رفتن به محتوای اصلی

نماینده آبادان درباره اعتراضات به بی‌آبی: 'آه مردم خوزستان گیرا است'

نماینده آبادان درباره اعتراضات به بی‌آبی: 'آه مردم خوزستان گیرا است'


او با انتقاد از انتقال آب از سرشاخه‌های رود کارون اظهار داشت: "به داد خوزستان برسید! آه مردم این منطقه گیرا است! اگر دست ما از کار بیفتد، اگر چشم ما از کار بیفتد، باز هم به حیاتمان ادامه خواهیم داد اما قلب تپنده کشور خوزستان است."

او خطاب به نمایندگان مجلس گفت: "به داد و فریاد مردم خوزستان مظلوم برسید و سهم این منطقه را از آنچه تقدیم کرده، بدهید."

شماری از مستندسازان ایران در بیانیه‌ای با عنوان "و دوباره بر سر آب، آتش به پا شد" سرکوب خونین اعتراضات مردم در خوزستان را محکوم کرده و وعده داده‌اند که مشکلات آنها را در آثارشان منعکس کنند.

در تصاویر چهارمین شب از اعتراض‌های استان خوزستان در اعتراض به بویژه مشکلات بی‌آبی در این منطقه، می‌توان صدای شلیک گلوله و گاز اشک آور را شنید و حرکت نیروهای امنیتی را دید که سوار بر موتورسیکلت، به سوی معترضان می‌رانند.

اهواز، شوش، سوسنگرد،‌ کرخه، شادگان از جمله شهرهایی بودند که در شب‌های گذشته شاهد اعتراض بودند.

پیشتر شماری از مستندسازان ایران در بیانیه‌ای با عنوان "و دوباره بر سر آب، آتش به پا شد" سرکوب خونین اعتراضات مردم در خوزستان را محکوم کرده و وعده داده‌اند که مشکلات آنها را در آثارشان منعکس کنند.

مستندسازان در بیانیه خود نوشته‌اند "این قصه تلخناک پرآب‌ترین استان ایران است که کارون، مارون کرخه و اروندش گواهند که پیوسته از چشمان مردمان، خونابه روان است" و "این بار در هورالعظیم همواره مرگ می‌روید و صدای دادخواهان در مرداب خاموش می‌گردد".

مژگان اینانلو، فهمیه تقی پور، ناصر صفاریان، کامران شیردل، هادی آفریده و ناهید رضایی از جمله مستندسازان امضا کننده این بیانیه هستند.

مستندسازان در این بیانیه گفته اند "سرکوب مردمی که زندگی را جست و جو می کنند تا آب به آبادی برسد به شدت محکوم می‌کنیم".

تا به حال کشته شدن دست کم دو نفر از معترضان خوزستان تایید شده است. نام این دو قاسم خضیری و مصطفی نعیماوی عنوان شده است.

همزمان امروز غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه بار دیگر اعلام کرد "دادستان حوزه قضائی خوزستان مأموریت دارد مواردی که منجر به آسیب دیدن یا کشته شدن افراد شده را با جدیت و فوریت پیگیری و با عوامل این اقدامات برخورد کند تا موضوع برای همگان روشن شود".

رد شدن از پست Instagram, 1

پایان پست Instagram, 1

در حالیکه اعتراضات ادامه داشته، استاندار خوزستان تجمعات را تکذیب کرد بود و فیلم‌ این تجمعات را "جعلی" خوانده بود.

Image removed.

منبع تصویر،SOCIAL MEDIA

توضیح تصویر،

پایگاه اطلاع رسانی حقوق بشر در ایران به نقل از منابع محلی، معترضان کشته شده در خوزستان را قاسم خضیری (سمت راست) و مصطفی نعیماوی اعلام کرده

خبرگزاری فارس وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کشته شدن دو معترض را تایید کرده اما می‌گوید این دو نفر از سوی معترضان کشته‌اند.

خوزستان مانند برخی دیگر از مناطق ایران با خشکسالی و کمبود بارش مواجه است. اما کشاورزان و دامداران و شهروندان معتقدند این بحران با سوءمدیریت منابع آب گره خورده است.

ایرنا خبرگزای رسمی جمهوری اسلامی، از جلسه یکشنبه شب هیئت دولت این کشور و تصویب برنامه‌های حمایتی برای حل مشکلات مردم خوزستان خبر داده است.


پایان پست Instagram, 2

در حالی که دمای هوای برخی از شهرهای خوزستان در طول روز به حدود پنجاه درجه سانتیگراد رسیده، بی آبی زندگی شهروندان را مختل کرده است.

برخی از گزارش ها حاکی از آن است که همزمان با ادامه اعتراضات در شهرهای خوزستان، شبکه اینترنت در استان هم دچار اختلال شده است.

در جریان سرکوب خونین اعتراضات آبان ۹۸ که اعتراض به افرایش قیمت بنزین و مشکلات معیشتی در ایران بود، مقام های دولتی همزمان با سرکوب شهروندان معترض، شبکه اینترنت ایران را به شکل سراسری برای چند روز متوالی قطع کردند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید