رفتن به محتوای اصلی

جناب ایرانی

جناب ایرانی
ناشناس

جناب ایرانی
بنده شواهدی آوردم مبنی بر رعایت و یا شروع رعایت احترام به حقوق کردها در تورکیه. البته ذکر همه آن اینجا لزومی ندارد و بحث بالا هم نیست.

شما فقط به صورت کلی اشاره به هزاران آثار کوردی چاپ شده کرده ای! تا چه حد اطمینان داری که همین آثار کوردی منطبق بر خواسته های پهلوی و یا آخوندی نبوده. هزاران آثار تورکمنی هم در ایران چاپ می شود که از لحاظ متن غنی هستند اما بنده به غیر از چند اثر آنهم ترجمه دیگر کتب ، هیچ کدام را در راستای اهتلای فرهنگ تورکمنی نمی دانم. لطفا در مورد خبر دورغتان در خصوص ادعای آقای اردوغان منبع و سند بیاورید! ایشان مدافع سرسخت رعایت حقوق کوردها در مقابل احزاب ملی گرای تورکیه هستند!
تدریس به زبان کوردی به زودی در تورکیه شروع خواهد شد.
شما یک جواب من را بدون پاسخ گذاشتید: سوال من این است : میزان مشارکت ملیت های غیر فارس تورکمن بلوچ کورد تورک عرب و.. در ساختار رسمی حکومت سراسری و نیز ساختار محلی چقدر است؟(لطفا مانند بنده مثال بزنید و به بیراهه هم نروید). با توجه به وجود چند وزیر کورد و چند حزیب قدرتمند کورید بعضا مخالف و نیز رئیس مجلس کوردو سرلشگر های کورد در ساختار رسمی حکومت تورکیه لطفا بگویید چرا این نظام در روز روشن از راهیابی یک نماینده تورکمن به مجلس دردوره قبل خوداری کرد(نماینده گرگان)؟ چرا سنی ها با وجود جمعیت میلیونی در ایران یک وزیر هم در کابینه ندارند؟
چرا بلوچ ها و کوردها و تورکمن ها و عربها و... که 70% جمعیت ایران هستند از ابتدایی ترین حقوق خود محرومند؟!!
بر خلاف نظر شما در آذربایجان این گونه مراسم مانند عمر سوزان در حال حاضر وجود ندارد و منسوخ گشته است. اما در مناطق فارس نشین به لطف همکاری فکری افرادی مانند شما این گونه مراسم حتی رنگ و بوی جدید هم میگیرد که نمونه کامل بی احترامی به عقاید مذهبی دیکران است و شما این گونه نمایش تنفر را ناشی از احساسات پاک ملی میدانید؟
در این صورت مردم هند و یا اعراب قبل از اسلام که تحت هجوم وحشی های ساسانی بودند باید در مورد شما این گونه مراسم داشته باشند؟
آیا به نظر شما وجود یک خواننده کورد و اجرای آواز کوردی نشانه ای از رعایت حقوق کردهاست؟ آیا نباید یک شبکه سراسری کورد وجود داشته باشد؟ ایا نباید کوردها به زبان مادری خود کتاب داشته باشند و تحصیل کنند؟
علی رغم این که تمدن تورکیه و یا مصر چیزی نیست که شما بتوانید آن را با چند دروغ انکار کنید، اما تمدن قدیمی به نظر شخص بنده تا جایی خوب است که راه را برای آینده باز کند. نه این که مانند تمدن باستانی ایران، افرادی مثل شما را به عقب قافله پیشرفت و تمدن امروزی ببرد!!!

قصد بنده از ذکر ماجرای حضرت علی(رضی الله عنه) ؛ آن چیزی نبود که شما برداشت کردی، چند عامل باعث حمله اعراب شد: توهین پادشاه ساسانی( این یکی را فکر کنم شما خوب درک کنی!) به رسول خدا و نیز اعراب، آمادگی پذیرش از طرف مردم، ظلم و ستم و نظام طبقاتی ساسانی و... . بعدی است حضرت علی توهین به پیامبر را از سوی ایرانیان ببیند و سکوت کند. و این قضیه ربطی به قضیه شیعه و یا سنی بودن ندارد.شیعه در ایران دقیقا عکس العمل مذهبی شکست خوردگان اجداد جنابعالی بوده در مقابل اسلام سنتی!
جناب ایرانی بنده تا اینجا متوجه شدم که شما و همفکرانتان هیچ گاه قادر به تعامل سازنده با ملیتهای ایرانی نخواهید بود. پس همان به که به عیس به دین خود و موسی به دین خود! چرا شما رایتان بر جدایی ما از شما نیست؟ آیا اگر به این طریق جدا شویم موضوع اختلاف هم باقی می ماند؟!!! آن وقت شما با خیال راحت می توانید به عمران و آبادانی ممکلت خود به شوه 2500 سال پیش بپردازید.