رفتن به محتوای اصلی

ژانویه 2011

جشن ایران گلوبال در بوخوم آلمان(شنبه 12 فوریه)

اعضاء و همکاران «کمون اینترنتی فرهنگ و گفتگو »پس از یک دهه فعالیت در فضای مجازی و 7 سال فعالیت مستمر در سایت ایران گلوبال تصمیم به برگزاری جشنی در شهر بوخوم آلمان گرفته است . بدین وسیله به اطلاع دوستداران ، نویسندگان و علاقمندان گروه اینترنتی فرهنگ گفتگو می رسانیم که با شرکت خود در این گرد همایی از نزدیک با ما آشنا شوید و همچنین سئوالات ،پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارند.این جشن شامل معرفی اعضای مدیریت ، سخنرانی _ پرسش و پاسخ و نیز برنامه های تفریحی و موزیک را شامل خواهد شد. این

اعدامها، ملیتها، و خیزش عمومی

رفع دیکتاتوری، برقراری دموکراسی ، در خدمت حق تعیین سرنوشت ملیتهاست. ملیتها پیش از آنکه سرنوشت خود را تعیین کنند باید سرنوشت ایران را تعیین کنند. سرنوشت ایران ورود به دوران دموکراسی ست. این دوران مرحله رسیدن به حق تعیین سرنوشت خلقهاست. اتحاد دواطلبانه خلقها در خدمت زندگی سعادتمندانه تمام مردم ایران است. از نوردیدن این راهها نباید واهمه داشت. اتحاد از آزادی بر میخیزد. و زور و اجبار مادر پراکندگی ست.

اوباما و دردسری به نام مصر

مارتین ایندک، سفیر پیشین آمریکا با انتشار مقاله ای هشدار داده که فشار بیش از اندازه واشنگتن بر قاهره و سقوط حکومت حسنی مبارک می تواند سونامی بی ثباتی در کشورهای عربی به راه بیاندازد. وی در عین حال می افزاید که فاصله نگرفتن از فرعون مصر هم می تواند مردم این کشور را به شدت از آمریکا برنجاند و به ظهور حکومتی مذهبی در قاهره کمک کند.او می نویسد: در صورتی که مصر را از دست بدهیم، حفاظت از تمام منافع ما در خاورمیانه - از ترویج ثبات گرفته تا حل و فصل مناقشه اعراب و اسرائیل...

چرائی براندازی مهمتر از براندازی است!

بنظر می رسد که دیگر شانسی برای حکومت مبارک باقی نمانده است و پیروزی قیام ملی شهروندان مصری اجتناب ناپذیر است؛ ولی دستاوردهای های پیروزی قیام ملی در مصر چیست و در فقدان حکومت کنونی کدام سیاست و نیروی سیاسی سرنوشت و آینده ملت مصر را رقم خواهد زد. آیا بر دوش جوانان مصر، فاشیسم اسلامی بقدرت راه خواهد یافت یا تغییر در بالا زمینه های دمکراسی پایدار و عدالت اجتماعی را فراهم خواهد کرد؟

زمین زیرپای دیکتاتورها می لرزد!

اوباما در برابر یک دو راهی حساس و دشواری قرارگرفته است: حمایت مشروط ازمبارک ویا قطع حمایت کامل و کناررفتن(وکنارگذاشتن) وی.چراکه بزعم برخی دولتمردان تغییرات رادیکال می تواند خلاء قدرت را بوجود آورد وعدم تغییرنیزمی تواند جنش را رادیکالیزه کرده واوضاع را بیش ازپیش خراب کند.رصد کردن میزان عقب نشینی لازم برای کنترل جنبش، مساله مبرم سیاستمداران کاخ سفید وهم پیمانانش درلحظه کنونی است.

يادداشتی از يک همکار ايران گلوبال!

اين افراد حتی يک نام مستعار ثابت ندارند و نام های حقيقی مردم را با سوء استفاده از سيستم انتخاب نام در ايران گلوبال به کار می گيرند که کاری نه تنها غيراخلاقی است بلکه غيرقانونی است. البته از چپ رو هايی که نظير اس ارهای چپ حتی لنين را برای هدف خود کشتند چه انتظاری می شود داشت. اينها بارها آشکارا در سايت شما به دروغ گفتند که برای هميشه از سايت شما رفته اند و فردا با نام ديگری بازگشتند بدون آنکه به آن اشاره کنند اما از روی آدرس آی پی انها آشکار بود که همان آدم هستند.

هاشمي رفسنجاني و «توبه» ناگزير!

اين روزهاي سخت، قاعدتا بايد نگاه آقاي هاشمي به ياري مردم باشد. اما آيا مردمي كه عملكرد 31 ساله هاشمي و بخصوص سكوت «سليماني» او را در اين يك ساله ديده اند، مردمي كه رضايت او را در كشتار بيگناهان مي بينند، آيا تمايل و رغبتي به هاشمي نشان خواهند داد؟ من بعيد مي دانم. با اين حال، راه «توبه ي سليماني» هنوز بسته نيست. چنانچه «سليمان صرد خزاعي» در هشتاد و شش سالگي، شمشير حق طلبي از نيام بركشيد و به خونخواهي بيگناهان نينوا قيام كرد

اعدامِ یک مادر و سکوتِ یک ملت؛ تزریقِ ترس به جامعه

به نظر می رسد یک دام در نظام قضایی برای جنبش اعتراضی مردم ایران پهن شده است، به زعمِ خویش می خواهند جنبش را به وادیِ دفاع از قاچاقچیان و مجاهدین و تروریست ها و پژاک و انجمن پادشاهی و چه و چه بکشانند و بعد بگویند ببنید اوج اعتراض موسوی و کروبی و اصلاح طلبان و مردمِ معترض و هواداران جنبشِ آزادی خواهی ، همین آزادی هایی است که بخش های سنتی جامعه آن را بر نمی تابند.

سیاست اپوزیسیونی

استراتژی و تاکتیک کارآ و یا درست بطور کلی و خارج از زمان و نیروی بکاربرنده آن وجود ندارد. سیاستی که در یک مقطع میتواند در تعادل نیروهای جامعه موثر باشد، در شرایط دیگر میتواند تاثیرات مخرب بر جای گذارد سیاست پیشنهادی آقای نگهدار نمیتواند سیاست اپوزیسیون سکولار ایران باشد. بکارگیری سیاستی که پیشبرد آن توسط اصلاح طلبان درون نظام قابل درک و در مجموع می‏تواند مثبت باشد، برای نیروهای اپوزیسیون تنها ارائه یک پیشنهاد غیرعملی و بی ضرر نیست.