رفتن به محتوای اصلی

فوریه 2011

تفهیم اتهام در کیهان؛ اعلام رای در کجا؟؟

تیم عملیاتی کیهان در ادامه عملیات شناسایی خود , از چهره واقعی خائنی دیگر پرده برداشت ! روزنامه کیهان طی خبری ویژه و به خواسته جناح اصلاح طلب برای محاکمه علنی (به طور مشخص آقای کروبی) عمل کرده و در صفحه دوم این روزنامه به تفهیم اتهام پرداخت. آیا در ادامه باید همچون جناب موسوی و کروبی منتظر دادگاه علنی ایشان در نماز جمعه توسط جناب جنتی و نهایتا انتقال ایشان به خانه ای امن برای استراحت در تعطیلات نوروزی باشیم؟!

هلال دمكراسي در خاورميانه

بظاهر فشار سركوب و خفقان منبعث از رفتار مستبدانه حاكمان بر ملتهاي ساكن در كشورهاي خاورميانه و شمال افريقا مسبب خيزش و بروز قيامهاي مردمي بر عليه حكومتهاي خودكامه در اين منطقه از جهان، تحت تاثير ايده هاي دمكراسي خواهانه گرديده ميرود كه علي رغم خيال خام حضرات بجاي هلال شيعي متصوره هلال دمكراسي و ايجاد حكومتهاي مردمي را ارمان مسلط منطقه گردانده

خامنه ای عمود خیمه ظلم است.تا او هست این خیمه و خرگاه برپاست

مصاحبه صفحه فیس بوک 25 بهمن با محسن مخملباف:اگر کمیت سرکوبی که از رژیم بر می آید را از یک تا ده ارزیابی کنیم تا به حال 9 تایش را به کار گرفته. او بیشتر تهدید می کند.او جرات تیراندازی به مردم در خیابان را بیش از این هم ندارد. ببینید قذافی هزار نفر را کشت ، سازمان ملل او را به دادگاه حواله داد و دیگر چاره ای جز مردن در لیبی ندارد. هنوز در قدرت است اما محکوم شد که در کشورش بماند و اموال خودش و خانواده اش مصادره شد. 20 روز پیش قذافی برای خودش قدرتی بود و امشب یکی از مفلوک ترین موجودات کره زمین است.

تهران سه شنبه در بحران خواهد بود

وزارت اطلاعات وضعیت تهران را در روز سه شنبه ۱۰ اسفند با درجه بندی بحران طبقه بندی کرده و به نیروی انتظامی اخطار داده است تمام توان خود را به کار ببندد تا تماشاگرانی که برای دیدن بازی استقلال و السد قطر به استادیوم آزادی تهران می روند به تظاهرات کنندگان جنبش سبز نیپوندند.

مبارزه با اعدام

قوانین همه برگرفته از واقعیت های اجتماعی هستند حتی اگر مصبوغ به ماخذ الهی باشند. ازاینرو به استناد نظریات بسیاری در حوزه مبانی جامعه شناختی، زمانی که ارزش ها وهنجارها با ساخت و سازه های اجتماعی همسازی نشان نمی دهد نمی توان واقعیت را قربانی ارزشها و هنجارها ساخت. تقدس انسان بعنوان یک موجود اجتماعی مقدم بر تقدس ارزش ها و هنجارهای انسان ساخت است. هنجارها باید درخدمت واقعیت و تحول ان بسوی بقای پویا باشد.

بر چیده باد ولایت فقیه، بر قرار باد آزادی

اگر با اغتشاش فکری به دنبال کسانی بیافتیم که خواهان عبور از ولایت فقیه نبوده و پتانسیل آرمانی و هدفهای برنامه ای نظامی بر مبنای مدرنیته، سکولاریسم، حقوق بشر و دموکراسی راندارند، باز فرسنگها از نسل جوان عقب مانده ایم. امروز اگر میخواهیم جایگاه واقعی خویش را در جنبش مردمی بیابیم، بعنوان قدم اول بر ما واجب است که شعارهای آرمانی مرحله ای و استراتژیک خویش را بر راستای برچیده شدن نظام پوسیده قرون وسطایی ولایت فقیه با قاطعیت و شفافیت تمام مطرح بکنیم.

۱۰اسفند، قرار بزرگ سبز!

دراین بیست ماهه به برکت پایداری جنبش سبز خامنه ای نه فقط در میان ملت که حتی در میان روحانیون و نظامیان و کارگزاران نظام حاکم نیز منزوی تر و بی اعتبار تر شده است. حکومت کودتا نیز ازهرسو دچار شکاف و ورشکستگی است. قطع رابطه میرحسین موسوی، زهرا رهنورد، مهدی کروبی با مردم ورجزخوانی سران رژیم نه از سر اعتماد به نفس بلکه از سر ترس و زبونی است.

غلوگويی، ادعاگری، ساده‌نگری، معرفت‌گريزی و خيال‌پردازی مختصات اصلی حزب کمونيست ايران

دو حزب کمونيست و کمونيست کارگری فکاهی ملانصرالدين را می‌شناسند که‌ گفت: ادعا می‌کنم اينجا وسط جهان است. می‌گويی نه‌، بيا متر کن! آقای فرهاد شعبانی نيز ادعاهايی را به‌ نسبت نفوذ خود در کردستان و عدم محبوبيت احزاب کردستانی چون کومله‌ و دمکرات را مطرح ساختند، با اين تصور که‌ مردم و کنشگران سياسی امکان مترکردن ندارند! وی بعنوان برهان برای اثبات ادعای خود خطاب به‌ رفقای خود مدعی شد که‌ فعالان حرکتهای اعتراضی در خارج از کشور در چند سال اخير تنها اعضای حزب کمونيست ايران بوده‌اند

شکل گیری شبکه های آلترناتیو، مهمترین نیازجنبش درلحظه کنونی!

یکی ازبزرگترین درسهای انقلاب بهمن،افسون همه باهم بود.البته محتوای آن گردآوری توده وارمردم وادغام ومنفعل ساختن همه دگراندیشان ودگرباشان زیرچتروحول هژمونی یک گفتمان بود.گفتمانی که حاکمیت مذهب و روحانیت و وروایت آنها ازمبارزه ضداستبدادی –سلطنتی،حرف اول را می زد.درواقع هیچ خوره ای هم چون همه باهم بودن(همه درزیرچترمن) ذات دموکراتیک وبالنده یک جنبش واقعا توده ای را تهدید نمی کند.گفتمانی که با ایجاد کمترین تکان درجامعه فلاکت زده واستبدادی درصددحفظ بنیادهای فاسد وتبعیض آمیز آن است.