رفتن به محتوای اصلی

دادگاه انقلاب ساری عرشیا تک‌دستان، معترض ۱۸ ساله را به اعدام محکوم کرد

دادگاه انقلاب ساری عرشیا تک‌دستان، معترض ۱۸ ساله را به اعدام محکوم کرد
آخرین اخبار جنبش انقلابی ایران

حمایت قهرمان کاراته جهان از رسول خادم: چقدر ما بی‌عاطفه شده‌ایم

 

بهمن عسگری، قهرمان کاراته جهان در واکنش به جلوگیری از ورود رسول خادم به زورخانه در قزوین در یک استوری نوشت: «چقدر ما بی‌عاطفه شده‌ایم. جایی که سالیان سال در آنجا بزرگ شده‌ای و زحمت کشیده‌ای… جلویت را بگیرند و ممانعت کنند که به زورخانه نروی»

تصویر

نیروهای امنیتی روز چهارشنبه در برخی محلات زاهدان ۱۰۴ نفر را بازداشت کردند

پایگاه خبری حال‌وش گزارش داد که نیروهای امنیتی و نظامی جمهوری اسلامی روز چهارشنبه به محلات مختلف زاهدان از جمله بازار مشترک، خیابان کوثر، بعثت و پارک کودک هجوم برده و دست‌کم ۱۰۴ نفر از شهروندان را بازداشت کرده‌اند.

تصویر

 

 

دادگاه انقلاب ساری عرشیا تک‌دستان، معترض ۱۸ ساله را به اعدام محکوم کرد

تصویر

 

 

 

 

صدای سمانه اصغری باشیم . سمانه را آزاد کنید.

 

سمانه اصغری دانشجوی مهندسی صنایع دانشگاه خوارزمی، ساعت ۹ صبح امروز سه‌شنبه ۱۹ مهرماه با هجوم نیروهای امنیتی در منزل خود در شهرری بازداشت شد. بنا به گزارش منتشرشده، مامورین که متشکل از ۶ نیروی لباس‌شخصی و یک مامور زن بودند خود را مامور اداره اب معرفی کرده و پس از ورود به خانه، وی را بازداشت و لپ‌تاپ و گوشی‌همراه این دانشجو را ضبط کردند.

تصویر

 

 

 

 

ژاسمین_حاج‌_میرزامحمدی، ۲۵ ساله دانش آموخته هنر دست به اعتصاب غذا زده است

تصویر

#ژاسمین_حاج‌_میرزامحمدی، ۲۵ ساله دانش آموخته هنر، گرایش سفال و سرامیک دانشگاه سوره، که در پی بازداشت در مراسم چهلم حدیث نجفی، در یک دادگاه فرمایشی مجازی(!!!) به ۵ سال حبس محکوم شد، از روز دوشنبه در زندان کچویی کرج دست به اعتصاب غذا زده است.

اتهام ژاسمین حاج میرزا محمدی داشتن پوستر #مهساامینی و شعاردادن بوده است.

ناتالی گولت، سناتور فرانسوی، کفالت سیاسی ژاسمین را پذیرفته است.

آرمیتا عباسی و دست‌کم ۱۴ زندانی در زندان کچویی از روز دوشنبه در اعتراض به عدم رسیدگی به وضعیت آنها دست به اعتصاب غذای خشک زده اند.

مریم سلیمیان هنرمندی بود که مورد تهدید قرار گرفته بود؛خودکشی کرد

 

 

تصویر

 

https://foundation.app/@MariamSalimian

مریم که ساکن اتریش بود برای ملاقات با خانواده اشبه ایران رفته بود که مورد تهدید رژیم اسلامی قرار گرفته بود پس از اینکه فردوگاه خمینی متوجه شد ممنوع الخروج شده است دست به خودکشی زد. او ماه ها منتظر دریافت ویزا از اطریش بود

مریم هنرمند بنامی بود و فیسبوک او در فیسبوک خود نوشته بود»

 

I am a digital and traditional painter who tries to show people's concerns mixed with my own mind.

Everything is done by me from the scratch. 

جایزه آزادی زن سیمون دوبوار در سال ۲۰۲۳ به زنان ایران تعلق گرفت

جایزه سیمون دوبوار در سال ۲۰۲۳ به زنان ایران تعلق گرفت. ‌در بیانیه این جایزه آمده است به یاد مهسا امینی، جایزه آزادی زنان سال ۲۰۲۳ این نهاد به زنان ایران تعلق می‌گیرد. ‌مراسم اهدای این جایزه قرار است در ۹ ژانویه، ۱۹ دی ماه در پاریس برگزار شود. هنوز مشخص نشده چه کسی به نمایندگی از زنان ایران این جایزه را دریافت خواهد کرد. ‌جایزه سیمون دوبوار در سال ۲۰۰۹ هم به کمپین یک میلیون امضای زنان ایران تعلق گرفت که سیمین بهبهانی آن را به نمایندگی از این کمپین دریافت کرد. ‌

Image removed.

 

زنان پیشرو اعتراضات سال ۱۴۰۱ بودند. زنان پیشرو اعتراضات سال ۱۴۰۱ بودند.
 

 

«جان الهام مدرسی، معترض زندانی در خطر است»

تصویر

منبعی نزدیک به خانواده الهام مدرسی،نقاش معترض و زندانی می‌گوید جان او در خطر است.

به گفته این منبع مسئولان زندان امکان تماس تلفنی را از خانم مدرسی گرفته‌اند و نیروهای امنیتی زندان او را در حالی که دو روز از آغاز اعتصاب غذایش می‌گذشته کتک زده‌اند تا اعتصاب غذایش را بشکند.

خانواده او به شدت نگرانی سلامتی الهام مدرسی هستند می‌گویند جان او در خطر است. به گفته خانواده خانم مدرسی، او از ۱۲ دیماه در زندان کچویی کرج اعتصاب غذای خشک کرده است. ‌الهام مدرسی در حالی اعتصاب غذای خشک کرده است که از یک نوع بیماری ژنتیکی کبد رنج می‌برد.

ادای احترام در جوانرود به برهان الیاسی از کشته‌شدگان اعتراضات اخیر

در این عکس که سه‌شنبه ۱۳ آبان در شبکه‌های اجتماعی بازنشر شد، چند کودک بر کرکره بسته مغازه الیاس برهانی گل‌های رز چسبانده‌اند. ‌در عکس دیگری هم چندین روحانی جلوی این مغازه یاد برهان الیاسی را زنده کردند.

برهان الیاسی، جوان ورزشکار ۲۲ ساله‌ای بود که در دهم دیماه هنگامی که شمار زیادی از مردم جوانرود چهلم کشته‌شده‌های این شهر را برگزار کردند با شلیک مستقیم نیروهای حکومت ایران کشته شد. ‌

 

امیر سالار مستاجر رحمانی  به اتهام آتش زدن عمدی یک مسجد به اعدام محکوم شده است.

تصویر

 

#امیرسالار_مستاجر_رحمانی جوان گیلک اهل #بندرانزلی که در ۱۰ دی ۱۴۰۱ بازداشت شده بود به اتهام " آتش زدن عمدی یک مسجد" به اعدام محکوم شده است .

فراگیر شدن اتهام های سنگین و بی اساس با هدف صدور احکام سنگین برای بازداشتی های گیلان و مازندران باعث ابراز نگرانی شده است.

حمیده زراعی نیز دست به اعتصاب غذا زده است

تصویر

 

حمیده زراعی، از بازداشت‌شدگان قیام که ۶۱ روز از بازداشتش می‌گذرد و هم اکنون در زندان کچویی کرج به سر می‌برد، در اعتراض به عدم رسیدگی به پرونده و طولانی شدن مدت زمان بازداشت خود دست به اعتصاب غذا زده است. #آرمیتا_عباسی و #الهام_مدرسی که آنان نیز در زندان کچویی محبوس هستند، با مطالبات مشابهی وارد اعتصاب غذا شدند. همچنین اخبار دیگری نیز از اعتصاب غذای دیگر هم‌بندی‌های آنان در این زندان با مطالباتی مشابه منتشر شده است. آنان اعلام کرده‌اند تا زمانی که دادستانی به خواسته‌هایشان رسیدگی کند و با آزادی آنان به قید وثیقه موافقت شود، به اعتصاب غذای خود ادامه خواهند داد.

زنده باد انقلاب زن زندگی آزادی

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید