رفتن به محتوای اصلی

نوید خانجانی ، اندیشه ی دربند

نوید خانجانی ، اندیشه ی دربند

نوید خانجانی ۲۶ شش ساله که در سال ۸۶ از ورودش به دانشگاه جلوگیری می کنند چرا که بهایی ست و همین کافی ست در حکومت نایب امام زمان تا مجرم ترین باشی و حق نفس کشیدن را نیز از انسانی سلب کنند . 

همه کسانی که نوید را می شناسند در مورد شخصیت انسانی اش اتفاق دارند و یک نظر که مهربان و آرام و خونگرم و ماخوذ به حیا ٬ و از ادب سرشار ٬ حال این آدم باید مجرم باشد و در سیاه چاله های رژیمی که مدعی تبشیر کرامتی آسمانی ست اما خویش از آن عاری !
نوید خانجانی فعال مدنی و یکی از اعضای جمعیت مبارزه با تبعیض تحصیلی می باشد که به 12 سال زندان محکوم شده است .

این فعال حقوق بشر در اسفند 88 بازداشت شد و ۶۵ روز در بند دو الف زندان اوین که زیر نظر سپاه پاسداران است زندانی بود که از این مدت ۲۵ روز اول آن را در انفرادی و برای انجام مصاحبه تلویزیونی تحت فشار قرار داشت که در اردیبهشت ۸۹ با تودیع وثیقه یکصد میلیون تومانی آزاد گردید و در بهمن همان سال از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیرعباس به تحمل ۱۲ سال حبس تعزیری محکوم و طی ی حکمی نیز ممنوع خروج نیز گردید .

نوید خانجانی روز اول شهریور ۹۱ هنگامی‌ که به همراه ۳۴ نفر دیگر برای کمک به مردم زلزله‌زده به آذربایجان شتافته بود ، دستگیر شد. که چندی پیش هم اتهام توزیع نان کپک زده را بر این نازنین بستند ٬ وی ابتدا به زندان اوین و در روز ۱۹ شهریور به زندان رجایی‌شهر منتقل شد.

رسانه های جمهوری اسلامی بارها و بارها علیه این فرزند میهن و خانواده ی محترمشان دست به تخریب و توهین زده اند اما این نوید بود که بار این یاوه های حکومت ضد انسانی را تحمل و در راه هدفش آزادی اندیشه ی انسانی محکم ایستاد و اکنون نیز ایستاده است و به قول خودش هیچ گاه سنگر آزادیخواهی و حق طلبی  را ترک نخواهد کرد چرا که اندیشیدن حق ابتدایی ی انسان هاست .

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید