رفتن به محتوای اصلی

جناب آقای شامقازان

جناب آقای شامقازان
ناشناس

جناب آقای شامقازان
برای شما که داعیه دار پیشکسوتی در عرص سیاست هستید ،اتهام زنی به دیگران روش شایسته ای قلمداد نمی شود حتی اگر در واکنش به رفتار نادرست آنان باشد. رفتارهای پر شر و شور و احساسی دیگر از سن و سال شما گذشته است و جایگاه شما عقلانی تر کردن خواسته های جریانات سیاسی موجود می باشد.اگر چه شرایط زندگی شما ، مانند بسیاری از مردمان این سرزمین مشقت بار و تاثربرانگیز بوده است و این تا حدی سرگشتگی های سیاسی و اعتقادی شما را توجیه می کند اما فعالان جوان امروزی بر خلاف شما راه خود را یافته و به درستی در جهت آن حرکت می کنند.هر چند ممکن است انحرافات و تندروی و کندروی هایی در مسیر آنها باشد ولی اگر قصد دلسوزی در کار باشد،باید برخوردی پدرانه و دوستانه با آنان داشت نه خصمانه و هتاکانه!

تهمت های پی در پی شما به نوکری ترکیه در خصوص فعالان ملی، بدون داشتن هیچ مدرکی ( اگر مدرکی داشتید باید رو می کردید)کاملا بی اساس به نظر می رسد. به گمان من دشمنی افراطی شما با ترکیه اگر خیرخواهانه باشد(نمی خواهم مانند شما حالت دیگری را تصور کنم)،رسوباتی از دوران گذشته شما که معجونی از مارکسیسم ، اسلامیسم و ناسیونالیسم ایرانی است که مبتلابه اکثر جوانان هم دوره ای شما می باشد.این در حالی است که خیزش جدید جوانان آذربایجان ضمن برخورداری از سرمایه فکری و روحی پیشینیان این حرکت ،ملهم از پیشرفتها و بهروزی های اخیر کشورهای ترکیه و جمهوری آذربایجان و سایرین می باشد.گر چه این الهام بخشی، ما را مدیون آنها نمی سازد اما دشمن تراشی و نفرت پراکنی نسبت به آنان ،باعث ایجاد تردید در مسیر حرکت آزادیخواهانه بوده و احساس تنهایی و انزوا را در کالبد حرکت ملی می دمد.
اینکه شما بزرگانی مانند ستارخان و باقرخان و سایرین را چماق نموده و بر سر وارثان حقیقی آنان می کوبید را ناشی از چه چیزی می توانیم بدانیم.
دوران بت سازی و بت پرستی دیگر گذشته است. همه افراد قابل انتقادند و این به معنای توهین نمی باشد به شرط اینکه با ادبیاتی پاکیزه همرا باشد.این موضوع برای فرد یا افرادی که خود را از انجمنی منتسب به قلم می دانند اهمیت مضاعفی می یابد.
در آخرجنبش آذربایجان به خادم نیاز نداشته و قصد تجربه اشتباهات گذشته را ندارد.جنبش آذربایجان به ملتی آگاه و صاحب تحلیل نیاز دارد تا چشمان خود را گشوده و کلاف اشتباهات گذشتگان را از دست و پای خود بزداید تا بتواند مسیر رستگاری خود را بیابد.