رفتن به محتوای اصلی

جنگجوی دانمارکی که قبلا در عراق و افغانستان بود , حالا در کیف می جنگد

جنگجوی دانمارکی که قبلا در عراق و افغانستان بود , حالا در کیف می جنگد
ترجمه و تلخیص:
کیانوش توکلی

راسموس الهرس که قبلا در افغانستان و عراق جنگیده است در حال حاضر  با نیروهای روسی در حومه کیف می جنگد. او به سایر دانمارکی‌ها هشدار می‌دهد که در صورت نداشتن تجربه نظامی، از این کار صرف نظرنمایند .

راسموس  پس از 8 ساعت تبادل آتش و گلوله باران مداوم توپخانه روسیه به پایگاه بازگشته است، او در گفتگو با TV 2  می گوید جنگ اواکرایین با هر چیزی که جهان قبلاً دیده است قابل مقایسه نیست. او می گوید به نظر من، جنگ جهانی سوم آغاز شده است.

او سال ها در ارتش بوده و به عراق، افغانستان و چند جا دیگر اعزام شده است. اکنون او بخشی از لژیون خارجی است، جایی که سربازان بسیاری از کشورها به نبرد در اوکراین پیوسته اند.

او می‌گوید که در حومه کیف، در درگیری‌های شدید و تبادل تیراندازی شدید با کشته‌ها و مجروحانی که روی زمین افتاده‌اند، شرکت کرده است.

زندگی روزمره در جبهه برای سرباز دانمارکی قابل پیش بینی نیست. گاهی اوقات آنها برای چند ساعت بیرون هستند و برخی  اوقات برای چند روز در خارج از پناهگاهها بسر می برند.

راسموس الهرس  نمی دانی فردا چه خواهد شد. در اینجا ما هر بار یک یا دو ساعت وقت می گذاریم.

 

راه کمک من به اواکراینی ها
راسموس الهرس تنها چند روز پس از تهاجم روسیه به این کشور در 24 فوریه به میدان جنگ  در کیف رفت.

او می گوید که رهبر چچن ادعا می کند که در اوکراین است و به زلنسکی هشدار می دهد
توازن قوا بین همسایه بزرگ شرقی و اوکراین کوچکتر و به مراتب کمتر مسلح به قدری منحرف شده بود که او احساس کرد که از او خواسته شده است که آن را ترک کند.

- برای من، این سیاست نیست. این غیر انسانی است آنها به بیمارستان ها، مهدکودک ها و مردم عادی حمله می کنند. راسموس الهرس، که در زندگی روزمره دانمارکی خود شرکتی دارد که در آن دوره‌های  امنیتی برگزار می‌کند و محافظان را آموزش می‌دهد، می‌گوید: کسی باید کاری انجام می‌داد، و این راه کمک من است.

او بارها تاکید می کند که نمی خواهد به عنوان یک قهرمان ظاهر شود. اگرچه او جان خود را در مبارزه برای اوکراین آزاد به خطر می اندازد.

در لژیون خارجی، سربازان از ملیت ها و مذاهب مختلف برای اوکراین اسلحه به دست گرفته اند.اما راسموس دانمارکی‌ها را تشویق نمی‌کند که  بیایند اواکرایین و با  روس ها بجنگند. به ویژه  اگر سابقه و تجربه نظامی ندارید از اواکرایین  دوری کنید. اینجا جای افرادی نیست که  تجربه ای  ندارند و چنین  فردی نه تنها کمکی نمی تواند بکند بلکه  برای واحد خود بار سنگینی خواهند شد. او می‌گوید چنین اشخاصی بهتر است از راه‌های دیگر به اوکراین کمک کنید.

تسلیحات و موشک های ضد تانک نقش مهمی در دفاع اوکراین ایفا می کنند
راسموس الهرس نمی خواهد در مورد سابقه نظامی خود وارد جزئیات شود، اما از آموزش سرباز دانمارکی خود راضی است. او می گوید که این به او کمک می کند بین آوار و نارنجک پرتاب در حومه کیف زنده بماند.

راسموس الهرس فرزندی ندارد، اما خانواده و دوستانی در دانمارک دارند. بنابراین، او نیز کاملاً روشن است که برای آخرین فشنگ و آخرین قطره خون در کیف نمی جنگد.

اگر روس‌ها محاصره پایتخت را که چند هفته است تلاش می‌کردند تکمیل کنند، از اوکرایین خارج خواهد شد

- برای من این یک ماموریت انتحاری نیست. معلومه که ممکنه کشته بشم اما ، قطعاً انتظار دارم دوباره به خانه بیایم.

شایان ذکر است که  مردم دانمارک دانمارک  یک شنبه گذشته  ۷۵۰ میلیون کرون به پناهندگان اوکراینی کمک کردند، و این مبلغ جدا از تخصیص بودجه مالی و نظامی دولت دانمارک و‌کل اتحادیه اروپا به اوکراین است. این در حالی است که در همه سال‌های گذشته که کمکهای مردمی ‌‌و دولتی دانمارک به آفریقا، خاورمیانه، و کشورهای جهان سوم در مجموع خود اینقدر نبوده است.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

برگرفته از:
رسانه های دانمارک

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید