رفتن به محتوای اصلی

آخرین وضعیت ابراهیم خلیل صدیقی همدانی، انتقال به انفرادی پس از اعتصاب غذا

آخرین وضعیت ابراهیم خلیل صدیقی همدانی، انتقال به انفرادی پس از اعتصاب غذا
تهیه و تنظیم:
کانون حقوق بشر ایران

زندانی سیاسی ابراهیم خلیل صدیقی همدانی پس از اعتصاب غذا در اعتراض به عدم انتقال فرزندش به انفرادی منتقل شد

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، روز چهارشنبه ۱۳ دی ماه ۱۴۰۲، زندانی سیاسی ابراهیم خلیل صدیقی همدانی، ۶۵ ساله و مبتلا به دیابت در شرایط وخیمی در زندان خوی محبوس است. او مبتلا به بیماری های مختلف از جمله دیابت است. وضعیت جسمی او به حدی وخیم است که چندی پیش به دلیل شدت بیماری دو انگشت پایش را قطع کرده اند.

به گزارش منبع موثق، این زندانی سیاسی توان تحمل زندان را ندارد. او نیازمند به کمک فرزندش برای انجام حداقل کارهای روزمره است. فرزند او سالار صدیقی همدانی هم اکنون در زندان سلماس محبوس است.

این منبع می افزاید: «ابراهیم خلیل صدیقی همدانی به دلیل شدت وضعیتش بارها دست به اعتصاب غذا زده تا فرزندش را به نزد او بیاورند و هر بار با وعده انتقال سالار اعتصابش را شکسته است. اما مسئولان زندان اهمیتی به بیماری و سلامت او نمی دهند. حال از روز ۱۱ دی ماه ۱۴۰۲، برای چندمین بار با خواسته انتقال فرزندش سالار صدیقی همدانی دست به اعتصاب غذا زده است. اما به جای پاسخگویی او را به سلول انفرادی منتقل کردند».

درباره ابراهیم خلیل صدیقی همدانی

زندانی سیاسی ابراهیم خلیل صدیقی همدانی در زندان خوی محکومیت ۱۹ ساله خود را می گذراند. زندانی سیاسی ابراهیم خلیل صدیقی همدانی ۶۳ساله، از شهروندان ارومیه و تاجر است. وی در سال۱۳۸۴ به اتهام همکاری با سازمان مجاهدین خلق بازداشت و در دادگاه به ۶سال حبس محکوم شد. آقای صدیقی همدانی پس از تحمل ۲سال از مدت محکومیت خود با استفاده از حق آزادی مشروط از زندان آزاد شد.

او مجددا در ۴اسفند۱۳۹۷ به همراه ۲فرزندش به نام‌های سالار و مریم (مهسا) توسط نیروهای امنیتی در ارومیه بازداشت شد. هر ۳نفر روز ۳اردیبهشت۱۳۹۸ پس از ۲ماه بازجویی در بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه به زندان مرکزی این شهر منتقل شدند.
مریم صدیقی همدانی، ۵اردیبهشت۱۳۹۸ با تودیع وثیقه ۲۵۰میلیون تومانی از زندان آزاد شد. اما ابراهیم خلیل و سالار، به بند روان درمانی زندان ارومیه منتقل شدند.

نخستین جلسه دادگاه ابراهیم خلیل صدیقی همدانی و سالار صدیقی همدانی روز ۲۷شهریور۱۳۹۸ در شعبه دوم دادگاه انقلاب ارومیه در حالی برگزار شد که از حق دسترسی به وکیل مدافع تعیینی محروم بودند. دادگاه در نهایت هر یک از آنها را به اتهام «عضویت در سازمان مجاهدین خلق ایران» به ۱۵سال حبس تعزیری و به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال حبس تعزیری محکوم کرد.

آنها همچنین توسط شعبه۳ دادگاه انقلاب ارومیه به اتهام «فیلمبرداری از مراکز نظامی» به ۳سال زندان دیگر محکوم شدند. در مجموع ابراهیم خلیل صدیقی همدانی به ۱۹سال زندان محکوم شد.این زندانی سیاسی بارها و بارها در اعتراض به بی عدالتی ها و فشارهای زندان دست به اعتصاب عذای اعتراضی زده است.

زندانی سیاسی سالار صدیقی همدانی فرزند ابراهیم خلیل، دانشجوی ۲۶ساله، اهل ارومیه است. او هم اکنون در زندان سلماس برخلاف اصل تفکیک جرائم محبوس است. او نیز همچون پدرش به ۱۹ سال زندان محکوم شده است. سالار صدیقی همدانی به همراه پدرش ابراهیم خلیل صدیقی همدانی، در آبان ماه ۱۴۰۰، از زندان مرکزی ارومیه به زندانهای مریوان و کامیاران منتقل و سپس از آنجا به زندانهای خوی و سلماس تبعید شدند.

روز شنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۱ بدنبال اعتراض زندانیان زندان کامیاران به شرایط طاقت فرسای زندان، نبود آب و ندادن مرخصی به آنها، زندانی سیاسی سالار صدیقی همدانی با اتهام برهم زدن نظم و امنیت زندان به زندان سلماس تبعید شد.

سالار صدیقی همدانی در زندان کمک کار پدر بود و رسیدگی به وی را انجام میداد. اما پس از جدا کردن این پدر و پسر از هم، پدر وی که بیماری دیابت دارد، در شرایط جسمی سختی است و نیاز به کمک فرزندش دارد.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید