رفتن به محتوای اصلی

35 تن از اعضای "داعش" کشته شدند

35 تن از اعضای "داعش" کشته شدند

نوشتۀ ناصر اعتمادی-رادیو فرانسه

به گزارش سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه، در بمباران مواضع داعش توسط هواپیماهای نیروهای ائتلاف بین المللی دست کم سی و پنج تن از اعضای گروه تروریستی "خلافت اسلامی" کشته شدند. همین منبع افزوده است که هواپیماهای ائتلاف بین المللی دیشب دست کم چهار موضع گروه داعش را در جبهه های جنوب و جنوب-شرق کوبانی بمباران کردند. فتح احتمالی کوبانی به نیروهای داعش امکان می دهد که یک خط مرزی طولانی میان سوریه و ترکیه را به کنترل خود درآورند. 
نیروهای داعش نیز شهر کوبانی را هدف خمپاره قرار دادند و نبردهای سنگین میان این نیروها و پیشمرگه های کرد در اطراف این شهر همچنان ادامه دارد. در نتیجۀ این نبردها بیش از 180 هزار نفر از ساکنان کوبانی و دیگر مناطق همجوار به ترکیه پناهنده شده اند. بمباران شهر کوبانی توسط نیروهای داعش از دیشب رو به شدت نهاده بود که در نتیجۀ آن دست کم دو غیرنظامی جان خود را از دست دادند. گروه داعش اعلام کرده که نماز عید فطر را در مساجد شهر کوبانی برگزار خواهد کرد.
در این حال، دیوید کامرون، نخست وزیر انگلستان، امروز در مراسم یادبود "آلن هنینگ" آخرین شهروند انگلیسی که توسط گروه داعش سربریده شد گفت که دولت انگلستان از همۀ قوا و امکاناتش برای نجات جان دیگر شهروندان انگلیسی که توسط داعش به گروگان گرفته شده اند استفاده خواهد کرد. او با اشاره به قتل فجیع "آلن هنینگ" افزود که جنایت جدید داعش نشان می دهد که این گروه تروریستی به کمترین محدودیتی در اعمال اقدام های وحشیانه اش قائل نیست.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید