در بخش انتظار توضیحی دارم که در ذیل به آن میپردازم
با بخش عمده یی از نظرات آقای طالبی موافق هستم.
فقط در بخش انتظار و منجی باید عرض کنم که این یک دیدگاه فکری و اعتقادی است که در همه ی ادیان بصورت یک دیدگاه مترقی مطرح شده و نه یک تفکر عقب مانده ی ارتجاعی،ولی با تفسیر جریان متولی دینی و کسانی که خود را نماینده ی خدا میدانند به این شکل مفتضح تفسیر گردیده و همیشه مورد سوء استفاده و یا انتقاد قرار گرفته.
این تفکر درجایی مترقی است که با برداشتی متفاوت از تعریف عقب مانده و ارتجاعی یا به گفته ی آقای طالبی لمپنی و خرافی ارائه شود و همانا آن تفسیر توحیدی پدیده ی ظهور است.تفسیر توحیدی پدیده ی ظهور بدین معنی که نه تنها نباید نشست و منتظر سواری با اسب سفید بود بلکه با اعتقاد و ایمانی راسخ در برابر ظلم و ستم ایستاد و در این ایستادگی دست به دست هم داد و برای رسیدن به وعده های الهی ظهور که همانا برقراری عدالت و برابری است کوشید،زیرا هیچ خواسته ای برآورده نمیشود الا به سعی و تلاش.و با این سعی و تلاش است که ما بدست خود به روز موعود میرسیم نه آن منجی سوار بر اسب سفید.
در آنروز است که بشر با همت والای خود که برگرفته از اراده و حق طلبی میباشد به شرایطی آرمانی میرسد که قادر خواهد بود جامعه ای توحیدی و بی طبقه دست یابد نه با وعده و وعید عده ای مفتخور که برای رسیدن به عدالت و محو ظلم و ستم عقیده دارند ابتدا باید جهان پر از ظلم و ستم شود(حجتیه)تا مهدی موعود ظهور نماید.و این خلاف جهت حرکت جوامع بشری است که روز بروز به سمت رشد و آگاهی پیش میرود و موانع را از سر راه بر میدارد.
در بخش انتظار توضیحی دارم که
در بخش انتظار توضیحی دارم که
ناشناس