رفتن به محتوای اصلی

چه کسانی مانع احیای برجام و ورود واکسن کووید به ایران شدند؟+ویدئو
31.05.2023 - 07:19

 

 همانطور که بارها در این صفحه نوشته ام، و منابع امریکایی و اروپایی نیز تایید کرده ا‌ند، فقط دو ماه پس از آغاز دولت آقای جو بایدن در پایان سال ۱۳۹۹، جمهوری اسلامی و آمریکا برای بازگشت به برجام توافق کرده بودند، که به گمان من اگر اجرا شده بود، شرایط کشور به کلی با آنچه که امروز هست متفاوت می بود. ولی‌ آقای خامنه‌ای و مجلس قلابی انقلابی‌ که او با احمد جنتی ساخته بود، مانع از اینکار شد.

در عین حال دولت آقای روحانی میلیون‌ها واکسن کووید را سفارش داده بود، که آماده تحویل بودند، ولی‌ به بهانه اینکه آن واکسن‌ها ساخته غرب بودند. مانع از ورود آنها شدند، و وقتی‌ هم که سرانجام واکسن وارد شد، بلافاصله مورد استفاده قرار نگرفتند تا این "افتخار" نصیب دولت بی‌ لیاقت رئیسی شود.

چند هزار نفر از هموطنان ما بخاطر جلوگیری از ورود واکسن جان خودرا از دست دادند؟ هزاران نفر. مسول آن فاجعه کیست؟ اظهر من الشمس است که مسول کیست.

اینها همه اثبات شده میباشد، و حدس و گمان یا ادعای بی‌ اساس نیستند، چون رسانه‌های غربی نیز آنها را گزارش داده بودند.

در ویدئو کلیپ زیر آقای روحانی همین هارا بطور روشن شرح میدهند:

"و من خدا شاهده، همیشه در ذهنم این بود که در دولت جدید شرایط و وضع یک کم بهتر از [دوران پایانی دولت روحانی] باشد. البته بر مبنای اینکه من فکر می‌کردم مساله برجام را در اسفند ۱۳۹۹ یا فروردین ۱۴۰۰ تمام می‌کنیم، و واقعا این کار تمام شده بود، و حتی امتیازاتی را که ما میتوانستیم بگیریم، وقتی‌ خدمت آقا [خامنه‌ای] گفتم، ایشون خیلی‌ خوشحال شد. یعنی‌ حتی گفتم تروریست بودن سپاه را میگیریم و لغو می‌‌کنیم، همچنین مساله تحریم دفتر رهبری، خود رهبری، نهاد‌های مربوط به رهبری، اینارو خواهیم گرفت، علاوه بر اینکه برجام [دوباره] اجرائی میشد. [خامنه‌ای] خیلی‌ خوشحال شد. بهر حال نشد [نگذاشتند]، و ما خیلی‌ تلاش کردیم که دولتی که میاد روی کار دچار مشکل بزرگ نباشد.

واکسن به اندازه کافی‌ آماده کردیم، البته ما یک رقم بسیار بالایی را [نیز] سفارش دادیم. همچنین شرایطی را فراهم آوردیم که بانک مرکزی شرایط خیلی‌ خوبی‌ را آماده کنه، یعنی‌ ۴۰۰،۰۰۰ میلیارد تومان، معادل این، ارز و اسکناس در اختیار این دولت گذاشتیم [در حالیکه رئیسی بارها ادعا کرده است که سال اول دولت او به پرداکژتن بدهی‌های دولت روحانی صرف شده!].

طرح‌هایی‌ که ما [انجام و] آماده کردیم، که اینها افتتاح کنند؛ طرح‌های ۹۰ درصدی [اجرا شده]، ۹۵ درصد، ۹۷ درصد، ۹۸ درصد، طرح‌های عظیم و بزرگی‌ که همه اینها ظرف چند ماه [تکمیل میشد]. یعنی‌ اگر دولت [ما] به جای مرداد [۱۴۰۰] ادامه پیدا میکرد، [تا] مثلا تا دی ماه [۱۴۰۰]، همه این طرح‌های بزرگ را افتتاح میکردیم. حالا چه طرح بزرگ راه آهن که از چابهار تا زاهدان، همینطور [از] ایرانشهر [و] خاش [رد میشد] تا زاهدان، افتتاح میشد؛ واقعا هیچ مشکلی‌ نداشت. طرح‌های بسیار بزرگی‌ که خود رهبری فرمودند استراتژیک‌ترین طرحه.

اون طرح گوره-جاسک که فاز اولش را افتتاح کردیم، عملیاتی شد؛ افتتاح کردیم؛ ۳۰۰،۰۰۰ بشکه نفت [در روز] همون جا [از دریای عمان در شرق تنگه هرمز] میتونند صادر کنند. [دولت رئیسی] تعطیلش کردند، اصلا درش را قفل کردند. آب شرق کشور هم به سیرجان رسید، هم به اردکان رسیده، و هم آماده است برای اینکه حتی به طرف اصفهان لوله کشی‌ بشه...."

جالب است که سال گذشته روزنامه "ایران" که حال در کنترل دولت رئیسی است، ادعا کرد که طرح گوره-جاسک به این دلیل تعطیل شده که نیاز به تعمیرات دارد!

این است وضع مملکت با حاکمیت یکدست و بی‌ لیاقت‌ترین دولت چند دهه گذشته.

واقعا #حیف_ایران

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.