رفتن به محتوای اصلی

گویا اینجا فرصتی شده است برای

گویا اینجا فرصتی شده است برای
ناشناس

گویا اینجا فرصتی شده است برای احساسات ضدایرانی پان ترکها/عربهای انیرانی و ایرانستیز است. من هم درست همانطور که باید به اینها جواب میدهد و منظورم اینجا هموطنان وطندوستی نیست که عرزبان/ترکزبان هستند.

گویا اینجا فرصتی شده است برای احساسات ضدایرانی پان ترکها/عربهای انیرانی و ایرانستیز است. من هم درست همانطور که باید به اینها جواب میدهد و منظورم اینجا هموطنان وطندوستی نیست که عرزبان/ترکزبان هستند.

بگذارید من حرفم را یکبار بنویسم (و البته واکنش پانترکیست/پانعربیست که شبیه زوزه گرها خواهد بود را نیز خواهیم شید ولی من اصلا به آن اعتنا هم نمیکنم و نخواهم خواند).

اول اینکه آمار سی- آی فاکتبوک کل تعداد ترکزبانان/عربزبانان ایران (که همه مانند پانعربیستها/پانترکیستها ضدایران نیستند) را همان 20% جمعیت ایران میداند و بنابراین 80% جمعیت ایران دارای زبانهای ایرانی هستند.
https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/geos/ir.html
جمعیت عربزبانان 2% کشور است.
آمار داخلی هم اوردم زیرا جناب بنی طرف گفتند آمار داخلی وجود ندارد ولی منبعی که اورده شد:
(کریمی‌پور، کوثر - کریمی‌پور، یدالله: عرب‌های خوزستان: واگرایی و همگرایی. در نشریه: «پژوهش‌های جغرافیایی». تابستان ۱۳۸۴ - شماره ۵۲. ص۹۷.)..
حدود 1.5 از جمعیت 3.8 ملیونی خوزستان را عربزبان میداند..

دوم با وجود ظلم ترکان و دویست ظلم اعراب به ایرانیان, ایرانیان توانستند فرهنگ خود را نگهدارند و مانند ترکیه و مصر نشوند و این نکته برای پان ترکها/عربها دردآورد است. این دو گروه نیز در دوران بابک خرمدین بر علیه ایران جنگیدند و برای همین خلیقه متعصم نیمی ترک نیمی عرب بود و اغلب سربازانش از ترکان آسیایه میانه بودند (بوغا و اشناس و ایتاخ و غیره).. امروز هم کینه برخیها از این دو گروه نسبت به ایرانیان تنها بخاطر سابقه تاریخی است. با این حال ایرانیان توانستند تمدن خود را با فرهنگ حفظ کنند و مانند ترکیه/مصر/جمهوری آذربایجان/ترکمنستان/لبنان شوند.. این نکته برای این پانها دردآور است که چرا نتوانستند تمدن ایران را مانند تمدن مصر/ترکیه نابود کنند.
اغلب سربازان چنگیزخان از تبار ترک بودند یا ظلم اعراب به ایرانیان در دوران امویان روشن است. بنابراین این افراد نمیتوانند مظلوم نمایی کنند و ادعا کنند که "تحت ستم" هستند.. این مانند اینست که بگوییم سفیدپوستان آمریکایی تحت ستم سرخپوستان هستند... خوشبختانه برای همیشه با دور اندانختن سلاسلی که ریشه خود را از چنیگزخان میدانستند..دیگر حکومت پانترکان بر ایران تمام شد.. با آمدن آخوندها باز پانعربیسم جون گرفت ولی این هم موقت است.
سوم نام ایران یعنی سرزمین آریا .. ایران مانند آمریکا نیست که مهاجرپذیر باشد(بلکه با کشتار ایرانیان بدست اغوزها/اعراب تغییرهایی پیدا شد) و آمریکا هم متعلق به سرخپوستان هست. ایران هم از نامش روشن است متعلق هست به ایرانیان.
خوزستان هم اول در منابع اشکانی آمده است و در نقشه های دوران اسلامی مانند نقشه اسختری و ابن حوقل و حتی نقشه پانترکی مانند محمدکاشغری, تنها خوزستان آمده است. مردم بومی آن هم همان لر/بختیاری/دزفولی/مسجید سیلمانی و غیره هستند و تاریخ مهاجرت قبایل اعراب به آن روشن است. با این حال تنها چاره هم احترام گذاشتن به حقوق اقلیت است و در عین حال هیچ اقلیت نمیتواند ادعا کند که نسبت به ایرانی-زبانان در کشور ایران بومی است.

چهارم زبان فارسی دری اول از سوی یعقوب لیث از سیستان رسمی میشود و یک گویش از پارسی میانه است (بنگرید به دانشنامه بریتنیکا) و استان پارس هم یک گونه دیگر از فارسی میانه رواج داشته است و بنابراین فهلویات حافظ/سعدی با فارسی دری قابل فهم هستند (بجز چند تلفظ واژه و نه اینکه دو زبان متفاوت باشند.. همانطور که ترکی ارومیه با اردبیل ویژگی خاص خود را دارند..بجز ترکی/عربی..تمامی زبانهای ایرانی و همچنین پارسی دری..گویشهایی هستند تحول یافته از پارسی میانه(پهلوی ساسانی)/پهلوی اشکانی...البته پشتو یک زبان ایرانی شرقی هست که بحث جداگانه ایست امام در ایران چندان حضور ندارد...). و این خیلی قدیمیتر از زبان ترکی هست که کهنترین سندش از ایران مانند ششصد سال پیش هست (و کهنترین سند ترکی به کل مال ارخون مغولستان پس از اسلام)..در حالیکه کهنترین سند زبان پارسی از دوران هخامنشیان است و کهنترین سند زبان پارسی نو (پارسی دری) از دوران صفاریان.
البته پانترکیستها داده های زبانشناسی را باور ندارند ولی پاسختان را در اینجا گرفتید:
http://www.sepahbod7.blogfa.com/post-31.aspx

جالب است که پانترکیستها خود پنج نسلکشی در ترکیه انداختند:
نسلکشی ارمنیان
نسلکشی یونانیان
نسلکشی آسوریان
نسلکشی کردها
نسلکشی زازاها (میتوانید زیر پانترکیسم و این نسلکشیها در گوگول جستو کنید)
و پانعربییستها هم نسلکشیهایی دارند مانند:
نسلکشی کردهای عراق و انفعال به دست صدام حسین
بیرون راندان حدود سیصد هزار ایرانی-تبار فارسیزبان از عراق و مهاجرت اجباری آنها به ایران از طرف صدام
کشتار دو تا سه ملیون سیاهپوست سودانی به دست اعراب
و البته محو کامل تمدن مصر و سوریه و لبنان و لیبی و غیره

و با این وصف هنوز ادعا میکنند که ایرانیان ظالم هستند و آنها مظلوم..و هر روز فحش به تمدن ایران و زبان مشترک ایرانیان و تاریخ ایران را شغل خود کردند.

تنها کافی است به تاریخ نگاه کنیم تا مسئله حل شود.. همانطور که نقشه استخری هزارسال پیش نام خوزستان را دارد و نام خوزستان از دوران پارثها است.. و پانعربها پایه-ای برای زیاده-خواهی ندارند..همینطور هم هست در مورد پانترکیستها.. آذربایجان خود یک نام ایرانیست و از آترپاتکان یعنی هزاد و دویست سال پیش اغوزها وجود داشته است. با این وصف در ایران آینده حقوق اقلیتها (برخلاف عراق و ترکیه که با نسلکشی کار کردند) رعایت میشود ولی هرگز به زیاده-خواهان پانترک/پانعرب چیزی داده نمیشود(فکر نکنید کردهای ایرانی-تبار با شما خواهند بوند..اینطور نیست زیرا آنها در عراق و ترکیه تجربه دارند.) و ایرانی بودن کشور ایران بخاطر اکثریت بودن زبانهای ایرانی و همچنین هویت ایرانی در مناطقی که زبان ایرانی از آن از بین رفت (مانند آترپاتکان که با دارای مردمان ترکیزبان هنوز فرهنگش ایرانی است و رسم نوروز و چهارشنبه سوری و یلدا و سیزده بدر و هفت سین در آنجا هست که بجز نوروز که در ترکیه نیست..در هیچ کشور ترکزبان دیگر این رسوم ایرانی وجود ندارد.), محفوظ میماند..

اگر هم کسی پاسخی بدهد من بیش از این وقتم را صرف نمیکنم..
سپاس