رفتن به محتوای اصلی

رهبر کودتا خیال های خامی دارد,جنبش سبز هوشیار و آماده باشد!

رهبر کودتا خیال های خامی دارد,جنبش سبز هوشیار و آماده باشد!

همه شواهد نشان می دهد فاز جدیدی از کودتای سپاه پاسداران با موافقت رهبر کودتا کلید خورده و اتفاقات جدیدی در شرف وقوع است.

حمله وحشیانه و مکرر به آقای کروبی و به گلوله بستن منزل ایشان ، کشیدن حصار بتونی جدید در اطراف ساختمان وزارت اطلاعات از وحشت رخدادهای پیش رو ، محاصره آشکار آقای میر حسین موسوی و ممنوع الملاقات کردن ایشان ، مصاحبه امروز معاون امنیتی دادستانی مبنی بر تهیه پرونده قضایی برای رهبران جنبش سبز و نقل قول یکی از نمایندگان بنیادگرای مجلس پس از دیدار با رهبر کودتا مبنی بر اینکه : “محاکمه رهبران جنبش برای نظام آسان است” و موارد مشابه دیگر ، همگی نشان از خیال خام دیگری توسط حاکمیت خونریز دارد.

به نظر می رسد رهبر کودتا دریافته که بر خلاف انتظار او ، مرور زمان نه تنها باعث کاهش محبوبیت رهبران جنبش نشده و ثبات و اعتبار از دست رفته به دولت دست نشانده بازنگشته ، بلکه ظرف یک سال اخیر فرو پاشی و ریزش نیروهای وابسته به حاکمیت هم به روشنی افزایش یافته است. ریزش هولناکی که بنا به گفته حسین علیزاده ( کاردار مستعفی ایران در فنلاند که به جنبش سبز پیوسته ) ، تا مغز استخوان رژیم نفوذ کرده و بخش عمده ای از سپاه و وزارت خارجه را هم فرا گرفته است.

اختلافات درونی جناح های حاکم

که همگی مشروعیت داخلی و خارجی خود را از دست داده اند آنان را نسبت به یکدیگر کم تحمل ساخته و باعث گردیده برای کسب سهمی از قدرت نامشروع به چهره یکدیگر چنگ بکشند. به همین سبب برای پنهان ساختن عمق شکاف درونی نظام ، حاکمیت تلاش دارد تا مجددا جنبش سبز را عامل چنین اختلافاتی نشان دهد و بار دیگر فعالان جنبش و رهبران آن را نشانه روند تا شاید ائتلاف باندهای قدرت درون نظام برای سرکوب جنبش سبز ملت ایران ، برای مدتی هر چند کوتاه آتش بس را در بین قوای کشور برقرار سازد.

همچنین توجه به این نکته ضروری است که فشار تحریمهای جهانی ، رسما پروژه های اتمی و تسلیحاتی نیروهای امنیتی را زمین گیر کرده ، رانت های بیکران اقتصادی سپاه پاسداران را در انحصار فعالیت های نفت و گاز کاهش داده و نظامیان حاکم را شدیدا خشمگین کرده است.

اعمال تحریم ها

ثابت کرده است که چه حجم عظیمی از سرمایه های ملی ایران تحت انحصار نیروهای امنیتی حیف و میل می شود و چه اندازه حساب های مخفی و شرکت های غیر قانونی در سراسر جهان از جیب ملت ، اما بر علیه منافع ملی آن فعالیت دارند!

پاشیدن خاک به چشم مردم

بنابر این دولت کودتا در صدد است به هر نحو ممکن با پاشیدن خاک به چشم مردم و آشفته ساختن اوضاع ، راهی برای فرار از دامی که در آن گرفتار شده بیابد و در این مسیر از ارتکاب هیچ جنایت و پستی ابا ندارد.

جنبش سبز در مرحله ای حساس قرار دارد و باید با هوشیاری رفتار کودتاگران را ارزیابی کرد. مهم این است که حامیان جنبش سبز اکثریت جامعه را تشکیل می دهند و نیروهای کودتا در اقلیت اند. جنبش سبز بلوغ و فرهیختگی خود را نشان داده و همواره باعث رسوایی و بی آبرویی بیشتر نظام حاکم شده است.

مدارای جنبش سبز و تحمل پذیری آن، آشکارا گرگ های قدرت طلب رژیم را به جان هم انداخته و آتش کینه و نفرت را بین آنها شعله ور ساخته است . اما این همه نباید باعث راحتی خیال باشد. باید آماده برخورد با پدیده های ناگهانی و رفتارهای پیش بینی نشده علی خامنه ای و برخی هوادارانش در برابر جنبش سبز بود.

آماده مواجهه با رویداد های ویژه

تاکید میرحسین موسوی بر تشکیل شبکه های اجتماعی ناظر به چنین روزهایی است. باید با به روز کردن فعالیت های اجتماعی در فضای مجازی و بازبینی هسته های شناخته شده فعال در محله ها و شهرها ، آماده مواجهه با رویداد های ویژه باشیم .

در صورت وقوع شرایط بحرانی همین شبکه های اجتماعی و پیوستگی محلات و آمادگی های قبلی است که می تواند جوابگوی شرایط اضطراری حتا در سطح ملی باشد.

این شبکه ها بویژه در محله ها و مناطق شهری باید نحوه ارتباطات خود را تحت هر شرایطی حفظ کنند و پیش بینی های لازم را در برخورد با موقعیت های پیش بینی نشده را صورت داده باشند.

محاصره رهبران جنبش

در شرایط فعلی ممکن است محاصره رهبران جنبش را تا جایی افزایش دهند که برای فعالان سبز به یک امر عادی مبدل شود و پس از آن نیز به مرور نسبت به احضار یا جلب و محاکمه سران جنبش اقدام گردد. بدیهی است که جنبش سبز ماهیتا وابستگی مطلق به هیچ شخص یا گروهی ندارد ، اما تلاش برای بی تفاوت سازی بدنه جنبش نسبت به سرنوشت رهبران آن هم پذیرفتنی نیست و نباید اجازه داد که قدم به قدم و هر روز گستاخانه تر از قبل ارتباط میان رهبران جنبش با مردم را قطع کنند.

هوشیار و آماده باید بود. شاید آنچه را بتوان به عنوان نقطه عطف جنبش نام برد در راه باشد.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

برگرفته از:
جمهوریت

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید