رفتن به محتوای اصلی

سهند نورمحمدزاده متهم به «محاربه شده از طریق تخریب و ایجاد حریق در وسایل عمومی

سهند نورمحمدزاده متهم به «محاربه شده از طریق تخریب و ایجاد حریق در وسایل عمومی
آخرین اخبار جنبش انقلابی ایران

سهند نورمحمدزاده متهم به «محاربه شده از طریق تخریب و ایجاد حریق در وسایل عمومی

وکیل سهند نورمحمدزاده از محکومان اعتراضات اخیر، گفته «به شدت نسبت به نقض حکم اعدام امیدوار شده‌ایم».

به گزارش ایلنا، حامد احمدی با اشاره به آخرین وضعیت پرونده موکل خود گفته حکم به دیوان رفته و در حال بررسی است. نوع رفتار و استقبال از دفاعیات ما و حرف‌های ما که توسط قاضی محترم شنیده شد، امیدواری ما را بالغ بر ۹۰ درصد کرده است.

آقای احمدی در مورد زمان احتمالی اعلام نتیجه درخواست فرجام‌خواهی گفته روز گذشته در دیوان عالی کشور با قاضی پرونده صحبت کردم، به نظر می‌رسد هفته آینده خبر نقض حکم اعدام موکلم را بشنویم.

وکیل پرونده سهند نورمحمدزاده در پاسخ به این سوال که آیا مستندات جدیدی به دادگاه ارائه داده‌اید گفته «روز گذشته به همراه پدر آقای نورمحمدزاده به دیوان عالی کشور رفتیم، مستندات جدیدی ارائه دادیم، استشهادیه‌ای از افرادی که در آن روز و در آن واقعه حضور داشتند تهیه کردیم و آنها شهادت دادند که کسان دیگری نرده‌ها را کندند و شهادت می‌دهند که سهند این اقدام را انجام نداده است».

سهند نورمحمدزاده در ۱۶ آبان‌ماه به اتهام محاربه در شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران محاکمه و به اعدام محکوم شده است.

در کیفرخواست صادر شده برای سهند نورمحمدزاده فرزند جعفر متولد ۱۳۷۵ آمده است که او متهم به «محاربه شده از طریق تخریب و ایجاد حریق در وسایل عمومی به منظور اخلال در نظم و امنیت کشور و مقابله با حکومت اسلامی، اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور و اخلال در نظم و آسایش عمومی از طریق شرکت در تجمعات غیر قانونی.»

معترضان ایرانی از مراجعه به بیمارستان‌های هراس دارند

سرویس جهانی بی‌بی‌سی گزارشی در مورد هراس معترضان زخمی ایرانی از مراجعه به بیمارستان‌ها پخش کرده است.

در این گزارش آمده است که در حالیکه نفرات سپاه پاسداران گلوله جنگی و گلوله ساچمه‌‌ای علیه معترضان به کار می‌برند، بسیاری از مجروحان به شدت از بیمارستان‌ها دوری می‌کنند، زیرا گزارش‌ها حکایت از دستگیری افراد در بخش اورژانس دارد.

در ادامه برنامه آمده است که داوطلبانی با آموزش پزشکی اندک و حتی بدون آموزش پزشکی سعی می‌کنند این افراد را در خانه درمان کنند و در نتیجه، آمار قابل اعتمادی در مورد شمار کشته‌شدگان و زخمی‌های اعتراضات ضد حکومتی در دست نیست.

در این برنامه، مصاحبه با دو ایرانی که به شدت مجروح شده‌اند پخش شده که موفق شدند با فرار از شهرهای خود، برای درمان به کردستان عراق بروند.

یکی از آنها که دامپزشک است هنگام تلاش برای کمک به معترضان زخمی، خود هدف گلوله قرار گرفت.

وزیر خارجه آمریکا: مقامات ایران صدها مترض از جمله کودکان را کشته‌اند

آنتونی بیلنکن، وزیر خارجه آمریکا، در توییتی در مورد تحریم شمار دیگر از مقامات حکومتی ایران گفته است: «مقامات ایران صدها معترض مسالمت‌آمیز از جمله کودکان را کشته اند، احکام سختی از جمله مجازات اعدام در پی محاکمه‌های ساختگی صادر و هزاران نفر را بازداشت کرده اند».

وی افزوده است که «مقامات ایرانی و یک نهاد ایرانی مرتبط با این اقدامات سوء را تحریم می‌کنیم».

روز گذشته، آمریکا اعلام کرد که محمد جعفر منتظری، دادستان کل کشور، و چند تن از مقامات مسئول سرکوب معترضان ایرانی و یک تولید و تامین‌کننده تجهیزات ضد شورش نیروهای انتظامی حکومت ایران را به فهرست تحریم‌های خود افزوده است.

شهروندان و ساکنان آمریکا مجاز به معامله با افراد و نهاددهای تحریم شده نیستند و شهروندان و نهادهای دیگر کشورها نیز ممکن است در صورت معامله با تحریم‌شدگان در معرض مجازات قرار گیرند.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای با اعلام اسامی تحریم‌شدگان اخیر، گفت که این اقدام در واکنش به «سرکوب خشونت‌بار معترضان مسالمت‌آمیز در ایران و همچنین اعدام دو تن از معترضان بازداشتی و صدور احکام اعدام برای شمار دیگری از آنان» صورت گرفته است.

