رفتن به محتوای اصلی

به شخصه جمهوری خواهم و جمهوری

به شخصه جمهوری خواهم و جمهوری
ناشناس

به شخصه جمهوری خواهم و جمهوری خواه هم خواهم ماند با اینکه تازگی وقتی مراسم خاندان سلطنتی کشورهای اروپایی را دیدم خیلی به فکر رفتم به عنوان یک ایرانی با رسوم ایرانی ولی...

دو سه نوشته میبینم از این اقا که عکس باحال خودش را هم میذاره.همه اش طولانی و پر از کلماتی که از انها برای اثبات مدعایش استفاده میکند.یاد داستانی افتادم:

میگویند عباس میرز ا که به فرنگ رفته گروهی را دیده که کایتهای ابتدایی آنزمان میپرند.گفته من هم میتوانم بپرم.گفتند نه شما نباید بپری امکانش نیست.گفته ببینید اینان میپرند برایش توضیح داده اند که اینها فرق دارند و تمرینات داشته اند شما نمیتوانی.
گفته بالاخره برای پریدن باید تمرین کنم گرنه همیشه زمین گیرم.باید اموخت.

حالا این جناب پرچی زاده اینهمه مینویسه و به معنی کلم اسمون ریسمون میبافه که بگه پادشاهی مساوی دیکتاتوری.بعد برایش مثالها میاورند که بابا دموکراسی همین کشوری که من هستم یعنی نروژ پادشاهی هست عین دموکراسی که هیچ جمهوری را رقیبش نیست.
میگوید نه ما فرق میکنیم اینها بلدند با پادشاهی پرواز کنند.عرض می کنند خب باید ما هم بیاموزیم.قرار نیست زمین گیر باشیم بلکه میخواهیم ما هم پرواز کنیم.ولی جناب پرچی زاده میگوید نچ نمی شود.

منتها سوال من اینست جناب پرچی زاده نمیفرماید ما کجا تمرین دموکراسی جمهوری کردیم که این یکی بدرد ما میخورد و آن یکی نمیخورد؟؟خب پس من خواننده در ابهام میمانم تا میرسم به جایی که در نوشته ایشان میبینم تخریب و زدن و تحقیر و ایراد نهادن بر رضای " پهلوی " شروع میشود.
پس می فهمم نویسنده مزبور نه تنها علمی ! ثابت میکند پادشاهی دیکتاتوری هست بلکه خیلی عجیب ثابت میکند رضا پهلوی هم مشکل دار است!اینجاست که معلوم می شود: نخیر جانم هدف رسیدن به دموکراسی نیست هدف تخریب و تمامیت خواهی و قلدرمابی از نوع مدرن و شیک و با بلندگوی دموکراسی میباشد.

میسر نیست پسرم.اگر جنابعالی از مصدق نامی شنیده ای بنده جوانی در راه وی گذاشتم.اگر شما تازه فهمیدی جمهوری خواهی چیست پادشاهی دوست کیست بنده 71 سال است دنبال می کنم.
این راه شما ایراد دارد.این جمهوری که شما میخواهید عدمش به ز وجود!! تخریب را کنار بگذارید اگر حرفی و منطقی در دفاع از جمهوری داری با دید اکادمیک بیان کن اگر نداری جمهوری را خراب نکن.این کار شما جمهوری خواهی را لطمه میزند.جمهوری خواهان دید منطقی و تاریخی دارند اگر مدعی جمهوری هستند.آنهم دوره ای که ما تعصب نشان دهیم جمهوری خداست و پادشاهی خاک گذشته.داریم میبینم هر دو نوع نظام میتواند نکبت باشد یا کارا و مفید باشد.این راهش نیست جوان

به امید روزی که اندیشه تمامیت خواهی ما ایرانیان را رها کند.