کرچوال در فضای مجازی منتشر شد که زلزله آن را به تلی از خاک تبدیل کرده بود.

مدیر بازاریابی هتل کرچوال در گفت وگو با ایرنا گفته بود «حجم تخریب هتل به گونه‌ای بود که امکان دسترسی به گرفتارشدگان در آوار را سخت کرد و این موجب شد تا آواربرداری در حدود ۷۲ ساعت طول بکشد».

زلزله ترکیه و سوریه؛ شمار قربانیان از پانزده هزار نفر گذشت؛ شرایط دشوار زلزله‌زدگان

 

Image removed.

بسیاری از زلزله‌زدگان ناگزیر بوده‌اند شب را در فضای ازاد بگذرانند

در حالیکه بیم آن می‌رود که آمار کشته‌شدگان زلزله اخیر جنوب ترکیه و شمال سوریه افزایش یابد، گزارش‌های خبری از شرایط نامساعد زلزله‌زدگان به خصوص در مناطق شمال سوریه حکایت دارد.

براساس این گزارش‌ها، تعداد زیادی از ساکنان مناطق زلزله‌زده که خانه‌هایشان در زمین‌لرزه‌های شدید روز دوشنبه ویران یا غیرقابل سکونت شده است، با وجود سرمای شدید منطقه، سومین شب را در فضای باز سپری کردند.

جدیدترین آمار حاکی از آن است که شمار کشته‌شدگان این زمین‌لرزه اکنون از مرز پانزده هزار نفر گذشته در حالیکه این نگرانی وجود دارد که بسیاری از کسانی که از زلزله جان سالم به در برده‌اند ممکن است بر اثر سرما و نبود امکانات اولیه جان خود را از دست بدهند.

یک مقام سازمان جهانی بهداشت هشدار داده است که «خطر واقعی بروز یک فاجعه ثانوی وجود دارد» که شمار آسیب‌دیدگان از آن می‌توانند بیشتر از خود زلزله باشد.

همزمان، تلاش امدادگران محلی و کسانی که از کشورهای دیگر به منطقه اعزام شده‌اند برای یافتن کسانی که ممکن است زنده زیر آمار مانده باشند ادامه داشته هرچند با گذشت سه روز از حادثه، امید به یافتن افراد بیشتر به تدریج کاهش می‌یابد.

در صحنه بین‌المللی، شماری از کشورها به ارسال کمک‌های بشردوستانه به منطقه ادامه می‌دهند.

در ساعات گذشته ارتش آلمان از آمادگی برای ارسال پنجاه تن تجهیزات اضطراری از جمله چادر و تختخواب سفری به ترکیه خبر داده است.

آلمان دارای یک جمعیت بزرگ ترک‌تبار است که بلافاصله پس از انتشار خبر زمین‌لرزه در ترکیه، تلاش برای جمع‌آوری و ارسال کمک به زلزله‌زدگان را آغاز کردند. شرکت‌های مخابراتی آلمان گفته‌اند که تماس با ترکیه و سوریه را رایگان کرده‌اند.

در بریتانیا، جیمز کلورلی، وزیر امور خارجه، گفته است که با مقامات نهادهای کمک‌رسانی سازمان ملل برای یافتن راه‌هایی برای رساندن کمک‌های مورد نیاز زلزله‌زدگان در شمال‌غرب سوریه در تماس بوده است.

زلزله‌زدگان در سوریه با مشکل مضاعف درگیری داخلی این کشور مواجه هستند در حالیکه ساکنان مناطق تحت کنترل دولت و مخالفان از کشورها و سازمان‌های خارجی خواستار کمک فوری شده‌اند.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید