رفتن به محتوای اصلی

نگین عبدالملکی دانشجوی ۲۱ ساله اهل قروه که در همدان توسط جمهوری اسلامی ( با ضربات باتوم نیروهای امنیتی )به قتل رسید.

نگین عبدالملکی دانشجوی ۲۱ ساله اهل قروه که در همدان توسط جمهوری اسلامی ( با ضربات باتوم نیروهای امنیتی )به قتل رسید.

«انتقال یک معترض، از زندان به بیمارستان؛ حال امین حیدریان نامساعد است»

Image removed.

 

به گزارش هرانا، یکی از شهروندان معترض به نام امین حیدریان که در یاسوج دستگیر شده، به دلیل حال وخیم جسمانی به بیمارستانی در این شهر منتقل شده است.

هنوز روشن نیست که دلیل حال بد جسمانی آقای حیدریان به دلیل بیماری است یا اینکه رخدادهایی درون زندان شرایط جسمانی او را تغییر داده است.

هفته گذشته سازمان عفو بین‌المللی با صدور بیانیه‌ای از رفتار نامناسب با معترضانی که دستگیر می‌شوند، شرایط بد نگهداری از آنها و شکنجه برخی از آنها خبر داد.

این سازمان از شورای حقوق بشر سازمان ملل خواست تا با تشکیل یک نشست ویژه، «نقض گسترده حقوق بشر در ایران» را بررسی کند.

عفو بین‌الملل می‌گوید که ایران باید درهای زندان‌هایشان را به روی ناظران مستقل بین‌المللی بگشاید.

تعداد کشته‌شدگان در آمار در حال بررسی هرانا از مرز ۲۵۰ نفر گذشت

کپنهاک

خبرگزاری هرانا می‌گوید آمار در حال بررسی این رسانه درباره تعداد معترضان کشته شده به ۲۵۲ نفر رسیده است.

به گزارش این خبرگزاری، ۳۵ تن از این تعداد کودک هستند.

پیشتر سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرده بود که کشته شدن ۲۳ کودک را تایید می‌کند. سازمان حقوق بشر ایران در نروژ نیز تعداد کشته شدن ۲۷ کودک را تایید کرده است.

بر اساس تازه‌ترین تخمین خبرگزاری هرانا، بیش از ۱۳ هزار نفر نیز در این مدت دستگیر شده‌اند.

این خبرگزاری همچنین در آمارهای در حال بررسی‌اش اعلام کرده که گزارش کشته شدن ۲۸ نیروی وابسته به حکومت در این مدت منتشر شده است.

جمهوری اسلامی نه تنها آمار رسمی تعداد کشته‌شدگان را اعلام نکرده است، بلکه موانع بسیاری نیز بر سر راه راستی‌آزمایی تعداد کشته‌شدگان برای فعالان حقوق بشر ایجاد کرده. از آن جمله خانواده‌های برخی از کشته‌شدگان می‌گویند که از سوی نهادهای امنیتی تحت فشار هستند تا درباره عضو کشته شده خانواده‌شان اطلاع‌رسانی نکنند.

نگین عبدالملکی دانشجوی ۲۱ ساله اهل قروه که در همدان توسط جمهوری اسلامی ( با ضربات باتوم نیروهای امنیتی )به قتل رسید.

مهسی امینی

وی دانشجوی رشته مهندسی پزشکی دانشگاه صنعتی همدان ورودی ۹۹ بوده است.

«روزی دیگر آغاز می‌شو»؛ ویدیو کلیپ مخاطبی از ایران

اکلیپی از یک روز خود و دوستان در تهران

«ما در زمان و جغرافیایی متولد شدیم که آزادی غایب بود. ما در محاصره ارزش‌ها و باورهای تحمیلی رشد کردیم. ولی زندگی در ما آنقدر قوی جریان داشته و دارد که از لای سال‌ها سرکوب باز جوانه زده‌ایم. این بار ما زنان، زندگی و آزادی را پس میگیریم.»

 

برادر حسین رونقی از وخامت حال این فعال مدنی بر اثر ۳۲ روز اعتصاب غذا در زندان خبر داد

مهسی امینی

برادر حسین رونقی با هشدار درباره اینکه جان این فعال زندانی حقوق بشر در خطر است نوشت او ۳۲ روز است در بند ۲۰۹ اوین در حالی که در اعتصاب غذاست و مشکل کلیوی، ریوی، گوارشی و غلظت خون دارد، بدون دارو و درمان در بازداشت است.

ما براستي بيشماريم

تیراندازی و ادامه جو امنیتی در اطراف هنرستان صدر

بر اساس گزارش‌‌ها و ویدیوهایی که از خیابان‌های اطراف هنرستان صدر در دوشنبه شب دوم آبان منتشر شده است، جو امنیتی در این منطقه تا ساعت‌ها ادامه داشته است و خودروهای زیادی به سمت این مدرسه حرکت کردند. ‌تصاویری از تجمع معترضان در این منطقه و شعارهایی علیه حکومت ایران و علی خامنه‌ای هم منتشر شده است. ‌بر اساس برخی گزارش‌های تایید نشده در شبکه‌های اجتماعی «نیروهای امنیتی مستقر در خیابان‌های کمیل و کارون چراِغ‌های خیابان‌ها و راهنمایی را خاموش کرده‌اند و به سمت معترضین شلیک کرده‌اند و به خانه‌‌هایی که در محله‌های اطراف به معترضین پناه داده‌اند حمله کرده‌اند.»

ادامه اعتراضات در ارومیه و مهاباد

بر اساس ویدیوهایی که به دست بی‌بی‌سی فارسی رسیده است و در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، اعتراض‌ها در بعضی نقاط شهر ارومیه در دوم آبان ادامه داشته است.

 

رییس اتحادیه آجیل و خشکبار: قطعی اینترنت باعث از دست رفتن بازارهای صادراتی خواهد شد

علیرضا ارزانی، رییس اتحادیه آجیل و خشکبار، در مصاحبه با خبرگزاری دولتی ایرنا گفت اعتراض‌ها در ایران به بازار آجیل و خشکبار آسیب زده و افزود قطعی اینترنت باعث از دست رفتن بازارهای صادراتی خواهد شد

خلاصه

  1. دادگستری البرز می‌گوید دادگاه «۲۰۱» متهم اعتراض‌های اخیر آغاز شده است
  2. به گفته دادستان تهران برای «۳۱۵» از معترضان اخیر کیفرخواست صادر شده و چهار نفر به «محاربه» محکوم شده‌اند
  3. رئیس قوه قضاییه ایران گفت از »هفته جاری» دادگاه بازداشتی‌های اعتراض‌ها در «تهران و دیگر استان‌ها« آغاز می‌شود
  4. اعتراض‌ها در دانشگاه‌های ایران ادامه دارند؛ در دانشگاه خواجه نصیر دانشجویان در اعتراض به حضور علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت شعار دادند: «سخنگو برو گمشو»
  5. دختر فاطمه سپهری شهروندی که خواستار استعفای خامنه‌ای شده بود، برای مادر زندانی‌اش در مشهد کمک خواست

نمایی دیگر از آنچه در اطراف هنرستان صدر روی داد

‌تصاویری ببینید از حضور سنگین نیروهای امنیتی در اطراف هنرستان صدر در روز دوم آبان ماه. ‌‌بیشتر این تصاویر از فاصله دور گرفته شده است اما بر اساس صداهایی که شنیده می‌شود و گزارش‌های منتشر شده نیروهای امنیتی با خشونت معترضان را بازداشت کردند. در این ویدیو شنیده می‌شود که نیروهای امنیتی فریاد می‌زنند «همه را بزنید»‌همینطور تصاویری از پرتاب شلیک گاز اشک‌آور به سمت معترضان منتشر شده است. ‌گزارش‌هایی از شلیک به سمت معترضان و حمله به خانه‌هایی که به آنها پناه می‌دادند هم منتشر شده است. اعتراض‌ها و حرکت شمار زیادی از خودروها به سمت هنرستان صدر تا ساعاتی از شب هم ادامه داشت.در دوم آبان ویدیوهای بسیاری از مردم، نیروهای امنیتی و چند آمبولانس در مقابل هنرستان صدر منتشر شد و بر اساس برخی از روایت‌هایی که روی ویدیوهای منتشر شده است بعد از اینکه مسئولان مدرسه اقدام به بازرسی بدنی دانش‌آموزان برای پیدا کردن گوشی‌های موبایل آنها می‌کنند، بعضی از دانش‌آموزان با مسئولان درگیر می‌شوند. بر اساس گزارش‌های تایید نشده مسئولان دانش‌آموزان را کتک می‌زنند که منجر به تشنج کردن بعضی از این دانش‌آموزان می‌شود. به دنبال آن خانواده‌های دختران دانش‌آموز روبروی مدرسه تجمع می‌کنند و نیروهای امنیتی هم آنجا حضور دارند. این اتفاق منجر به شکل گرفتن اعتراضاتی در این منطقه مثل خیابان‌های کارون، مرتضوی و کمیل شده است. ‌خبرگزاری تسنیم ساعاتی پس از انتشار این خبر از قول وزارت آموزش و پرورش نوشت که «امروز به دلیل داشتن موبایل توسط برخی دانش آموزان و تاکید مدیر مدرسه برای بازرسی، بین تعدادی از دانش‌آموزان و والدین با مدیر مدرسه درگیری رخ داد اما هیچ دانش‌آموزی فوت نکرده است».

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید