رفتن به محتوای اصلی

برقی سازی خط آهن تهران - مشهد توسط چینی ها

برقی سازی خط آهن تهران - مشهد توسط چینی ها


*******

طرح برقی سازی خط آهن تهران - مشهد به طول ۹۰۰ کیلومتر ظرف مدت حدود ۴۲ ماه توسط دو کنسرسیوم ایرانی و چینی متشکل از شرکت گروه مپنا، شرکت احداث و توسعه ریلی مپنا و شرکت مپنا بین الملل و دو شرکت CMC و SUPOWER اجرا خواهد شد.

به گزارش ایرنا و به نقل از از روابط عمومی مپنا، مراسم انعقاد قرارداد طرح برقی سازی خط آهن تهران- مشهد به امضای مدیرعامل گروه مپنا، مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران و مدیران عامل دو شرکت CMC و SUPOWER از چین رسید.

طرح برقی سازی خط آهن تهران - مشهد به طول ۹۰۰ کیلومتر ظرف مدت حدود ۴۲ ماه توسط دو کنسرسیوم ایرانی و خارجی متشکل از شرکت گروه مپنا، شرکت احداث و توسعه ریلی مپنا و شرکت مپنا بین الملل و دو شرکت CMC و SUPOWER اجرا خواهد شد.

وی افزود: این قرارداد به صورت EPCF (مهندسی، تأمین تجهیزات، اجرا و تأمین مالی) منعقد شده و تأمین مالی قرارداد از سوی طرف خارجی انجام خواهد شد. مدیرعامل مپنا تصریح کرد: گروه مپنا در این پروژه، استفاده از توان شرکت های داخلی در بخش های مختلف طرح را مدنظر قرار داده است.

علی آبادی با اشاره به بازدید اخیر مقام معظم رهبری از دستاوردهای گروه مپنا، یادآور شد: در آن بازدید، رهبر معظم انقلاب نکاتی در زمینه حمل و نقل ریلی نیز مطرح فرموده و توصیه های ارزشمندی برای گسترش راه آهن کشورمان برپایه اقتصاد مقاومتی طرح کردند.

وی ادامه داد: این موضوع اهمیت بسیار فراوانی دارد که بتوانیم راه آهن سنتی را به راه آهن مدرن و قطار برقی تبدیل کنیم تا کشورمان از تفاوت بارز آن در زمینه کاهش مصرف سوخت بهره مند شود. وی در توضیح این مطلب افزود: زمانی که بتوانیم گاز را جایگزین گازوئیل کنیم، شدت مصرف انرژی کاهش خواهد یافت و از سوی دیگر با تبدیل سوخت به برق می توانیم راندمان انرژی را افزایش دهیم.

مدیرعامل گروه مپنا تصریح کرد: طرح برقی سازی خط آهن تهران - مشهد اقدام مبارکی است و اراده مقام های راه آهن کشورمان مبتنی بر اقتصاد مقاومتی در زمینه بهره برداری حداکثری در استفاده از توان ظرفیت داخلی با اجرایی شدن این طرح محقق خواهد شد.

علی آبادی موضوع تامین مالی این طرح عظیم را که از طریق چین صورت می گیرد در نوع خود مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: گروه مپنا متعهد است هر میزان که میسر است از ظرفیت شرکت های ایرانی بیش از پیش بهره برداری نماید و شرکت CMC چین تعهدات مناسبی در این طرح متقبل شده است.

وی افزود: در زمینه سهم فاینانس هم با شرکت CMC و SUPOWER به تفاهم رسیدیم و در بخش هایی در اجرا و فاینانس از توانایی های آنها بهره خواهیم گرفت. معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: یقینا این طرح در اولویت اقدامات ما قرار خواهد گرفت و برای اجرای این طرح بزرگ، همه همت، تلاش و توان ما معطوف خواهد بود، به همین جهت تیم های بزرگ و شرکت های معتبری را انتخاب کرده ایم؛ در همین ارتباط مدیرعامل شرکت تانا انرژی که از توانایی های بسیاری برخوردارند، پذیرفتند که مدیریت طرح را بر عهده گیرند.

وی در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد که در زمان بهره برداری از طرح برقی سازی خط آهن تهران – مشهد، جشن مناسبی برگزار شود.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید