رفتن به محتوای اصلی

نوامبر 2010

رژیم اسلامی و خلیج فارس

زمانی نه چندان دور، فکر می کردم که ما ایرانیان از جمله وطن دوست ترین مردمان روی زمین هستیم تا بدانجا که این وطن دوستی را به وطن پرستی تبدیل کرده ایم. هنوز از آن روزها چندان نمی گذرد، اما شاهد اتفاقاتی هستم که این تفکر را کاملا زیر سوال برده است. آیا براستی ما ایرانیان مملکت خود را دوست داریم؟ و یا اینقدر درگیر مسائل و مشکلات اقتصادی و اجتماعی شده ایم که دیگر هیچ چیز برایمان مهم نیست؟

در کنار هم و نه در مقابل هم

عده ای عقیده دارند که می شود زن را با تبعیض مثبت آزاد کرده و او را با مرد برابر کرد. من اما، با احترام به دیدگاه های دیگر، نظرم همیشه این بوده است که نه فقط زنان بلکه هیچکس را نمی توان با تبعیض مثبت به جایی رساند.

«ویکی لیکس» اسناد محرمانه را افشاء کن، افشاء کن!

این روز ها امریکا و سران کشورهای عربی از افشاء اسناد «ویکی لیکس» به وحشت افتاده اند تا جایی مقامات آمریکایی خواستار مقابله با «ویکی لینکس» به عنوان «یک سازمان تروریستی» شده است . ویکی‌لیکس (به انگلیسی: WikiLeaks) سازمانی بین‌المللی است که در سوئد پایه‌گذاری شده‌است.که نقدیه‌ها و فاش‌سازی‌های اینترنتی از مدارک حساس سازمان‌های دولتی را با نام مستعار منتشر می‌کند و نام و نشان منبع آن‌ها را فاش نمی‌کند. وب‌گاه ویکی‌لیکس در سال ۲۰۰۶ توسط انتشارات سانشاین (Sunshine Press) راه‌اندازی شد.

تو از من (جان من) چه می‌خواهی؟ دیگری چه نیتی دارد؟

انسان موجودی ارتباطی است و این ارتباط با «دیگری» با خویش چشم‌اندازهای مختلف به همراه دارد. خواه این دیگری، یک موجود زنده مثل یار، دوست، رقیب، همکار باشد که در روانکاوی لکان به طور معمول به آن «دیگری کوچک» می‌گویند و یا این دیگری، در واقع هستی انسانی، اخلاق عمومی، قانون، فرهنگ یا دیسکورس باشد که در نگاه لکان به طور عمده به آنها « دیگری بزرگ یا غیر بزرگ» می‌گویند.

سخنرانی مرجان افتخاری در سمینار کانون دانشجویان ایرانی در هلند

اما جنبش اعتراضی تابستان سال ۱٣۸۸ با وجود سکوت و واکنش انفعالی ملتهای دیگر بدون شک یکی از مهمترین و بزرگترین جنبشهای اعتراضی و مردمی در طول ٣۱ سال گذشته بود، که طیف گسترده ای از اقشار اجتماعی بویژه جوانان و زنان کنشگران اصلی آن بودند. دلائل و بسترهای بوجود آمدن این جنبش بی سابقه را بسیاری از شما فعالین سیاسی و تحلیلگران بین المللی مورد بررسی قرار دادند.

فلك كردن خدمتكار زن در دوران قاجار (عکس)

جهت اطلاع سینه چاکان مدافع عصر طلائی ممالک محروسه! البته ولی فقیه در شکنجه زنان ایرانی نه تنها راه پیشینیان خود در عصر قاجار را تکامل داده؛ بلکه از تجارب تاریخی اشغالگران کشور در دوران حمله اعراب و مغول هم استفاده کرده و یاد و خاطره جنایات آنها را برای ملت ایران زنده نگه داشته است! گوئی دیروز بود که گردآفرید ایران؛ ترانه موسوی در شکنجه گاههای حکومت اسلامی به قتل رسید، جسدش سوزانده شد و هنوز آمرین و عاملین کشتارها زیر چتر حمایتی ولی فقیه به جنایات خود ادامه می دهند!

دانلود کتاب از دیکتاتوری به دموکراسی - جین شارپ

سالیان سال، یکی از مهمترین نگرانی های من این بوده است که مردم چگونه می توانند جلوی به وجود آمدن دیکتاتوری ها را بگیرند یا دیکتاتوری های موجود را از میان ببرند . این علاقه ناشی از این عقیده است که هیچ انسانی نباید تحت تسلط انسانی دیگر زندگی کند و یا توسط حکومت های دیکتاتوری، از میان برداشته شود . این عقیده با مطالعه درباره لزوم آزادی نوع بشر، با تحقیق درباره ذات حکومت های دیکتاتوری ( از نظرات ارسطو گرفته تا تحلیل حکومت های تمامیت خواه ) و با بررسی تاریخی حکومت های دیکتاتوری...

بازهم در باره اسناد افشاء شده توسط «ویکی لیکس»

آگاهان سیاسی در اورشلیم، امروز به دنبال افشای صدها هزار سند سیاست خارجی ایالات متحده گفتند: هیچ مطلبی که باعث ناراحتی اسرائیل باشد در این اسناد وجود ندارد و معلوم می شود که گفته های علنی اسرائیل با اظهارات پشت پرده تفاوت چندانی نداشته، ولی نگرانی کشورهای عرب از زیاده خواهی های جمهوری اسلامی ایران، در اسناد محرمانه بسیار قوی تر از اظهارات علنی سران آن کشورها بوده است.