رفتن به محتوای اصلی

جناب الیار

جناب الیار
ناشناس

جناب الیار

۱-این ملاحظات ارضی در خصوص مناطق ترک نشین استانهای کردستان و کرمانشاه مثل سنندج ، سنقر ، بیجار، قروه، سقز، و دیواندرره هم باید تعریف و بحث بشه.

۲-اورمیه یک شهر کشاورزی و دامپروری است که تو یک دشت قرار داره اگه یک و فقط یک مغازه دار و کشاورز کرد رو تو میدان میوه و تره بار و میدان غله اورمیه پیدا کردید سلام منرو برسانید. ولی‌ یک سری به بازار چادری اجناس قاچاقی در جاده سرو بزنید میتونید فروشنده‌های کرد رو پیدا کنید. البته تو بازار اصلی‌ شهر اورمیه به مدد سیاست‌های ابلهانه دولتهای خاتمی در مبارزه با قاچاق کالا تک و توک مغازه داران کرد رو میتونید پیدا کنید که این مغازه هارو به چندین برابر قیمت از مغازه داران بومی خریده اند و باسابقه‌ترین مغازه دار کرد فوق فوقش ده سال که مغازه داری میکنه

۳- کردهای ساکن شهر اورمیه اکثرا در دو منطقه ساللااخ خانا که اکثر واحد‌های مسکونی اون قول نامه‌ای است و درشهرک سکونت دارند و طی سی‌ساله بعد از انقلاب از روستاهای مرزی به این مناطق کوچ کرده اند.

۴-در بافت تاریخی ارومیه حتی یک مکان با نام کردی رو نمی‌تونید پیدا کنید.

۵-در انتخابات بعد از انقلاب از سه‌ نماینده اورمیه تنها در سه‌ دوره اخیر یک نماینده کرد به مدد رای روستاهای کرد نشین مرزی تونسته اند رای بیاورند. و این به مدد کاندیدا شدن دوسه کرد شناخته شده در برابر صدها کاندیدای ترک و پخش آرای کاندیداهای تورک میّسر شده است.


۶-در تعلق ابدی ارومیه به قلمروو تاریخی آذربایجان همانقدر باید مطمئن بود که به تعلق مشهد به خراسان تاریخی