رفتن به محتوای اصلی

با سپاس جناب ایرانپور

با سپاس جناب ایرانپور
ناشناس

با سپاس جناب ایرانپور
(ادامه)

با سپاس جناب ایرانپور
گفتید: "شما در ارتباط با تعامل رضاشاه‌ با کردها همان را می‌گوئيد که‌ ما می‌گوئيم. بنده‌ می‌گويم اگر کرد ايرانی است، چگونه‌ است به‌ هر رژيم غيرايرانی بر عليه‌ اين مردم همکاری می‌شود؟ خوب، اگر می‌شود، اين خيانت به‌ ايران و ايرانی نيست؟ "

من هم این را صد در صد میپذیرم. به طرفداران رضا پهلوی و محمدرضا پهلوی نیز این نکته را گفتم و مورد انتقاد انها قرار گرفتم.

در مورد دکتر احسان هوشمند من چندین مقاله از ایشان خواندم و بیش از آن در مورد ایشان نمیدانم. تا آنجا که میدانم مدتی در زندان رژیم نیز گذراند و ضربه فیزیکی خورد. بنابراین من فکر نکنم ایشان طرفدار رژیم باشد. چون از ایشان بجز چند مقاله که از وی خواندم, چندان چیز بیشتری نمیدانم. به این نکته دیگر اشاره میکنم. نمیتوان افرادی مانند ایرج قبادی یا نامهای دیگر آن بیاینه را کوبید چون با احسان هوشمند مخالفید. در مورد اتهامات شما در مورد احسان هوشمند به اندیشه من خوب است شما و ایشان روزی در تلویزیون مناظره کنید. در کل من هم ایراندوستی در شما و هم احسان هوشمند میبینم و دوست دارم که ایراندوستان نیروی خود را در صرف بهبود ایران و مردمان ایران و ایرانی-تباران جهان صرف کنند.
همچنین برای یک کسی که ایران را دوست دارد, تفاوت دوتا بیانیه روشن است.
یکی با ایراندوستی آغاز میشود و به شعر شاعر کردتبار اشاره میکند: "همه عالم تن است و ایران دل"

و دیگری خودا را یک ملت جداگانه از سایر ایرانیان میداند. همچنین این دو سازمان مانند محمدرضاشاه با بیگانگان بر علیه ایرانیان همکاری میکنند..برای نمونه خوزستان یک نام قدیمی است که از دوران اشکانیان همواره رواج داشته است و امروز هم حتی اکثریت آن غیرعرب هستند (لر/بختیاری/عجم/دزفولی...). اما این دو سازمان با گروه احزاب پانعربیست/پانترکیست همکاری میکنند. البته هم میتوان به این دو سازمان انتقاد کرد و هم حکومتهای مرکزی ایران.

البته به طور کلی من عقیده خودم را در مورد مسائل گوناگون در همین بحث گفتم. و به طور خلاصه به دو نکته اشاره میکنیم:
1) به نفع همه ایرانیان است که از فرهنگ کردستانی حمایت شود و این یک فرهنگ ملی و بخشی از تمدن ایران است. بنابراین هر حکومتی در ایران باید در این جهت به طور استوارانه و جدی قدم بردارد.
2) تجزیه طلب نشان دادن کردها تنها به نفع برخی از جریانات وابسته به ترکیه است و نه تنها کردها از آن سودی نمیبرند, بلکه به ضرر همه ایرانیان است.

موفق باشید