رفتن به محتوای اصلی

لوح یاد بود 30 هزاراعدامی ربطی به شهرداری استهکلم - سوئد ندارد
09.05.2022 - 16:11

اخیرا عکسی از لوح یاد بود  30 هزاراعدامی قتل عام زندانیان سیاسی در در پارک « پیپرشکا مورنس پارک » که یک پارک شخصی است و زیر نظر گروه یا شرکت معاشرتی  (آرلا کولدینو -اوردن )   قرار دارد ، نصب شده است که  ارتباطی به شهرداری استکهلم ندارد . این موضوع مورد بحث در شبکه های اجتماعی شده بود اولا آیا واقعا این لوحه واقعا مربوط به  شهر داری استهکلم سوئداست ؟ اگر هست این آماز 30000 اعدامی را از کدام منبع گرفته  است . این موضوع مورد بحث در شبکه های اجتماعی صورت گرفت  که بر اساس آماری که  حسینعلی منتظری در کتاب خاطرات خود، اظهار می‌کند که طبق گزارش‌هایی که به او داده‌اند حدود ۲۸۰۰ یا ۳۸۰۰ نفر را اعدام کرده‌اند.
کامل‌ترین لیست این زمینه لیست سایت عصر نو است که از جمع تمامی لیست‌های یادشده حاصل شده‌است. این لیست که به همت ب. آزاده و ب. آذرکلاه جمع‌آوری شده جمعاً شامل ۴۴۸۱ نفر است
اما سازمان مجاهدین تعداد اعدام شدگان کشتار دو ماهه 67 را 30000 نفر اعلام کرده است .

 

 ترجمه این لوح  که در زیر می اید متعلق به مجاهدین می باشد و هیج ربطی به شهرداری استهکلم  ندارد . این موضوع را خبرنگار ویژه ایرانگلوبال در شهر استهکلم مورد بررسی و  نحقیق قرار داده  است که گزارش  آن را در زیر می خوانید

دوستان ساکن سوئد با پیگیر ی و در تماس  با مسئولین پارک متوجه شده اند که لوح 30000 اعدامی بدون اطلاع و بدون  اجازه صاحب پارک نصب شده بود وهیج ربطی به شهرداری استهکلم نداشته است و همانطور که در عکس زیر می بینید آکنون لوح برداشته شده است: 

« یادبود قتل عام  ۳۰۰۰۰ زندانیان سیاسی در ایران سال ۱۹۸۸ »

تابستان سال ۱۹۸۸ رژیم خمینی در طول چند هفته ۳۰۰۰۰ از زندانیان سیاسی را که ۹۰٪ آنها از سازمان مجاهدین  خلق بوده اند ، اعدام کرده است .
خمینی بالاترین مقام رهبری رژیم این فرمان فتوا  را صادر کرد که همه زندانیان مجاهدین که وفادار بوده اند اعدام شوند. بیشترین زندانیان یا قبلا حکم محکومیت خود را گرفته بودند و یا اینکه دوران محکومیت خود را گذرانده بودند و می بایست آزاد می شدند.
ابراهیم رئیسی،  رییس جمهوری فعلی رژیم ، یکی از اعضای کمیته اعدام بود که محکومیت مرگ صادر کرده و زندانیان را بطور گروهی به سمت اجرای حکم اعدام می فرستاد .
حمید نوری یکی از مجریان این کشتار جمعی در دادگاه استکهلم در فاصله زمانی ۱۰٫۸ -۲۰۲۱ تا سوم ماه مای ۲۰۲۲  متهم شده است .خانواده های قربانیان و همه کسانی که به دنبال دادخواهی هستند در محل پیپرشکا خارج دادگاه استکهلم در طول این مدت جمع می شده اند.
ما امیدواریم بانیان اصلی کشتار مردم بتدریج در مقابل دادگاه قرار گیرند . ما هرگز پشتیبانی و دوستی مردم سوئد در مراحل دادخواهی را  فراموش نمی کنیم
خانواده قربانیان و دادخواهان در رابطه با کشتار جمعی ۱۹۸۸

شایان ذکر است که  این لوحه  یادبود قربانیان قتل عام زندانیان سیاسی سال 1367  در محلی روبروی دادگاه استکهلم در پارک « پیپرشکا مورنس پارک » که یک پارک شخصی است و زیر نظر گروه یا شرکت معاشرتی  (آرلا کولدینو -اوردن )   قرار دارد ، نصب شده است .این ارتباطی به شهرداری استکهلم ندارد و باید قویا تکذیب شود . پخش و شایع اینکه شهرداری استکهلم چنین کاری کرده است به اعتبار داد خواهان آسیب می رساند .

 

در زیر عکس های  پارک « پیپرشکا مورنس پارک » که یک پارک شخصی است و زیر نظر گروه یا شرکت معاشرتی  (آرلا کولدینو -اوردن )   قرار دارد را نشان می دهد

 https://www.piperskamuren.se/historia-park

 

 https://sv.wikipedia.org/wiki/Coldinuorden

 

متن  عکس زیر   که در شیکه های اجتماعی بنام شهر داری استهکلم عنوان شده بود ؛ صحت ندارد:

تصویر

وقتی تیتر این لوح یاد بود "کشتار زندانیان سیاسی در سال ۶۷" است باید تعداد کشته شدگان، آنهم با استناد به دقیق ترین منبع، مربوط به همین واقعه باشد.

حالا مجاهدین هر آماری در مورد کشته های خود می خواهند اعلام کنند خود دانند. آنها حتی اگر کشته شدگان فروغ جاویدان را هم حساب کرده باشند باز فکر نمی کنم به ۳۰ هزار نفر برسد.

اما شوربختانه با توجه به فرهنگ بزرگنمایی، دروغ و مصادره جا افتاده در این تشکیلات چنین اعمالی از طرف آنها جای تعجب ندارد.

مشکل اینجاست که این سازمان احتمالا در طول یکی دو سال اخیر برای مصادره این دادگاه بنفع خود برنامه ریزی نموده و در تماس هایی که با مسئولین شهر استکهلم‌ داشته با معرفی خود بعنوان نمایندگان "همه دادخواهان" به توافق رسیده و پیشنهاد متن لوح را ارائه کرده است.

آنها به مانند جمههوری اسلامی هیچ اهمیتی برای منافع ملی، حیثیت مردم ایران و دادخواهان دگراندیش قائل نبوده و اینکه چنین دروغی چه اندازه می تواند به اعتبار این دادگاه ضربه وارد کند حساسیت ندارند!

Freshteh Haghighatjoo

در سال 67 سی هزار زندانی اعدام نشدند. بر مبنای همه شواهد و اسناد بین سه تا پنج هزار زندانی اعدام شدند. تنها سازمان مجاهدین امار رجوی ساخته سی هزار را از همان سی سال پیش انتشار داده. شهرداری استکهلم موظف است توضیح دهد این امار سی هزار را از کجا اورده وگر نه باید از شهرداری بابت اطلاعات غلط شکایت کرد.دوستانی که در سوئد هستند باید اقدام کنند و جلو تحریف تاریخ توسط رجوی را بگیرند که فقط به نفع رژیم جمهوری اسلامی است.

البته دو سناریو متفاوت میتواند باشد. یا ملک انجا عمومی و در مالکیت شهرداری است که خیلی راحت میشود اعتراض کرد و انرا تغییر داد. و یا ملک انجا خصوصی است و سازمان مجاهدین با مالک خصوصی قرارداد بسته تا انرا انجا بگذارد و در این صورت بخاطر اطلاعات غلط ان میتوان شکایت کرد و جلو تبلیغ غلط را گرفت. چون زمین موزه است احتمالا ملک عمومی است و تغییر ان راحت تر است.

 

Mina Siegel

 من هیچ تعجبی نمیکنم که برنده این دادگاه مجاهدین باشند. کدام دادگاه یکهفته جلسات محاکمه را به یک شهر دیگر منتقل میکند که این دادگاه یکهفته در البانی در موزه ای مجاهدین ساخته اند برگزار شد؟ دقیق ترین امار را بنیاد برومند با اسم و ادرس اعلان کرد که ۲۲ هزار نفر برای تمال سالهای دهه شصت بود . حالا اینها لیست مجاهدین را اعلان میکنند!!! شرم ، شرم ، شرم!

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.