رفتن به محتوای اصلی

قتل فجیع یک کارگردان سینمای ایران 'به دست والدین'

قتل فجیع یک کارگردان سینمای ایران 'به دست والدین'

امروز محمد شهریاری، سرپرست دادسرای جنایی تهران با تایید خبر قتل آقای خرمدین گفت: "جسد این شخص در اکباتان پیدا شده و در تحقیقات به عمل آمده پدر و مادر این کارگردان دستگیر شدند و به قتل اعتراف کردند".

بقایای جسد این فرد در داخل یک چمدان بوده است. رکنا در گزارش خود نوشته است که پدر و مادر این کارگردان به قتل فرزندشان اعتراف کرده‌اند، چیزی که دادسرای جنایی تهران نیز در مصاحبه با خبرگزاری ایسنا تایید کرده است.

در این گزارش همچنین نوشته شده است که پدر آقای خرمدین در اعتراف‌هایش نزد پلیس، به جز اختلاف نظر با پسرش به موضوع مجرد بودن او اشاره کرده است. هنوز مشخص نیست که ازدواج نکردن فرزند چرا سرنوشتی این چنینی برای او رقم زده است.

 

 

درپی پیدا شدن پیکر مثله شده بابک خرم‌دین، کارگردان سینما، پدر او به قتل اقرار کرد

 

درپی کشف جسد مثله‌شده بابک خرم‌دین، کارگردان ۴۷ ساله سینما، در شهرک اکباتان تهران و بازداشت پدر و مادر او به اتهام قتل، پدر این کارگردان به قتل او اقرار کرد.

پیشتر محمد شهریاری، سرپرست دادسرای جنایی تهران، از پیدا شدن جسد مثله شده این کارگردان سینما در صبح یک‌شنبه در شهرک اکباتان تهران خبر داده بود.

با گذشت کمتر از یک شبانه روز، سرپرست دادسرای جنایی تهران گفت: «پس از پیدا شدن جسد بابک خرم‌دین، کارگردان در اکباتان، پدر و مادر این کارگردان دستگیر شدند و به قتل اعتراف کردند.»

همزمان روزنامه همشهری گزارش داد که پدر این کارگردان سینما به قتل او اقرار کرده و گفته است: «پسرم مجرد بود. به خاطر اختلافاتی که داشتیم صبح  یک‌شنبه  او را با خوراندن مواد بیهوشی، بیهوش کردم و سپس با ضربات چاقو به قتل رساندم و برای خارج کردن جسدش از خانه، آن را تکه تکه کردم و در نزدیک‌ترین سطل آشغال خیابان انداختم.»

بابک خرم‌دین متولد سال ۱۳۵۳ در تهران و دارای مدرک کارشناسی ارشد سینما از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران و فارغ التحصیل ۱۳۸۸ بود. او از سال ۱۳۷۹ با شرکت در در دوره فیلم‌سازی یک ساله انجمن سینمای جوانان دفتر تهران به فعالیت در سینما رو آورده بود.

بابک خرم‌دین در سال ۸۹ به‌عنوان دانشجو راهی لندن شد و پس از مدتی به ایران بازگشت. او فیلم «سوگنامه‌ای برای یاشار» را تحت تاثیر زندگی مهاجران و در لندن ساخت که روایت زندگی روزمره یاشار، مهاجر ایرانی ترک‌تبار در لندن است که با ویزای دانشجویی وارد لندن شده است.

خرم‌دین درباره این فیلم گفته بود که «سوگنامه‌ای برای یاشار» یک فیلم حرفه‌ای نیست و این فیلم بدون هیچ امکانات و حتی مجوزی با کمک دوستانی که آن زمان داشتم ساختم و یک فیلم کاملا شخصی است.

پدر بابک خرم‌دین که اکنون به قتل و مثله کردن او اقرار کرده است، پیشتر در سال ۹۴ و طی سخنانی در مراسم اکران فیلم فرزندش در موزه سینما، خود را « سرهنگ پیاده ستاد» و یک نظامی معرفی کرده و گفته بود: «به نام خداوند آموزگار و به نام شهدای گلگون کفن جنگ هشت ساله و درود به شرافت آن شهدا که مملکت را حفظ کردند. من سرهنگ پیاده ستاد خرم‌دین هستم.»

او همچنین گفته بود که «۳۰ سال خدمت کردم، ۶۹ ماه در مناطق عملیاتی بودم، دو مرتبه شیمیایی شدم و ۴ بار ترکش خوردم و خوشحالم که در مقابل مملکت انجام وظیفه کردم.»

او همچنین در تجلیل از همسر خود گفته بود که «از این ۳۰ سال خدمت ۱۷ سال را دور از خانواده انجام وظیفه کردم و تمام زحمات خانواده روی دوش این خانم عزیزم (همسرش) بود که وطن دوم من است.»

به گفته محمد شهریاری، سرپرست دادسرای جنایی تهران ، در حال حاضر علاوه بر پدر، مادر بابک خرم‌دین نیز در بازداشت به سر می‌برد و تحقیقات درباره جزییات و انگیزه قتل این کارگردان سینما از سوی نیروهای واحد جنایی اداره آگاهی تهران ادامه دارد.

 

 

 

شبکه خبری اکباتان، در گزارشی از این واقعه در حساب اینستاگرامی خود، نقل قولی از سرهنگ پیمان احمدی رئیس کلانتری ۱۳۵ منتشر کرده است، که قتل آقای خرمدین را به خانواده او نسبت داده است.

بنا به خبری که رکنا نوشته است، پدر با خوراندن مواد بیهوش کننده، بابک خرمدین را بیهوش کرده و سپس با ضربات چاقو او را کشته است و بعد از مثله کردن بدنش او را به سطل زباله انداخته است.

تا اینجا چیزی که از پدر او منتشر شده، روایتی است که خود او در مراسم نمایش فیلم پسرش شرح داده است. در آن روایت، پدر بابک خرمدین گفته است که نزدیک به شش سال در جنگ ایران و عراق حضور داشته است.

بابک خرمدین فیلمی به نام "سوگنامه‌ای برای یاشار" ساخته بود که در مراسمی نمایش این فیلم و گفت‌وگو با سازندگانش، پدرآقای خرمدین هم برای صحبت با حاضران به روی صحنه رفت. بنا به گزارشی که وبسایت "سینماما" نوشته است، پدر آقای خرم‌دین در صحبت‌های آن روز خود از حضور ۶۹ ماهه‌اش در مناطق جنگی با عراق صحبت کرده است و این که دو بار شیمیایی شده است.

انتشار خبر قتل بابک خرمدین و قطعه قطعه شدن بدنش، بسیاری را در شبکه‌های اجتماعی به مقایسه این کارگردان سینما با شخصیتی تاریخی به همین نام واداشته است.

بابک خرمدین، نام سرداری ایرانی بود که بر ضد خلافت عباسی شورید. وقتی که او بازداشت و به سامرا فرستاده شد، خلیفه عباسی ابتدا دستور داد دست‌هایش را قطع کنند و سپس او را دار زدند.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید