رفتن به محتوای اصلی

بهناز گرامی , فرزین عزیز

بهناز گرامی , فرزین عزیز
ناشناس

بهناز گرامی
پیش از هرچیز از توجه و همچنین احساس مسوولیت تان در پاسخگویی نهایت سپاس را دارم >
دوست من , خانم بهناز ؛ تمام مشخصه ها و اصولی که از دیانت بهایی , مختصر شرح داده اید را در ایران و نزد آقای .... و خانم ... مرور کردم و آن زمان با اینکه رابطه ای خوب با دیانت نداشتم , تا حدودی شیفته آن شدم تا جاییکه پس از خروج از کشور هم تا مدتی کتابها و آثاردیانت بهایی را دنبال می کردم.
اما دوست گرامی ؛ مگر نه اینکه در کتابتان نوشته در طریق کسانی که اعمال و اقوالشان یکی نیست , سالک نشوید؟
مگر خودتان در بالا متذکر نشدید که اساس دیانت بهایی تحری حقیقت و دوری از تعصب است؟
مگر نه اینکه دیانت بهایی بر اساس محبت و وداد است ؟
اصولا تعریف ما از محبت و وداد چیست؟ داشتن چهره خندان و صورت گشوده؟؟؟


دوست من از اصول دیانت بهایی برایم نوشتید و باید خدمتتان عرض کنم که نا آشنا نیست و اگر حرفی زدم و چیزی نوشتم , در عالم خیال نبوده و بر اساس مشاهدات بوده .
من از شما تقاضا دارم که اگر به دنبال بحثی مفید هستیم , بهتر است از ویترین گذشته و به اجناس داخل قفسه پرداخته و اجازه پرو هم داشته باشیم .
چه که تمام موارد بالا ؛ ائم از وحدت عالم تا تساوی حقوق و مطابقت دین با علم را در ادیان و مکاتب و ایدئولوژی های دیگر هم می توان یافت و عملکرد هر یک از آنها را هم به بحث نشست .
مهم دوست من ارزیابی عملکرد و بازخورد و درصد اثربخشی آموزه ها و دستورات ؛ و در صورت لزوم اصلاح است که در این صورت دست فرصت طلبان و سلطه جویان را کوتاه و زمینه رشد حقیقت فراهم خواهد شد .
اینکه یکسری اصول را از 1 تا 10 همیشه تکرار کنیم که وحدت و تساوی و گلستان حاصل نمی شود.
در کل از پاسخگویی شما بسیار ارج می نهم ولی دوست من شما پاسخ من را ندادید .
در مورد شرح ماجرای تحصیلی تان هم بسیار متاسفم و باید بگویم که اگر شرح زندگی خودم و خیلی از دوستان غیر بهایی ام را بگویم زار خواهید زد و خواهش می کنم اینقدر همیشه یکجانبه به خود و جامعه خود ننگرید .
و در پایان خوشحالم از اینکه حداقل شما هم وطن بهایی , به لطف هم کیشانتان در دانشگاهی بهتر از دانشگاههای ایران مشغول ادامه تحصیل هستید چه که خیلی از سایر هموطنان غیر بهایی که نه صدایی در خارج دارند و نه حامی , به بلاهایی رقت انگیز دچار شده اند و در خوشبینانه ترین حالت , آواره در کشورهای مختلف شده اند.
من نوشتارتان را اگر اجازه دهید در همان سایت ایران گلوبال منتشر کنم