رفتن به محتوای اصلی

اوت 2011

سیدعلی: به جای ايران قبل از اسلام، بر ايران بعد از اسلام تاکيد شود

از دستاورد حمله اعراب به ایران،ایجاد قشری آخوند بوده است که پس از 1400 سال هنوز خود را با فرهنگ و دین عرب تعریف می کنند و نسبت به تجاوز اجدادشان به میهن ما، نه تنها شرمگین نبوده، بلکه بآن هم افتخار می کنند و توصیه می کنند که ایران را بعنوان کشوری که فرهنگ و تاریخ و فلسفه ش مورد تجاوز قرار گرفته مورد تاکید قرار گیرد.

از مبارزات مردم آذربایجان برای جلوگیری از مرگ دریاچه ارومیه حمایت کنیم!

«7 سال دیگر دریاچه ارومیه به شوره زاری به وسعت 4 هزار کیلومتر مربع تبدیل می شود که کم ترین پیامد آن، تغییر آب و هوای منطقه، پیشروی نمک به سمت اراضی کشاورزی و تخریب آن و خالی شدن صدها روستا ازسکنه است.» این گفته رییس پژوهشکده آرتمیای دانشگاه ارومیه، بیش از هر چیز نشان از عمق فاجعه ای دارد که آرام آرام یکی از زیباترین زیستبوم های کشور را به کام خود می کشد.

نيکلا سرکوزی می گوید اسرائیل طرح حمله به ایران را دارد+همراه با فیلم

به گزارش خبرگزاری فرانسه، نيکلا سرکوزی که در نشست با ديپلمات های فرانسوی صحبت می کرد، گفته است:«جاه طلبی برنامه اتمی نظامی و بالستيک (ايران) تهديد فزاينده ای را شکل داده است که احتمال دارد به حمله پيشگيرانه به تاسيسات ایران منجر شود که این می تواند بحران بزرگی را به وجود بياورد و فرانسه به هر قيمتی خواهان اجتناب از آن است.» رييس جمهوری فرانسه به طور مشخص نگفته است که احتمالا کدام کشور يا کشورها دست به حمله پيشگيرانه عليه تاسيسات هسته ای ايران خواهند ز

مرگ دریاچه ارومیه ازکجا آغاز شد؟

وقتی در آلمان از پیرمردی پرسیدم چرا اینقدر به سگ خود مهربانی می ورزی ؟ در پاسخم گفت : اگر انسانها ابتدا به طبیعت و جانواران احترام بگذارند ؛هرگز به جان یک و دیگر نخواهند افتاد وهیچ جنگی آغاز نخواهد شد.این جمله پس از بیست سال هنوز در گوشم آهنگ خوش نوائی دارد! این روزها که مبارزه جدی برای نجات دریاچه تاریخی ارومیه آغاز شده است ، هیچکس از آغاز فاجعه سخن می نمی گوید.کسی از دخالت ها وماجراجوئی های جمهوری اسلامی در امور طبیعی و محیط زیست حرفی نمی زند!

جایگاه جنبش دمکراسی‌خواهی در کجاست؟

آیا طرح حفظ این دریاچه و در نتیجه، هستی و موجودیت این سرزمین و مردمان آن، از اولویت خاصی برخوردار نیست؟ البته نباید فراموش کرد که این تنها دریاچه اورمیه نیست که خشک می‌شود بلکه کارون و زاینده‌رود و … هم در معرض خطر خشکی قرار دارند ولی درضمن نباید فراموش کرد که سیاست‌های خانمان‌برانداز حکومت اسلامی در خشک شدن این دریاچه نقش برجسته‌ای ایفا کرده و هنوز فرصت برای نجات آن باقی‌است و نباید آنرا از دست داد و حکومت اسلامی، بدون اعمال فشار، به فکر نجات این دریاچه نیست و به آن تن نمی‌دهد.

یـک لحظه فکر کنید، اگر آنها هم ...!؟

برای سقوط نظام جنایتکار جمهوری اسلامی مردم مبارز و ستمدیده ایران هم مانند مردم کشورهای تونس، مصر، لیبی، سوریه و ... بـاید وارد کارزار جنـگـی شونـد. دیکتاتورهایی از نوع خامنه ای و غیـره از روش مسالمت آمیـز هیـچ وحشت وهراسـی ندارنداز این رو جایشان امن و امان است حال با این تفـاسیر،بازهم بگوئید دیکتاتورها بایداز سرنوشت یکدیگر درس بـه گیـرنـد. مگـر قـذافـی از سـرنـوشت صـدام درس گرفت که بشارت اسد بـه خـواهـد از سـرنـوشت قذافی درس به گیرد و خـامنه ای از سرنـوشت حسنی مبارک یـا بـن علـی...

پرسیدنی‌است که جایگاه جنبش دمکراسی‌خواهی درحفظ موجودیت وهستی این سرزمین ومردمان آن درکجاست؟

به نظر من قیام مردم آذربایجان برای حفظ دریاچه اورمیه، تنها یک تظاهرات معمولی و حتی یک قیام معمولی برای حفظ محیط زیست نبود. تبدیل دریاچه اورمیه به یک کویر نمک، به معنی از بین رفتن امکان زیست برای میلیونها مردم ساکن آذربایجان و بخشی از کردستان است. به همین جهت این حرکت عمومی مردم آذربایجان علاوه بر حفظ محیط زیست، در چارچوب حفظ موجودیت و هستی تمام مردمان ساکن این سرزمین می‌گنجد. متاسفانه اپوزیسیون ایرانی هنوز این را به درستی درک نکرده و در این مورد عکس‌العمل لازم را از خود نشان نداده است.

خیزش برای کسب مطالبات انسانی هیچ مردمی نباید تنها بماند

بدرستی، بخشی از آزادیخواهان در نقاط مختلف کشور، از خیزش کلان شهرهای ارومیه و تبریر، برای نجات دریاچه از خشکیدن، در رسانه ها «حمایت کرده اند. ضرورت دارد این حمایتها در منطقه از سوی کردستان -که مسئله محیط زیست مشکل آنها هم هست ، گسترش یابد. محیط زیست آذربایجان هم برای منطقه و هم برای سرتا سر ایران دارای اهمیت حیاتی ست. از سوی دیگر خود این موضوع-محیط زیست- مشکل سراسری ست. آی آزادیخواهان کشور! کی میخواهید «همبستگی عملی» پدید آید؟

این سایت یک کنسولگری است یا وبسایت شخصی محمودخان صفری؟/چندکلام با سرکنسول ایران در حیدرآباد

پرس و جو کردم و فهمیدم که توی فرودگاه پاسپورتهایشان را ضبط کرده اند و گفته اند که دو روز بعد برای گرفتن پاسپورت باید بخش…وزارت اطلاعات در خیابان …مراجعه کنید. بعد هم که بچه ها مراجعه کرده بودند صد تا سین جین و بازپرسی و اینکه چکاره ای و بیست و پنج بهمن کجا بودی و چرا رفته بودی جلوی کنسولگری و فلانی ( یعنی این حقیر سید داوود موسوی ) را از کجا میشناسی و چقدر باهاش رابطه داری؟ و اونجا چه کار می کنه و دوست خارجی اش کیه و دانشجویان را اغفال می کنه و کجا میره و کجا میاد و از این سوالات

به ياد گرامی جانباختگان دهه 60

ببین هنوز از قتلگاه می‌خوانم صدای خسته من رنگ دیگری دارد صدای خسته من سرخ و تند و توفانی است صدای خسته من آن عقاب را ماند که روی قله شبگیر بال می‌کوبد و نیزه های تفته ی فریادش روی مدار آتیه و انقلاب می‌چرخد