رفتن به محتوای اصلی

آمریکا ۶ فرمانده سایبری سپاه و شبکه‌ حامی برنامه‌های موشکی و پهپادی ایران را تحریم کرد

آمریکا ۶ فرمانده سایبری سپاه و شبکه‌ حامی برنامه‌های موشکی و پهپادی ایران را تحریم کرد

آمریکا شبکه تدارکات فراملی حامی برنامه‌های موشک‌های بالستیک و پهپاد ایران را تحریم کرد. تحریم‌های جدید چند شرکت از جمله یک شرکت تامین مالی نیروی قدس سپاه پاسداران ایران را نیز در برمی‌گیرد.

مطابق اطلاعیه دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا، شش عضو ارشد فرماندهی سایبری-الکترونیکی سپاه پاسداران و پنج شرکت مستقر در ایران و هنگ کنگ در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته‌اند.

حمیدرضا لشگریان، رئیس فرماندهی سایبری-الکترونیکی سپاه و از اعضای نیروی قدس سپاه و حمید همایونفال، مهدی لشگریان، میلاد منصوری، محمدامین صابریان، محمد باقر شیرین‌کار، که همه از اعضای ارشد فرماندهی سایبری-الکترونیکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران هستند در فهرست این تحریم‌ها قرار گرفتند.

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه داری آمریکا، حملات سایبری ایران را برای زیرساخت‌های حیاتی آمریکا «خطرناک» توصیف کرد و گفت کشورش این فعالیت‌ها را تحمل نمی‌کند و با استفاده از تمامی ابزارهای خود عاملان حملاتی از این دست را پاسخگو خواهد کرد.

شرکت‌های صوری مستقر در هنگ کنگ

Image removed.

 

یکی از شرکت‌هایی که در هنگ کنگ مستقر است و مشمول تحریم‌ها قرار گرفت در تهیه قراردادها و فروش صدها میلیون دلار کالاهای ایرانی برای مقام‌های نیروی قدس سپاه پاسداران نقش دارد

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا یک شبکه کلیدی خرید تامین‌کنندگان فعال در زمینه مواد و فناوری حساس برای برنامه‌های موشک بالستیک و پهپادهای بدون سرنشین ایران را تحریم کرد از جمله پهپاد سری «شاهد» را که در مرکز تحقیقات صنایع هوایی شاهد ایران تولید می‌شود.

چهار شرکت مستقر در ایران و هنگ‌کنگ که امروز هدف تحریم‌های ایالات متحده قرار گرفته‌اند، به‌ عنوان نهادهای تدارکاتی مخفی برای شرکت تحت نظارت حامد دهقان و شرکت «پیشتازان کاوش گستر بشرا» معرفی شده‌اند که فعالانه در حمایت از چندین سازمان نظامی ایران از جمله سپاه پاسداران مشارکت دارند.

از جمله شرکت نارین سپهر مبین ایساتیس که با عنوان شرکت با مسئولیت محدود پیشتازان صنعت پرواز صدرا نیز شناخته می‌شود در فهرست تحریم‌های تازه آمریکا قرار گرفته است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا همچنین یک شرکت صوری مستقر در هنگ کنگ را تحریم کرده است که در فروش صدها میلیون دلار کالاهای ایرانی به نفع سپاه پاسداران و نیروی قدس آن فعالیت دارد.

یک شرکت چینی مستقر در هنگ‌کنگ نیز تحریم شده است که در تهیه قراردادها و فروش صدها میلیون دلار کالاهای ایرانی برای مقام‌های نیروی قدس سپاه پاسداران از جمله رستم قاسمی، وزیر اسبق نفت فعالیت می‌کرد. آقای قاسمی سال گذشته بعد از یک دوره بیماری در تهران درگذشت.

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی، گفت: «تکثیر مستمر تسلیحات متعارف پیشرفته ایران، از جمله پهپادها و موشک‌هایی که سربازان آمریکایی را هدف قرار می‌دهند، همچنان تهدیدی حیاتی برای ثبات منطقه است.»

آقای نلسون ادامه داد: «ما برای ایجاد اختلال در شبکه‌های خرید غیرقانونی که قطعات این سیستم‌های تسلیحاتی را تامین می‌کنند و همچنین کسانی که به دنبال صادرات این سلاح‌ها به گروه‌های نیابتی تروریست هستند، از مجموعه کامل امکانات و ابزارهای خود استفاده خواهیم کرد.»

«شرکت بین‌اللملی تجاری اف.آی» یک شرکت صوری ثبت شده در هنگ کنگ است که برای شرکت «پیشتازان کاوش گستر بشرا»، موتورهای پهپاد و کاربراتورهای غربی را تهیه می‌کند.

این شرکت، میلیون‌ها دلار تراکنش را از طریق سیستم مالی ایالات متحده انجام داده است که از سال ۲۰۲۱ ارسال یا دریافت تراکنش‌های بیش از ۱۶ میلیون دلار را شامل می‌شود.

تحریم‌های امروز بر اساس یک فرمان اجرایی در آمریکا انجام شد که اشاعه‌دهندگان سلاح‌های کشتار جمعی و وسایل ارسال آنها را هدف قرار می‌دهد و شناسایی افراد و نهادهای تحریم شده امروز براساس داده‌های کلیدی شبکه اجرای جرایم مالی وزارت خزانه داری ایالات متحده صورت گرفته است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

برگرفته از:
بی‌بی‌سی

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید