رفتن به محتوای اصلی

ژانویه 2012

ناطق نوری برای خامنه ای نطق کرد یا برای پادشاه عربستان ؟

اگر صد سال پس از ظهور اسلام در شبه جزیره العرب نه از عدالت خبری شد ونه از برادری ،اما پس از سی وسه سال برقراری حکومت اسلامی ایران که در سایه انقلاب اسلامی ـ مردم خوش باور ایران را به کسب عدالت و رفاه ترغیب نمود ،نه اینکه هیچ آثاری از آن وعده ها نیست بلکه آسایش قبل از انقلاب نیز از میان رفته است.تنها چیزی که در سی وسه سال گذشته بوجود آمده است ، فقط جنگ ، زندان ، شکنجه و فقر بیچارگی مردم هست!

مصاحبه ویدوئویی ایران گلوبال با فریدون احمدی در باره سمینار اولاف پالمه

در روزهای 28 و 29 ژانویه نشستی با حضور تنی چند از صاحبنظران و دست اندرکاران اپوزیسیون ایران در هامبورگ تشکیل شد.
در این نشست که با هدف تبادل نظر، برای رسیدن به راهکارهای همکاری گسترده و تا حد ممکن فراگیر، میان دموکراسی خواهان ایران برای رسیدن به شرایط لازم برای برگزاری انتخابات آزاد با معیارهای بین المللی و استقرار یک نظام دموکراتیک تشکیل گردید شرکت کنندگان بدنبال بحث ها و گفتگوهای گسترده...

نبردم لذت عشقت

نبردم لذت عشقت ولی رنجش کشیدم در سکوت/
ازین عشقت همیشه شوری اشکم چشیدم در سکوت/
به خود گفتم فراموشت کنم یادت نباشم هیچ وقت/
زبان بی زبانم را ز ناچاری گزیدم در سکوت

جزئیات تکان دهندۀ شکنجه ورزشکار حسن آرمین که امروز سه شنبه اعدام شد

به گزارش “فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ” زندانی حسن (سیامک) آرمین صبح روز سه شنبه 11 بهمن ماه ساعت 04:30 در چهار راه طالقانی کرج به دار آویخته شد.او در حالی به دار آویخته شد که قادر به حرکت نبود و بر روی صندلی چرخدار قرار داشت. متن پیاده شده صدای زندانی حسن (سیامک) آرمین 33 ساله که در سال 1388 به دلیل رفتن مامورآگاهی زیر ماشینش دستگیر شد و وحشیانه مورد شکنجه های قرون وسطایی مامورین ولی فقیه قرار گرفت.

اصلاح طلبی مذهبی، آشفته‌تر از همیشه

پرسشی که پاسخی نیافته این است که اگر رژیم موجود اصلاح پذیر است چرا مجموعه‌ اصلاح طلبان برای اصلاح آن از درون اقدامی نمی کنند (مثل مشارکت در فرایندهای سیاسی جاری برای اصلاح آنها) و اگر اصلاح ناپذیر است چرا حتی آنهایی که در خارج کشور هستند به صراحت خواستار سقوط رژیم نمی شوند؟

فعالان اتحادیه‏ های کارگری را آزاد و احکام و محاکمه آنان را باطل اعلام کنید

دیده بان حقوق بشر امروز گفت که مقامات ایرانی باید ده‏ها فعال کارگری و اتحادیه‏های مستقل صنفی که به دلیل ابراز مسالمت آمیز حمایت از کارگران زندانی شده اند را فوراً آزاد کنند. دیده بان حقوق بشر افزود که ایران باید احکام افرادی را که صرفا به دلیل استفاده مسالمت آمیز از حق آزادی اجتماعات و گردهمایی‏ها محکوم شده‏اند لغو، و از محاکمه افرادی که به این دلایل در معرض پیگرد قرار دارند صرف نظر کند.