رفتن به محتوای اصلی

اقای علی کعبی و دگر دوستان

اقای علی کعبی و دگر دوستان
ناشناس

اقای علی کعبی و دگر دوستان عرب ساکن در عیلام در عیلام عرب ها بخاطر زندگی عشیره ای وضع طایفه و نسبشان کاملا مشخص است وشجره نامه دارند اختلاطی هم بخاطر ازدواج بین عرب زبانان و دیگر عیلامیان نبوده چون در جنوب از قدیم ازدواج ها درون گروهی بوده است معمولا وهرکس تیره طایفه و فامیل خودرا میشناسد و قوم های مختلف در محلات خودشان زندگی میکنند خود اعراب عشیره ای جنوب که الان طایفه خودرا میشناسند دقیقا میدانند کی وارد منطقه عیلام شده اند وحالت کوچروو عشایر داشتند نه شهرنشین واگر از اعراب مسلمان بودند که زمان اشغال عیلام توسط مسلمانان وارد شده بودند الان در جامعه هضم وجذب شده بودند و به زبانی غیر عرب تکلم میکردند و طایفه و عشیره خودرا نمیشناختند مانند بسیار عرب های پراکنده در فلات که زبان عربی نمیدانند ولی نژادن عرب هستند شاید با نام فامیلی و ظاهر و منششان بشود انهارا شناخت

تابلو ترینشان سید های پراکنده فلات هستند ودر جاهای دیگر با فامیلی میشود انهارا شناخت اینها اعرابی هستند که از 1300 سال پیش به دین سوبعد از حکومت خلفا از حجاز وارد فلات شده اند به عنوان مثال فامیلی هایی مانند مهاجرانی هاشمی ال یاسین حسینی محمدی مکی و.... در منطقه مرکز ایران من تحقیقاتی داشته ام و این اعراب را بسیار دیده ام ولی زبان عربی را فراموش کرده اند ولی از نظر ظاهر قیافه و طبع وبخصوص تعصب دینی هنوز عرب هستند بخاطر بحث ارکی تایپ یونگ وکهن الگوها که میگوید اعتقاد و باورها و ایینها ژنتیکی منتقل میشود خیلی از کسانی که در فلات تعصب شدید دینی روی اسلام دارند عرب تبار و عرب نزادند هرچند زبان فارسی دارند البته الان با ازمایش های ژنتیکی براحتی میشود تبار ونزاد افراد را مشخص کرد که مثلا فرد بومی فلات است یا مهاجم عرب یا وحشی های شمالی ماورای قفقازولی نه عرب های مهاجم به عیلام که حدود 500 حداکثر در منطقه ساکن شده اند نه وحشی های شمالی سفید ماورای قفقاز حق ندارند هویت و نام خودرا بر عیلامیان تحمیل کنند اکثریت جمعیت عیلام علیرغم پراکندگی بسار عیلامیان بخصوص بخاطر جنگ 8 ساله همان عیلامی ها هستند که جنوبی اصیل هستند ونه اریایی خالص هستند نه عرب خالص هرچند ممکن است ژن هایی ازین اقوام در خود داشته باشند البته به دلیل حضور 400 ساله سلوکیان که اریایی و باز اصالتا از وحشی های شمالی هستند بعضی از عیلامیان نیز ازین طریق دارای ژن های اریایی شدند و نیز بعضی اسرای رومی که در زمان ساسانیان در منطقه بردگی میکردند و بعد احتمالا ازاد شده اند ودر منطقه ازدواج کرده اند وگرنه هویت نزدای بومی زبانی عیلامیان کاملا مشخص است از بصره تا نزدیک سیستان و همه مردم ایران با کمی صحبت کردن و نگاه به ظاهر فرد بلافاصله جنوبی عیلامی بودن فرد را تشخیص میدهند شکل بینی عرب تباران کاملا متفاوت با عیلامیان است همینطور داشتن موی صاف در عرب تباران که دیده میشود در صورتیکه موی عیلامیان اکثرا مجعد یا موجدار است و بینی پهن تری دارند ولی بینی عرب تباران حالت عقابی و کشیده دارد چشمان عرب تباران هم کاملا متفاوت از عیلامیان است .در هر صورت نفی تمدن عیلام وهویت عیلامیان هم از طرف وحشی های شمالی مهاجم ماوری قفقازوابسته به حکومت مرکزی و رزیم سابق و هم از طرف اعراب 500 ساله ساکن در عیلام محکوم است و با مقاومت سیاسی فرهنگی اجتماعی عیلامیان نسبت به مهاجمین و تمامیت خواهان پاسخ داده خواهد شد عرب ها هم به شرط احترام به عیلام و هویت وفرهنگ وتاریخش به عنوان زادگاه خود در کنار دیگر عیلامیان میتوانند از تمام حقوق شهروندی در کنار دیگر عیلامیان برخوردار باشند .