رفتن به محتوای اصلی

عقب‌نشینی وزارت بهداشت از وعده شروع واکسیناسیون عمومی: تا شهریور صبر کنید

عقب‌نشینی وزارت بهداشت از وعده شروع واکسیناسیون عمومی: تا شهریور صبر کنید

Image removed.

او در گفت‌وگویی که روز دوشنبه، ۲۲ تیرماه، در روزنامه همشهری منتشر شده، گفته است صحبت سعید نمکی به این معنا نبود که بلافاصله این کار را انجام می‌دهیم،‌ بلکه «به این معنا بود که ما ظرفیت تزریق ۵۰۰ تا ۶۰۰هزار واکسن را هم داریم».

مقام‌های وزارت بهداشت پیش از این گفته بودند که سیستم بهداشت و درمان کشور ظرفیت تزریق روزانه ۲۵۰ هزار واکسن دارد، حسن روحانی اخیرا گفت ظرفیت روزانه تزریق واکسن ۵۰۰ هزار است و اکنون کیانوش جهان‌پور آن را به ۶۰۰ هزار واکسن افزایش داده است.

آقای جهان‌پور درباره واکسن پاستور نیز گفته است که قرار است در آینده «۱۴۴ هزار دوز» از این واکسن تحویل شود و احتمالا در آبان‌ماه تولید این واکسن بتواند در مقادیر قابل‌توجهی انجام شود».

وعده جدید برای واکسیناسیون عمومی در حالی مطرح شده است که مقام‌های درگیر در بحران کرونا از افزایش آمار مبتلایان و فوتی‌ها در دو هفته آینده خبر داده‌اند.

علیرضا زالی، فرمانده عملیات مقابله با کرونا در تهران، گفته است شاخص کرونا در حال رشد هستند و «تا انتهای هفته بازهم شاهد افزایش رشد» مراجعان خواهیم بود.

پیام طبرسی، رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری، نیز به خبرگزاری میزان گفته است که احتمالا افزایش میزان مرگ و میر از همین هفته آغاز خواهد شد و «بیمار بدحال و بیماران بستری در آی‌سی‌یو زیاد هستند».

او همچنین درباره تولید واکسن ایرانی برکت گفته است که «مواد و تجهیزات لازم برای تولید واکسن سختی تامین می‌شوند» و به همین دلیل تولید این واکسن با مشکل مواجه شده است.

واکسن برکت توسط ستاد اجرایی فرمان امام، کارتل اقتصادی وابسته به دفتر رهبر جمهوری اسلامی تولید می‌شود و مسئولان این ستاد وعده داده‌اند که قطعا تا پایان شهریور ماه ۵۰ میلیون دوز واکسن به وزارت بهداشت تحویل دهند.

مسئولان این ستاد می‌گویند تا روز ۲۰ تیرماه، ۷۰۰ هزار دوز واکسن برکت تحویل وزارت بهداشت داده‌اند.

روند کند واکسیناسیون در ایران در هفته‌های اخیر با انتقادات گسترده‌ای مواجه شده است و برخی از شهروندان ایرانی برای دریافت واکسن رایگان راهی ارمنستان شده‌اند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

برگرفته از:
رادیو فر دا

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید