رفتن به محتوای اصلی

5

5
آ. ائلیار

فاکت 1

"بعد توضیح داده‌ام که اساساً بعد از این انشعاب چرا من با اقلیت نرفتم و با اکثریت مدت کوتاهی ماندم." (از "کلاغ و گل سرخ"، مصاحبه با مهدی اصلانی)

فاکت 2
"در مقابل پرسش مهربانانه ‌کیانوری که پرسید: «اتهام گروهی‌ات چه بوده پسرم؟» چنین پاسخ دادم: «شانزده ‌آذری بودم. همان گروهی که شما عامل امپریالیسم و مشکوک خواندید. به راستی بدان چه می‌گفتید باور داشتید؟ « (از مقالە ملاقات با کیانوری در اوین از مهدی اصلانی)

فاکت 3

« اسناد گذشتە نشان می دهند بعد از حمله به حزب توده ايران، این گروە [ گروه 16 آذر] اعلاميه داد که حمايت حزب توده از جمهوری اسلامی تاکتيکی است و حمايت ما( 16 آذر) استراتژيک!» کار اونلای-5 مارس 2014
--------
- فاکت یک نشان میدهد مهدی اصلانی در انشعاب « اقلیت-اکثریت» ، با اقلیت نرفته و اکثریتی مانده.

فاکت دوم
- نشان میدهد مهدی اصلانی تا انشعاب گروه 16 آذر اکثریتی بود: بعد 16 آذری شده، که گروه او در رابطه با حمایت ازجمهوری اسلامی
افراطی تر از حزب توده عمل میکند، چرا که حمایت حزب توده را تاکتیکی و حمایت گروه از حکومت را « استراتژیک» میداند:

گروە شانزدە آذر گروهی بود کە در آذر 1360 از سازمان فدائیان خلق اکثریت جدا شد.
، و علت « اصلی» این جدائی، مسئله « وحدت اکثریت با حزب تودە» بود. نه مسئله « سیاست سازمان اکثریت در رابطه با جمهوری اسلامی»
مهدی اصلانی ، از زمان انشعاب «اقلیت-اکثریت » تا زمان انشعاب گروە شانزدە آذر، اکثریتی مانده . یعنی تقریبا 1.5 سال. که این مدت طولانی را « کوتاه» مینامد.
اما موضع گروه 16 آذر در حمایت از جمهوری اسلامی چگونه بود؟

- فاکت سوم
نشان میدهد این گروه خود را افراطی تر از حزب توده میداند و حمایت حزب از حکومت را تاکتیکی و حمایت گروه 16 آذر را « استراتژیک» میشناسد.
----
مهدی اصلانی مارکسیست ، اکثریتی، 16 آذری، در زندان خود را مسلمان نامیده ( مصاحبه اصلانی با بی بی سی) ، بعد ها از زندان آزاد شده ، دوست ایرج مصداقی، و حمایتگر مصداقی در آزار دادن به زخم خوردگان از حکومت.

------------
1- مهدی اصلانی بهتر است چگونگی حمایت استراتژیک گروهشان - 16 آذر- از حکومت فاشیستی ایران -را برای نسلهای تازه توضیح دهد.
2- گویند که اهل آذربایجان است. اگر براستی چنین است میتوانند توضیح دهند در رابطه با آذربایجان تحت تبعیض 80-90 ساله تلاشی کرده اند؟ این پرسش، حق هر آذربایجانی ست که « از فعال سیاسی زادگاهش» بپرسد « چکار کرده ؟»
3- در مقابل « شونیست فرهنگ حاکم » و « چپ شونیست » چه موضعی دارید؟ آیا همراه و همگام آنها هستید؟

-----
آنچه مهدی اصلانی در رابطه با « سازمان اکثریت، حکام حکومت » مطرح میکند ،
چنین می نمایاند که خود به کنار از این جریان بوده است. ما در زبان خود مثلی داریم که میگوید:
! Qazan qazana deyir üzün qara