وزارت‌خارجه ایران از همدردی وزارت‌خارجه آمریکا با ایرانیان در شب یلدا به تندی انتقاد کرد

تصویر

وزارت خارجه ایران نسبت به بیانیه وزارت خارجه آمریکا و توییت سخنگوی آن در مورد شب یلدا واکنش خشم‌آلود نشان داده است.

شب گذشته، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در توییتی، متن بیانیه آن وزارتخانه را در مورد شب بلدا منتشر کرد که در آن، با یاآوری کشته‌شدگان و زندانیان اعتراضات جاری، از «جای خالی» آنان در شب یلدا ابراز تاثر شده است.

او گفت که که ایالات متحده همراه خانواده‌های ایرانی در شب یلدای امسال عزادار است.

به گزارش ایرانا، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران، در توئیتی در پاسخ به ا گفته است که«آمریکای حامی اغتشاش و تروریسم و اِعمال‌کننده تحریم و فشار حداکثری علیه ملت ایران، در شب یلدا برای ایرانیان اشک‌ تمساح میریزد!». مقامات و رسانه‌های حکومتی ایران در واکنش به انتقاد آمریکاییان از سرکوب اعتراضات جاری در ایران، تحریم‌های آمریکا علیه برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی را یادآور می‌شوند و آن را نقض حقوق بشر می‌دانند.

آنان معتقدند که به خاطر تحریم‌های هسته‌ای، آمریکا حق ندارد از معترضان ایرانی حمایت کند.

مقامات ایران همچنین اعتراضات جاری را «اغتشاش» خوانده و معترضان را به تروریسم متهم می‌کنند.

آقای کنعانی افزوده است: « متحدان و حامیان تروریست‌های شناسنامه‌دار، بهتر است دهان خود را ببندند و در شب یلدا برای حل بحران‌های متراکم مردم خود و کشورشان و رژیم صهیونیستی فکر کنند».

 

اجرای یک پرفورمنس در مقابل سفارت جمهوری اسلامی در کپنهاگ در شب یلدا

 

pic.twitter.com/G2uZSmKqUw

اینترنت رو قطع میکنی؟

با دیوارا که شدن دفتر مشق انقلابیا میخوای چکار کنی؟

تصویر

راهپیمایی مخالفان جمهوری اسلامی در پاریس

همزمان با شب یلدا، گروهی از ایرانیان مقیم پاریس شامگاه ۲۱ دسامبر با برگزاری یک راهپیمایی از میدان رپوبلیک از اعتراضات مردم در ایران حمایت کردند. این راهپیمایی برای «دفاع از مبارزات مردم در ایران» و از طرف مرکز هماهنگی گروه‌های چپ و فمینیست «روژا» برگزار شد.

آخرین آمار از اعتراضات اخیر تا امروز (۲۶ شهریور تا ۳۰ آذر ۱۴۰۱) بر مبنای اطلاعات دریافتی هرانا 

تصویر

 با توجه به سرعت تحولات در ایران و لزوم اطلاع رسانی شفاف، آخرین آمار از اعتراضات اخیر تا امروز (۲۶ شهریور تا ۳۰ آذر ۱۴۰۱) بر مبنای اطلاعات دریافتی هرانا به شرح ضمیمه ارائه می شود.

فرشته تابانیان وکیل مدافع معترضان به «سه ماه حبس محکوم شد»

فرزانه زیلابی وکیل دادگستری به کانال تلگرامی «امتداد» گفته است که فرشته تابانیان، وکیل، به سه ماه حبس محکوم شده است.

او گفت: «موکلم، فرشته تابانیان، وکیل برخی از متهمان امنیتی در وقایع اخیر از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب شهرستان ماهشهر به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به سه ماه حبس تعزیری محکوم شد. ما از این دادنامه تجدیدنظرخواهی می‌کنیم و امیدواریم که این حکم در دادگاه تجدیدنظر نقض شود.»

براساس این گزارش فرشته تابانیان از وکلای مرکز وکلای قوه قضائیه، وکالت تعدادی از متهمان اعتراضات آبان ۹۸، ماجرای نیزار ماهشهر و اعتراضات سال جاری را به عهده دارد.

او از جمله وکالت عباس دریس را به عهده دارد که یکی از معترضان آبان ۹۸ است که همان زمان دستگیر و در دادگاهی در ماهشهر به اعدام محکوم شد.

او اخیرا به مناسبت روز جهانی «شهرها برای زندگی» که به لغو مجازات اعدام اختصاص دارد، در توییتی نوشت که بسیاری از حقوقدانان معتقدند، حکم اعدام باید لغو شود.

او گفت: «نه به اعدام یک مبحث حقوقی ست. بیشتر حقوقدان‌ها و حقوق‌خوان‌ها به دلایل زیادی معتقد هستند که حکم اعدام باید در مجازاتها لغو شود»

رقص به یاد خدانور بر بستر ترک خورده هامون

‌این نماهنگ را هنرمندان ایرانی از سیستان و بلوچستان و جامین در سوئد به یاد خدانور لجه‌ای برای پخش در برنامه شب یلدای بی‌بی‌سی خلق کرده‌اند.آهنگ آن برگرفته از آهنگیست که خدانور با آن در یک عروسی رقصید و تصاویرش را بسیاری در شبکه‌های اجتماعی بازنشر کردند.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید