رفتن به محتوای اصلی

مراسم 22 بهمن کاملا امنیتی بود ؛ طرفدران رفسنجانی دستگیر شدند

مراسم 22 بهمن کاملا امنیتی بود ؛ طرفدران رفسنجانی دستگیر شدند

بازداشت شدگان که پوسترهایی در حمایت از حسن روحانی و با امضای «جوانان اصلاح طلب» در دست داشتند، صبح امروز در حوالی مترو توحید بازداشت و به کلانتری منتقل شدند.

این بازداشت ها در حالی صورت می گیرد که تمام مسئولان کشور و رسانه ها نه تنها طی روزهای گذشته بلکه در تمام ۳۵ سال گذشته برای تشویق هرچه تمامتر مردم به شرکت در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن تلاش کرده اند.

کلمه ـ بازداشت شدگان که پوسترهایی در حمایت از حسن روحانی و با امضای «جوانان اصلاح طلب» در دست داشتند، صبح امروز در حوالی مترو توحید بازداشت و به کلانتری منتقل شدند.

این بازداشت ها در حالی صورت می گیرد که تمام مسئولان کشور و رسانه ها نه تنها طی روزهای گذشته بلکه در تمام ۳۵ سال گذشته برای تشویق هرچه تمامتر مردم به شرکت در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن تلاش کرده اند.

مهدی جعفری، مهدی منظمی، حنظله هدایتی، محمد رمضان زاده از جمله ی این بازداشت شدگان هستند.

جوانان اصلاح طلب پیش از این اعلام کرده بودند که در حمایت از دعوت رئیس جمهور منتخب ملت ایران و سیدمحمد خاتمی و دیگر گروه ها و احزاب اصلاح طلب در مخالفت با انحصارطلبی و افراطی گری و پیگیری مطالبات اصلاح طلبانه ی مردم ایران در راهپیمایی بیست و دو بهمن امسال شرکت خواهند کرد.

همچنین مهدی خزعلی در صفحه ی فیس بوک خود خبر از فضای امنیتی در مراسم راهپیمایی امروز داده و اعلام کرده که ۷ تن از اعضای سرای قلم بازداشت شده اند:

نیروهای امنیتی به کمترین بهانه ای مبادرت به دستگیری جوانان می کردند!

حکومت لباس شخصی ها چشم گیر بود و هر کس پیراهن سبز به تن داشت راهی مینی بوس های مستقر در حاشیه راهپیمایی می شد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی از خیابان دکتر قریب به راهپیمایان پیوست و با شعار “درود بر هاشمی ، سلام بر روحانی ” مردم استقبال شد و گروهی نیروهای امنیتی با شعار “مرگ بر ضد ولایت فقیه” از او استقبال کردند و پس از رفتن آیت الله هاشمی همین نیروهایی که شعار مرگ بر ضد ولایت فقیه می دادند، به دور مردمی که از او استقبال کرده بودند، حلقه زده وجمع کثیری را دستگیر کردند! دستگیر شدگان به کلانتری ستارخان و فلسطین منتقل شدند.

در میان دستگیر شدگان هفت تن از اعضای سرای قلم نیز هستند که تنها جرم آنها حمایت از هاشمی و رئیس جمهور منتخب است.

انتظار ما از هاشمی و رئیس جمهور این است که سریعاً نسبت به این تندروی ها واکنش نشان دهند!

۲۲ بهمن روز وحدت ملی و همدلی است، نباید با این تندروی ها در کام مردم تلخ شود…!

جالب است بدانید که کسانی با عکس احمدی نژاد آزادانه می گشتند و تنها عکس هاشمی و روحانی ممنوع بود و هر کس عکس روحانی داشت بازداشت می شد.

وفور عکس هایی با کیفیت بالا و روی کارتن پلاست با هزینه ارگان های دولتی، حکایت از اسراف و تبذیر در تولید عکس و پوستر مسئولین در این وانفسایی داشت که مردم برای یک شانه تخم مرغ و کمی روغن و برنج و … جان باختند…
انصاف نيوز - صبح امروز (سه شنبه) ۱۲ نفر توسط چند نفر با لباس شخصی از ادامه ی راهپيمايی در سالگرد پيروزی انقلاب در ۲۲ بهمن ماه باز داشته شده اند؛ اينکه توقيف آنها بازداشت از سوی نهادی قانونی بوده يا خير هنوز مشخص نيست.

***

به گزارش خبرنگار انصاف نيوز، اين جوانان در حوالی ميدان توحيد تهران و در حالی که تازه به جمع راهپيمايی پيوسته بودند با ممانعت مواجه شدند؛ در حالی که پوسترهايی با تصوير سيدمحمد خاتمی، حسن روحانی و هاشمی رفسنجانی در دست داشتند. منابع خبری نزديک به اين جوانان می گويند که برخورد با آنها به خاطر حمل اين پوسترها بوده است.

تا لحظه ی انتشار خبر، هيچ نهادی در اين باره توضيحی نداده است.

آقای روحانی انگیزه انقلاب را "سرنگونی رژیم کودتایی و پایان بخشیدن به مداخلات نابجا و غلط آمریکا" دانست و گفت که رژیم سابق ایران به مردم آزادی بیان و آزادی رای نمی‌داد. وی افزود که "مردم با انقلاب خود می‌خواستند که کشور با رای و نظر آنان اداره شود."

رئیس جمهوری ایران در مورد انتخابات ریاست جمهوری سال جاری گفت که "۲۴ خرداد نشان داد مردم به نظام خود پایبند هستند" و افزود که پیام دیگر این انتخابات این بود که"به دنیا اعلام کنند از دولتی حمایت می‌کنند که در مسیر عقلانیت و تدبیر و با مشی اعتدالی امید را زنده کرد و راه پیشرفت را از طریق توسعه و توان داخلی در کنار تعامل سازنده با جهان ادامه می‌دهد."

حسن روحانی گفت که دولت او به تعامل با سایر قوا متعهد و در پی مدیریت منسجم است و در اشاره به تبلیغات مخالفان دولت خود افزود "علت اینکه برخی به ناروا و نادرست هر روز خبر استعفای مسئولان یا اختلاف میان آنان را شایع می‌کنند، به خاطر این است که می‌بینند امروز یک مدیریت منسجم در کشور وجود دارد."

Image removed.

راهپیمایی سنتی سالگرد انقلاب در تهران و نقاط دیگر ایران برگزار شد

آقای روحانی گفت که دولت او طی شش ماه گذشته توانسته است تورم را از ۴۳ درصد به ۳۵ درصد کاهش دهد و خواهد کوشید این نرخ در سال آینده به ۲۵ درصد کاهش یابد.

به گفته او، دولت در نظر دارد رشد اقتصادی منهای پنج و هشت دهم درصد در سال گذشته را به نرخ رشد صفر درصد در سال آینده برساند و افزود: "تا پایان سال جاری هم ممکن است در این زمینه به منفی هفت دهم درصد برسیم که این برای دولت یک افتخار بزرگ است." آقای روحانی وعده داد که دولت اقدامات موثری در زمینه اینترنت و شبکه ملی اطلاعات صورت دهد و از جوانان خواست منتظر تحولاتی مثبت در این زمینه باشند.

مذاکرات هسته‌ای و سیاست خارجی

حسن روحانی در مورد مذاکرات هسته‌ای جمهوری اسلامی گفت که "همه بدانند که مذاکره ما با کشورهای ۱+۵ از سر عزتمندی، حکمت و در چارچوب عزت ملی و در مسیر آرمان‌خواهی ملت ایران است."

وی این مذاکرات را "آزمایش تاریخی برای اروپا و آمریکا دانست" و گفت: "اگر در مذاکرات در چارچوب حقوق ملت ایران، قانون، احترام مشترک و تعامل حرکت کنند، از طرف ملت ایران، پاسخ مثبت خواهند شنید اما اگر بخواهند شیوه نادرست گذشته را تکرار کنند، باید متوجه باشند که به ضرر منطقه، ملت خود و ثبات جهان قدم برداشته‌اند و روشن می‌شود که تمام اتهامات آنها در طول این سال‌ها علیه ایران ناروا بوده است."

Image removed.

به گفته روحانی مذاکرات هسته‌ای "از سر عزتمندی، حکمت و در چارچوب عزت ملی و در مسیر آرمان خواهی ملت ایران بوده است"

رئیس جمهوری ایران بدون نام بردن از کشوری خاص، اظهارات برخی مقامات خارجی را یادآور شد که در عین تاکید بر تلاش برای حل بحران هسته‌ای ایران از راه مذاکرات دیپلماتیک، گفته‌اند در صورت عدم همکاری ایران، سایر گزینه‌ها را کنار نگذاشته‌اند. معمولا منظور از سایر گزینه‌ها، اقدام نظامی علیه مراکز هسته‌ای جمهوری اسلامی است.

آقای روحانی گفت: "اگر کسانی در توهم هستند که بر روی میز آنها، تهدید علیه ملت ایران است، نیاز به عینک جدیدی دارند زیرا روی هیچ میزی در جهان تهدید نظامی علیه ملت ایران وجود ندارد."

وی گفت که "حرکت ملت ایران به سمت فن‌آوری هسته‌ای دایمی خواهد بود و غرب به خوبی فهمیده است که راه تحریم نادرست است زیرا ملت ایران از تهدید و تحریم هراسی نداشته و نخواهد داشت."

برخی منابع غربی گفته‌اند که تحریم‌های شدید اقتصادی علیه ایران باعث شد تا جمهوری اسلامی با مذاکرات جدی برای حل و فصل پرونده هسته‌ای خود موافقت کند.

رئیس جمهوری ایران کاهش برخی تحریم‌ها بر اساس توافق ژنو را یادآور شد و گفت: "ما اولین ضربه را بر تحریم‌های غیرقانونی وارد کردیم و در زمینه بیمه، کشتیرانی، امور بانکی، غذایی، دارویی و پتروشیمی ضربه محکمی بر تحریم‌ها زده شد." طبق توافق مقدماتی ژنو، کشورهای غربی در برابر توقف برخی برنامه‌های اتمی جمهوری اسلامی، از تشدید تحریم‌های اقتصادی خودداری ورزیده و به ایران اجازه داده‌اند بخشی از عواید صادراتی خود را برای خرید اقلام اساسی به کار ببرد.

حسن روحانی همچنین گفت که سیاست خارجی جناحی و حزبی نیست و "همه باید در راستای منافع مردم و زیر نظر پرچم‌ دار واحد، یعنی مقام معظم رهبری حرکت کنیم."



به گزارش رسانه‌های خبری ایران، روز سه شنبه، ۲۲ بهمن (۱۱ فوریه)، راهپیمایی سالگرد انقلاب از ساعت ۹ به وقت محلی در تهران آغاز شده و شماری از مقامات حکومتی و گروه‌هایی از مردم به سوی میدان آزادی - محل برگزاری مراسم سخنرانی روز ۲۲ بهمن - راهپیمایی می‌کنند.

مانند سال‌های گذشته، برای شرکت کنندگان در مراسم سخنرانی در تهران ده مسیر در نظر گرفته شده که از نقاط مختلف شهر به میدان آزادی (شهیاد سابق) ختم می شود. سازمان رادیو و تلویزیون دولتی جمهوری اسلامی به طور مستقیم گزارش‌هایی را از این راهپیمایی پخش می‌کند.

از چند روز پیش، رسانه‌های همگانی جمهوری اسلامی مطابق معمول سال‌های دیگر، با پخش برنامه‌های ویژه و اطلاعیه‌های مقامات و روحانیون و سازمان‌های مختلف حکومتی از مردم می‌خواستند به طور گسترده در این راهپیمایی‌ها شرکت کنند.

به گزارش رسانه‌های داخلی، راهپیمایان پلاکاردهایی حاوی شعارهایی در حمایت از جمهوری اسلامی و علیه مخالفان حکومت در دست دارند و از جمله شعارهای اصلی آنان، محکوم کردن ایالات متحده و دشمن دانستن آن کشور است.

معمولا رئیسان جمهوری ایران سخنرانان اصلی مراسم ۲۲ بهمن هستند و در مراسم امسال هم حسن روحانی پس از گردآمدن راهپیمایان در میدان آزادی، سخنرانی خواهد کرد.

ایرنا - خبرگزار دولتی جمهوری اسلامی - گفته است که یکصد و هفتاد خبرنگار از رسانه‌های خارجی برای پوشش مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن اجازه ورود به ایران را دریافت کرده و به تهران آمده‌اند.

شرکت خاتمی

Image removed.

محمد خاتمی همراه با سایر رهبران جناح اصلاح طلب هدف حمله مخالفان این جناح قرار داشته است

براساس این گزارش، بیشترین تعداد گزارشگر برای این منظور از تونس به ایران اعزام شده و پس از آن، رسانه‌ها و خبرگزاری‌های فرانسوی، ژاپنی و آمریکایی بیشترین تعداد گزارشگر را به ایران فرستاده‌اند.

ایرنا گفته است که اقدامات "دولت تدبیر و امید" در زمینه‌‌های داخلی و خارجی از جمله دستیابی به توافق ژنو، حضور حسن روحانی در مجمع سازمان ملل و سخنرانی در اجلاس داووس در سوئیس و سفرهای متعدد مقامات خارجی به ایران توجه بیشتری را به مراسم سالگرد انقلاب در سال جاری جلب کرده است.

مشخص نیست که آیا مجوز گزارشگران خارجی در زمان اقامت در ایران منحصر به پوشش مراسم دولتی سالگرد انقلاب است یا اینکه امکان دیدار از مناطق و ملاقات با افراد غیردولتی نیز به آنان داده شده است.

ایرنا در خبری دیگر تحت عنوان "حضور محمد خاتمی در ۲۲ بهمن برای برخی سوژه شد" نوشته است که در حالیکه حسن روحانی در گفتگوی زنده تلویزیونی خواستار شرکت همه گروه‌ها و احزاب سیاسی با سلیقه‌های مختلف در راهپپیمایی ۲۲ بهمن شده بود، در روزهای اخیر "عده‌ای تحرکاتی را برای جلوگیری از حضور برخی افراد صاحب نام و گروه‌های مردمی آغاز کرده‌اند."

این خبرگزاری می‌افزاید که این افراد با در دست داشتن میکروفن خبرنگاری به همراه فیلمبرداران با مردم در خیابان‌ها مصاحبه کرده و از آنان می‌پرسیدند که آیا محمد خاتمی "بدون آنکه عذرخواهی کند حق دارد در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت نماید؟" از زمان اعتراض به نتیجه بحث برانگیز انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری، محمد خاتمی، به عنوان یکی از فعالان برجسته جناح موسوم به اصلاح طلب، هدف حمله و انتقاد شدید مخالفان این جناح قرار داشته است.

براساس این گزارش، اقدام این افراد واکنش تند روزنامه جمهوری اسلامی را برانگیخته که نوشته است کسی حق ندارد در مورد شرکت در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن برای دیگران محدودیت ایجاد کند و چنین اقدامی "یک حرکت انحرافی است که باید با عوامل آن برخورد شود."

مشخص نیست که آیا آقای خاتمی در راهپیمایی حضور خواهد داشت و در چنین صورتی، چه نوع برخوردی با او صورت خواهد گرفت. پیشتر، رسانه‌های خبری گفته بودند که رئیسان سه قوه، رئیس مجمع تشخیص مصلحت و رئیس مجلس خبرگان در این مراسم حضور خواهند یافت.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

برگرفته از:
B BC

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید