رفتن به محتوای اصلی

سخنگوی سپاه : اختلاف شخصی در سپاه نداریم

سخنگوی سپاه : اختلاف شخصی در سپاه نداریم


آقای شریف در مصاحبه‌ای تاکید کرده "سپاه هیچ کاندیدایی را تایید یا تخریب نمی‌کند."

سعید محمد، فرمانده سابق قرارگاه خاتم الانبیا اسفندماه قبل اعلام کرد که با هدف حضور در انتخابات استعفا کرده است؛ اما دیروز مصاحبه‌ای به نقل از یدالله جوانی، معاون سیاسی سپاه پاسداران منتشر شد که در آن گفته بود آقای محمد به دلیل "تخلف" و "رعایت نکردن" مقررات از مسئولیت فرماندهی این قرارگاه برکنار شده است.

امروز، یکشنبه ۱۵ فروردین، خبرگزاری فارس توضیحات تازه آقای جوانی را منتشر کرده که در آن گفته است که منظور او از "تخلف" فقط "رفتارهای انتخاباتی" بوده است:

"نظر به برداشت‌های نادرست و بعضا سوءاستفاده برخی رسانه‌های داخلی و خارجی از پاسخ اینجانب به سؤال خبرنگار فارس درباره فعالیت‌های انتخاباتی برادر پاسدار دکتر سعید محمد، فرمانده سابق قرارگاه سازندگی حضرت خاتم‌الانبیا که در مسئولیت‌های گذشته، زحمات ارزشمندی کشیده‌اند به آگاهی می‌رساند؛ همچنانکه از متن مصاحبه برمی‌آید، تخلف مورد اشاره، صرفا بروز رفتارهای انتخاباتی بوده که مغایر با مقررات جاری سپاه است."

رمضان شریف، سخنگوی سپاه هم در مصاحبه امروز خود با سایت خبری رویداد ۲۴ درباره اتهام "تخلف" گفته است: "هر کس می‌گوید تخلف بوده باید متقن و دقیق بگوید چه تخلفی بوده است. برداشت یک معاون سپاه این بوده که تخلف صورت گرفته، اما نظر رسمی سپاه ممکن است این نباشد. شاید برداشت آقای جوانی این بوده؛ ممکن هم هست آقای جوانی اصل حرفش را تکذیب کند."

علاوه بر سعید محمد، نام دو چهره سپاهی دیگر هم برای نامزدی احتمالی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ مطرح است: حسین دهقان، مشاور نظامی رهبر ایران و رستم قاسمی فرمانده سابق قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا.

آقای محمد بعد از ترک سمت فرماندهی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا، بلافاصله به عنوان مشاور حسین سلامی، فرمانده کل سپاه منصوب شد.

Image removed.

 

سعید محمد، ۵۲ سال سن دارد و از سال ۱۳۶۶ عضو سپاه پاسداران بوده و مهرماه ۱۳۹۷ فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا شد

اظهارات معاون سیاسی سپاه پاسداران درباره تخلفات سعید محمد، از فرماندهان سابق سپاه، باعث گمانه‌زنی‌هایی درباره وجود اختلاف در این نهاد در زمینه انتخابات ریاست‌جمهوری شده است.

سخنگوی سپاه وجود اختلاف میان حسین سلامی، فرمانده کل سپاه و یدالله جوانی معاون سیاسی را رد کرده و گفته "اصلا این بحث‌های شخصی در سپاه مطرح نیست. اینکه افراد با هم اختلاف دیدگاه داشته باشند، دست‌کم من چنین قرائنی ندیدم."

حضور نظامیان در انتخابات موضوعی مناقشه‌برانگیز بوده است. سخنگوی شورای نگهبان که نهاد مسئول تایید صلاحیت نامزدهاست، اخیرا گفته "منع قانونی برای نامزد شدن نظامیان در رویه‌های شورای نگهبان وجود نداشته و افرادی که نظامی بودند، البته اگر انتخاب شوند، دیگر نظامی نخواهند بود."

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران قرار است در ۲۸ خرداد سال آینده برگزار شود اما به دلیل شیوع ویروس کرونا مقام‌های وزارت کشور گفته‌اند ممکن است آن را طی دو روز برگزار کنند.

صف نظامیان مشتاق نامزدی برای انتخابات ریاست جمهوری در ایران

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

منبع:
bbc

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید